DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
Wat bedoel je?

Dat zijn alleen een kick en een handclap, samen bijna even duur als de hele DrumBrute. Geen polyrhytmische sequencer, geen snare, geen toms, geen hihats, enzovoort. Overigens niemand die je tegenhoudt om ze aan te sturen met de DrumBrute.

nou het verschil in kwaliteit van de kick en de clap. Wat hebben al die andere dingen voor nut als de kick en de clap als een natte (doffe) krant klinken? Tenminste wel in mijn oren, daar helpt dan geen polyritmische hatseklap wat aan. My 2 cents ;)
 
Ja MadR, het klonk ook iets te mooi, maar dat het zo duur is verbaasd mij.




Dat is natuurlijk nog mooier,
alleen als je op deze manier een drummachine samensteld heb je geen midi erbij.
Hoeveel MIDI->CV kastjes wou je erbij gaan kopen ?


Drums zonder MIDI is voor de echte freaks die alles hebben.


@ Richard2000 : zo moeilijk is dat tog niet ?, is zelfs makkelijk, je koopt gewoon een 8 bit PIC chip.
 
nou het verschil in kwaliteit van de kick en de clap. Wat hebben al die andere dingen voor nut als de kick en de clap als een natte (doffe) krant klinken? Tenminste wel in mijn oren, daar helpt dan geen polyritmische hatseklap wat aan. My 2 cents ;)

de attacks zijn zelfs sneller als een originele 909 durf ik wedden :stupid
 
Ok de demo is niet indrukwekkend, maar de commentaren die hier langskomen, pfff. Ik zit net een paar weken in dit forum... Er zijn topforografen die wereldfoto's maken met een Iphone, geef een leek een high end dslr camera en kijk eens wie de betere foto's af levert. Dit ding heeft best lekkere specs. Laten we eens afwachten wat creativiteit oplevert.
 
Ok de demo is niet indrukwekkend, maar de commentaren die hier langskomen, pfff. Ik zit net een paar weken in dit forum... Er zijn topforografen die wereldfoto's maken met een Iphone, geef een leek een high end dslr camera en kijk eens wie de betere foto's af levert. Dit ding heeft best lekkere specs. Laten we eens afwachten wat creativiteit oplevert.

Ja idd goede vergelijking en prima bakkie die drumbrute. Prima sound en prima mogelijkheden.
 
Ok de demo is niet indrukwekkend, maar de commentaren die hier langskomen, pfff. Ik zit net een paar weken in dit forum... Er zijn topforografen die wereldfoto's maken met een Iphone, geef een leek een high end dslr camera en kijk eens wie de betere foto's af levert. Dit ding heeft best lekkere specs. Laten we eens afwachten wat creativiteit oplevert.

Een Iphone is een Capture device geen source device. Verschilletje. En het gaat niet om specs. Bottomline is gewoon hoe ie klinkt. Wel eens een mega lekker wijf met een kutstem gehoord? Weg Magic! :D

En trouwens een iPhone camera is gewoon heel goed. Heb je de slomo's wel eens gezien? En alle nieuwszenders gebruiken iPhones voor snelle items. Veel handiger dan een dlsr want via 4g kan je meteen je filmpjes versturen vanaf lokatie!

Maar dat allemaal terzijde.

En er zitten echt wel lekker Sounds in. Dat rasp geluid naar beneden gepitched, of die conga's en verschillende hats. Allemaal goed!

Maar als je kick snare en clap niet dik zijn maakt het geen 808 of 909 killer. En elke studio snob is daar wel op zoek naar.
 
Deze is wat ouder.. en is welliswaar niet analoog..
Maar dit klinkt toch veel lekkerder?

 
Ik snap die vergelijking totaal niet. Plaats dan meteen een filmpje van een Maschine met laptop en processed samples ;)


ah, het was meer om aan te geven dat het label 'analoog' niet alles zegt, het gaat uiteindelijk om de sounds. En ik vond de ER-1 lekker klinken. het zijn allebei hardware drumcomputers...

Maschine is tof.. maar is software..
 
@nightstorm
Ik ben er niet van overtuigd dat het timing-issues zijn, zo gek klinkt de timing in mijn oren niet. Vooralsnog denk ik dat de hihats afbreuk doen aan het geheel. Ze liggen er bijna 'los' bovenop, ipv bij te dragen aan het geheel. Denk dat het met wat tweaken wel lukt, maar dat het wel een drempel is waar je overheen moet komen.
 
ah, het was meer om aan te geven dat het label 'analoog' niet alles zegt, het gaat uiteindelijk om de sounds. En ik vond de ER-1 lekker klinken. het zijn allebei hardware drumcomputers...

Maschine is tof.. maar is software..

Ik vond vooral de delay functie bij de ER erg lekker. Maar de drumsounds zelf vond ik na een tijdje wel erg vervelen. De BD was slappe hap en de snare niet echt lekker tweakbaar. De hihats klonken ook maar pleps.

Maar goed, IMO.
 
Bedankt voor jullie complimenten :okdan: ,
Ik vrees dat ze bij Arturia idd wat oude schema's hebben nagebouwd en die niet hebben aangepast aan deze tijd en componenten die er nu zijn, de percussie gaat wel maar idd de kick, snare, clap en hats klinken allemaal wat slapjes met te weinig punch, maar vergeet ook niet dat ie niet voor niks nog geen ā‚¬500 kost.
Wil je meer kunnen doen dan kom je uit op meer synthesizer circuits zoals je al in de 909 kunt zien vergeleken met de 808, wil je nog meer dan kom je uit op mijn circuits en dat lukt niet met 17 klanken voor ā‚¬500,-, ook niet als je groot inkoopt zoals Arturia kan waarschijnlijk...


Ja MadR, het klonk ook iets te mooi, maar dat het zo duur is verbaasd mij.





Dat is natuurlijk nog mooier,
alleen als je op deze manier een drummachine samensteld heb je geen midi erbij.
Hoeveel MIDI->CV kastjes wou je erbij gaan kopen ?


Drums zonder MIDI is voor de echte freaks die alles hebben.


@ Richard2000 : zo moeilijk is dat tog niet ?, is zelfs makkelijk, je koopt gewoon een 8 bit PIC chip.


Het zijn Eurorack modules dus modulair en daar zit dan geen MIDI in, daar heb je weer een andere (eurorack) module voor nodig, of als je een MCV24 heb, heb je maar 1 kastje nodig ;)

Ik heb hier al jaren zo'n PIC programmer liggen maar toen ik naar zo'n voorbeeld code keek en daarvoor dagen achter je PC moet zitten omdat te proggen had ik er al genoeg van :), nee is niks voor mij, kunnen andere mensen veel beter dan ik, geef mij maar een soldeerbout en een stukkie karton..
 
En nu wat positiefs: Ik ben er erg enthousiast over hoor... ik heb de AR en de Tempest nu al 2 x gehad, maar de Volca Beat heeft meer BD dan die andere machines durven dromen.
Ik heb nu ook de Tanzbar lite, een vergelijkbaar prijssegment en een bijzonder fijne machine, die moeten ze naast elkaar gaan zetten. Sowieso gaat hier de DB wel komen, waar vind je voor 449 zo'n prachtig ding ?
Hier nog een goeie review:

 
En nu wat positiefs: Ik ben er erg enthousiast over hoor... ik heb de AR en de Tempest nu al 2 x gehad, maar de Volca Beat heeft meer BD dan die andere machines durven dromen.
Ik heb nu ook de Tanzbar lite, een vergelijkbaar prijssegment en een bijzonder fijne machine, die moeten ze naast elkaar gaan zetten. Sowieso gaat hier de DB wel komen, waar vind je voor 449 zo'n prachtig ding ?
Hier nog een goeie review:

Arturia DrumBrute Analog Drum Machine Demo - YouTube

Zeker naast een Tempest maar op een aantal vlakken ook de AR klinkt hij wel beter. Minder flexibel maar wel bruikbaarder. Hoe is de build quality en het geluid van de Tanzmaus? Is de clap ook in orde?
 
Zeker naast een Tempest maar op een aantal vlakken ook de AR klinkt hij wel beter. Minder flexibel maar wel bruikbaarder. Hoe is de build quality en het geluid van de Tanzmaus? Is de clap ook in orde?

Ik heb de Tanzbar lite, niet de Tanzmaus. Ik heb ze wel even naast elkaar gehad en is de clap volgens mij identiek. De Tanzbar heeft 9 analoge instrumenten en heeft wat weg van de 522 maar dan met parameterlocks en realtime recording en een veel betere bouwkwaliteit (geen plastic ding) terwijl de Tanzmaus 5 analoge en 16 samples heeft (wisselbaar via hun site meen ik) Met de Tanzmaus kan je wel waanzinnige percussies creƫren. V.w.b. de clap is het altijd lastig (net zoals de BD) maar ik vind de clap zeker niet slecht...
 
De manier waarop je snel kan spelen met de sequencer bevalt me wel. Deze drumbak gaat er hier wel komen.
 
Back
Top