DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
Denk dat het een ding is waar je snel op uitgekeken raakt. De UI is vet! Maar beetje verrot geluid denk ik. Samen met een Minibrute zal ie wel vriendjes zijn. Die heeft ook behoorlijk eigen karakter. Zal dees ook hebben, je moet er maar net naar zoeken, zo'n sound.
 
Na die demo kwam ik terecht bij een top techno demo die ik al eens gehoord had van de MFB Tanzbär en nu heb ik dus enorme GAS voor een tanzbär. Weer.... Ik moet toegeven dat die toch wel echt een veel betere sound lijkt te hebben.... Jammer van de quirky sequencer en knopjes, maar goed alles went... GAS.

Alsnog tof ding die Arturia hoor vind ik :D
 
Ik ga hem wel proberen :) 450 is het proberen waard. Alleen ik wil een langere decay op iig de kicks :(.
 
ergens een link van de demo met alleen de kick met accent?
meeste demo's hebben een te rommelinge beat om eens goed te oordelen vind.

707 style sliders hadden wel leuk geweest.
 
Na m'n aanvankelijke enthousiasme begint het me toch op te vallen dat ik bij vrijwel geen enkele demo de neiging krijg mee te tikken of met m'n voet te bewegen. Ik kan niet helemaal thuisbrengen waar het aan ligt: gewoon slecht geprogrammeerde demo-patterns, iets houterigs in de sequencer, of dat de geluiden afzonderlijk soms best tof zijn maar niet vanzelfsprekend een geheel vormen.

Uiteindelijk alleen achter te komen door hem zelf uit te proberen denk ik, maar de twijfel slaat wel een beetje toe.
 
Dat is de beste koop als je durft, totaal voor 808 en 909 ongeveer net zo duur uit als de drumbrute ofwat ?

Nee, die Yocto kit kost 249 euro.. Dan moet je nog een MOUSER order van 190 euro doen.. En een case kopen van rond de 80-100.
Dan heb je die 9090 nog niet eens..

Ben alsnog wel geïnteresseerd in die Yocto (en Nava)
 
Heb dus even gechat met Arturia met de vraag of de polyritmiek feature ook in de BSP te verwachten zou zijn:

Schermafbeelding%202016-10-10%20om%2012.41.46.png


Beetje offtopic misschien, maar mocht dit gebeuren dan hoeft de DrumBrute voor mij niet perse binnen gehengeld te worden. De polyritmiek is voor mij toch het spannendste van de hele bak.
 
Wat bedoel je?

Dat zijn alleen een kick en een handclap, samen bijna even duur als de hele DrumBrute. Geen polyrhytmische sequencer, geen snare, geen toms, geen hihats, enzovoort. Overigens niemand die je tegenhoudt om ze aan te sturen met de DrumBrute.
 
^ dat.

Ik heb zelf de vergelijking met de MFB Tanzbär getrokken en tot de conclusie gekomen dat tot zo ver de Tanzbär veel beter klinkt dan de huidige demo's van de DrumBrute, maar ook die is bijna 2x zo duur en helaas niet zo'n intuïtieve sequencer (wel meer opties though, en CV etc o.a. ...).

Het is hoe dan ook gaaf dat er op dat prijspunt nu een analoge drumbak ter beschikking komt met flink toffe opties.
 
Oorspronkelijk geplaatst door Designer Dat is de beste koop als je durft, totaal voor 808 en 909 ongeveer net zo duur uit als de drumbrute ofwat ?

Nee, die Yocto kit kost 249 euro.. Dan moet je nog een MOUSER order van 190 euro doen.. En een case kopen van rond de 80-100.
Dan heb je die 9090 nog niet eens..

Ben alsnog wel geïnteresseerd in die Yocto (en Nava)
Ik heb lang lopen luister en denken welke drumbak ik will.
MFB had wat goede opties, de volca beats..te dun saai, de tanzbar, best vet, de vermona..... Nou ja de 808 en 909 zijn gewoon de vetste analoge drumbakken en het lijkt alsof iedere fabrikant probeerd die te benaderen. De drumbute is ook een prima product maar heeft voor mij niet de sound.
Ik zal nooit een 808 of 909 kopen omdat die veels te duur zijn.

DIY is leuk en
Ja idd kost alsnog 550 eur de yocto maar het klinkt wel 'echt' als een 808. De tr 9090 word iets goedkoper omdat ik hem zonder sequencer ga bouwen in een klein kastje en klinkt ook 'echt' als een 909.
 
Oorspronkelijk geplaatst door Designer Dat is de beste koop als je durft, totaal voor 808 en 909 ongeveer net zo duur uit als de drumbrute ofwat ?

Nee, die Yocto kit kost 249 euro.. Dan moet je nog een MOUSER order van 190 euro doen.. En een case kopen van rond de 80-100.
Dan heb je die 9090 nog niet eens..

Ben alsnog wel geïnteresseerd in die Yocto (en Nava)
Ik heb lang lopen luister en denken welke drumbak ik will.
MFB had wat goede opties, de volca beats..te dun saai, de tanzbar, best vet, de vermona..... Nou ja de 808 en 909 zijn gewoon de vetste analoge drumbakken en het lijkt alsof iedere fabrikant probeerd die te benaderen. De drumbute is ook een prima product maar heeft voor mij niet de sound.
Ik zal nooit een 808 of 909 kopen omdat die veels te duur zijn.

DIY is leuk en
Ja idd kost alsnog 550 eur de yocto maar het klinkt wel 'echt' als een 808. De tr 9090 word iets goedkoper omdat ik hem zonder sequencer ga bouwen in een klein kastje en klinkt ook 'echt' als een 909.

Ja der komt niks in de buurt van die kits.

Trouwens als het te mooi voor woorden klinkt, dan is het dat vaak ook ;)
 
Back
Top