DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
Toe maar, een drumcomputer en op je romantische date vliegen de vonken er van af.

Voor 499 had je haar ook goed uit eten kunnen nemen, maar of je dan ook het zelfde resultaat zou behalen?

Koopie!
 
Ik vind dat CR-78 achtige wel mooi. Fijne stoffige klikjes, tikjes en plopjes. De snare en de clap halen het niet bij Roland noch Vermona maar de rest is wel fijn. Ik zou mijn TR-606 er nog niet voor weg doen maar voor er naast is het wel leuk.
 
Ik lees in de handleiding dat Delptronics hier mee achter zit ... Hebben jullie de delptronics ldb-1 ooit gehoord? :D
Een schoendoos met een sm58 erboven klinkt even goed ...

ok de Drumbrute klinkt misschien ietsje beter ... maar heeft toch ook een soort van honky tonky gehalte IMO
 
Inderdaad, vind bij de Drumbrute de klank ook wat dof en raspend. Niet punchy en pristine.
 
Ik vind het wel wat! Ook voor die prijs prima te doen en heeft zelfs indiv outs. En de vergelijking met de RW is natuurlijk onzin. Dat ding is dead and buried.
 
ik vind m ook wel aardig, maar ik begrijp echt niet hoe het kan dat ie niet wauw is, ze kunnen lering trekken uit tal van analoge dozen, maar lijkt t alsof er alleen wat vooruitgang in de sequencer zit qua polyritmisch (supercool).
zal je zien dat de algemene timing voor de rest loopt als een eenbenige man op een klomp met een komkommer in zijn reet.
 
Ik was best even onder de indruk.
Mooie bak, interessante mogelijkheden, vriendelijke prijs, maar de sound spreekt mij totaal niet aan.
 
Ik vind het toch netjes dat ze precies gebouwd hebben waar al jaren om gezeurd wordt. Een rechtoe rechtaan analoge bak zoals een 808 of 909. De Tempest en Analog Rytm waren analoog, maar qua bediening toch heel anders. Deze is lekker simpel met allemaal individual outputs. Dit zal veel mensen aanspreken. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker over de klank, maar dat kan ook wennen zijn. Valt niet mee na al die jaren .... om net iets andere drumsounds te omarmen. Aan de andere kant hebben we al genoeg klonen, dus ik denk dat ze dit niet helemaal verkeerd gedaan hebben..... zolang de klank maar voldoende mensen kan bekoren....

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

PS. en oja, als de software (voor zover deze bak daar op draait) maar een beetje af en ok is. Dat vind ik toch steeds een enorme teleurstelling bij een hoop moderne spullen.
 
Dof & Raspend of Puncy & Pristine?


Een beetje doffig vind ik lekker maar ik vind hem (nu ik de Sonic state review heb gezien) wel te gruizig in de noise. Heb het gevoel dat de SD me teleur stelt. Nu ben ik ook wel erg pietluttig over mijn snares..

Veel nieuw annaloog spul vind ik het juist vaak te prestine, te strak, nauwkeurig en wat schel. Komt omdat ik van een beetje dof hou waarschijnlijk. :)

Vind de sequencer in deze doos erg koel! Of ik met het geluid ook bevriend kan raken..
 
Op basis van de eerste demo's vind ik het een beetje een Aldi TR. Best geinig, maar ik word er niet heel warm van.
 
Grappig ding maar wat me direct opvalt in de sonicstate demo is dat de voice instellingen van de kanalen niet opgeslagen worden. Net als bij de TR8 zeg maar.

Anno 2016 echt jammer vind ik. Maak dan (ala Moog sub37) een panel mode waarbij je kunt kiezen tussen sounds zoals de knoppen staan of wat is opgeslagen bij de patterns.....
 
De tweakbaarheid klinkt ook erg beperkt. Verder dan pitch en decay gaat het vaak niet, dan weet ik dat ik er iig binnen no time op uitgekeken ben.

is wel one-trick pony natuurlijk,maar dat is met alle analog drum sounds (dozen) toch wel eem beetje (incl. een 808,606,909 etc..)

Een Elektron dan maar..
 
Back
Top