DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 178
Last edited by a moderator:
Ja, met 11 effecten kan ik het ook! :)

Ik heb de lekkere BD SD combi nog steeds niet uit dit ding horen komen. Ik ging hem kopen maar ben best een beetje underwhelmed door de demo's die ik de laatste weken hoor.
Stom misschien, maar hij klinkt voor mij niet 808 genoeg.

Ik heb ook tientallen drumdoosjes gehad en voor mij staat Vermona DRM met stip op nummer 1 gevolgd door TipTop Audio (euro) en de Tanzbar. De rest is leuk vooral om het eigen karakter en bovendien vind ik de DM vooral interessant om de inspirerende workflow.
 
Misschien moet je dan een 808 kopen. Ik denk dat ie meer klinkt als een Drumbrute :D

Haha. Ja die heb ik al jaren! Maar in bruikleen..


Ik heb ook tientallen drumdoosjes gehad en voor mij staat Vermona DRM met stip op nummer 1 gevolgd door TipTop Audio (euro) en de Tanzbar. De rest is leuk vooral om het eigen karakter en bovendien vind ik de DM vooral interessant om de inspirerende workflow.

De workflow ziet er inderdaad erg sexy uit maar als ik de geluiden dan niet mooi vind doe ik er toch weinig mee.

Zal hem sowieso wel eens op de tweede hands markt kopen en kijken wat er te modificeren valt.
 
Heb hem uit kunnen testen, en de BD1 heeft een zeer beperkte sweet spot... De andere instrumenten vind ik zeker niet slecht, de snare incluis, maar de kick is bij elke drumdoos de basis imo. Ik kan me wel inbeelden dat met een pedaaltje erachter of wat EQ met de mixer er een betere klank uitkomt, maar ik vind het wel een gemiste kans.
 
oioioi... ik begin toch een beetje te twijfelen hoor... Ik kan de DB gewoon niet gebruiken in Studio One 3... Hij crasht al m'n midi input (ook van andere dingen). Er is iets heel mafs in Studio One 3 en ik heb geen idee of ik nu de schuld moet geven aan Studio One of aan de DB...

Het apparaatje werkt erg inspirerend, maar zo'n enorme bug haalt alle lol er af helaas. Ik heb vandaag vooral gefrustreerd achter m'n bureau gezeten (wel op wat vette opzetjes gekomen wel :P). MOrgen de hele dag in Ableton in m'n live set proberen te implementeren. Lukt dat niet, dan ga ik 'm denk ik ruilen voor een Tanzbar.
 
Ik kan de DB gewoon niet gebruiken in Studio One 3... Hij crasht al m'n midi input

Oei, ik heb studio one2 en zat een beetje af te wachten of er bugs waren.
Voorlopig nog maar even langer wachten dan.
 
Oh geen zorgen hoor. Studio One 3 is de meest stabiele DAW die ik ooit heb gebruikt. Ik weet vrij zeker dat het een bug is van de DB die niet goed kan omgaan met de manier waarop Studio One 3 midi tijdcode hanteert. 100% zeker weet ik het niet, maar Studio One 3 kun je rustig naar overstappen !

De DB ga ik terugsturen.
 
maar Studio One 3 kun je rustig naar overstappen !

Bedankt maar ik bedoelde niet over te stappen naar studio one3 maar hoe de DB het zou doen.
En al heb ik studio one2, ik wacht toch maar even.
Wel jammer trouwens, hopen dat er binnenkort een update komt.
 
Laatst gewijzigd:
Ik hou er nog wat vertrouwen in dat er toch snel iets van een update komt. Ik heb ook een bevestiging van arturia dat ze er aan werken..

Heb trouwens geen last van een sync bug oid. Wel is die bug mbt note repeat irri.
 
Sta ook op punt DB te kopen, wel 2 vraagjes aan gebruikers:
Is een individual out (bv metronome?) bruikbaar als trigger voor (bv) een juno-6 arp?
En hoe kom je aan zo'n din sync kabel, die zit er volgens mij niet bij, maar kan ik ook nergens vinden...

(Ik wil nl. liefst 2 analoge bakken tegelijk kunnen triggeren -naast midi- vanaf de db, anders moet ik toch gaan denken over een drumatix of detroit)
 
Ik zou de clock op dinsync willen gebruiken voor m'n CR8000 en daarnaast de arp van m'n Juno-6 triggeren. Die eet t liefste trigger signalen, maar hopelijk ook de metronoom..

@Freelander: dank, moet ik nog eens bekijken maar vraag me af of het ook din sync aan kan of alleen midi. Raar dat zo'n kabeltje niet standaard in het assortiment zit (of in de doos) bij Arturia...
 
Bij de beatstep pro heb je 2 (uiterlijk) dezelfde kabeltjes: 1 grijze (clock) en 1 zwarte (midi) In de manual van de BSP staat:
2.4.1 Clock input/output
The included DIN adapter (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, black) allows BeatStep Pro to interface with pre-MIDI technology that used these connectors for synchronization, such as early drum machines by Korg and Roland. You can use the standard clock implementation on TRS jack with clock and state signal or a TS jack with only clock signals.

2.4.2 MIDI input/output
Use the included MIDI adapters (1/8” TRS jack to 5-pin DIN, gray) to send control signals of all sorts to external MIDI-compatible devices. Each of BeatStep Pro’s encoders, buttons and pads can be configured independently to send specific MIDI data.

Zou Arturia ook ff mailen, die reageren vrij snel hoor
 
Back
Top