DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 175
Last edited by a moderator:
wa is een ZAP?

een analog NOISE kanaal had er toch echt in gemoeten!
en de 16 trigs moesten zich onderaan bevinden.

Los daarvan een zot toestel voor die prijs lijkt me.
Maar ik mis LFO, filter, parameter lock ... per track lol ELEKTRON FANBOY :p
 
Hmm jammer, vind het persoonlijk klinken als een iets uitgebreidere Akai Rhythm Wolf. Die ik ook al zwakjes vond, dus deze zal ik ook laten voor wat het is.
 
als het niet weer over dat analoge gezeik zou zijn, hadden ze er gewoon een lading goeie samples in kunnen doen,
ik ben gek op analoog maar je wordt er nu echt mee doodgegooid.
 
Hmm jammer, vind het persoonlijk klinken als een iets uitgebreidere Akai Rhythm Wolf. Die ik ook al zwakjes vond, dus deze zal ik ook laten voor wat het is.

Ben ik niet met je eens....als je dat filmpje wat Xypes heeft gepost bekijkt en luistert dan hoor je toch echt wel een veel uitgebreider klankpallet dan de Akai Rhythm Wolf. Hoor erg goede 909-achtige kicks voorbij komen.

Persoonlijk ben ik wel aangenaam verrast door deze bak. :okdan:
 
Heb de demo nog niet geluisterd maar dit is sowieso mooi nieuws lijkt me :). Ben best wel tevreden met mijn microbrute en een nieuwe drumbak in deze prijsklasse is altijd mooi meegenomen. Potentiele concurrent voor de TR-8 wellicht?
 
Zo, meteen veel info en goeie demos.
(niet dat eindeloze teaser-geneuzel)

Ik ben erg onder de indruk.

Verder moet Jay niet zo zeiken.
Ga toch lekker met je eps spelen dan als je samples wilt :P
 
Op de site van Arturia zelf staan een paar demo's die al veel gevarieerder klinken dan de gebruikelijke stijl in Youtube teasers. Check 'Soft Dropts' (sic) maar eens. Mooie bas!


En de sequencer ziet er ook rechtoe rechtaan uit, zoals de Minibrutes. Jammer van de mini-jacks en gebrek aan midi thru, maar wat je voor die prijs in de plaats krijgt.. :) Hopelijk krijgt Sonicstate er snel zo eentje in de brievenbus!
 
Kan iemand die pic van de tweede post copieren naar de eerste post?
 
Op de site van Arturia zelf staan een paar demo's die al veel gevarieerder klinken dan de gebruikelijke stijl in Youtube teasers. Check 'Soft Dropts' (sic) maar eens. Mooie bas!

Dat is de enige demo die klinkt alsof ie flink gemixed & mastered is en niet zo uit de Drumbrute komt. Al die andere klinken wel zo. En daarvan vind ik de kick toch flink tegenvallen. Klinkt overal een beetje als een CR78 kick.

Jammer.
 
Kan iemand die pic van de tweede post copieren naar de eerste post?

Die was erg groot dus ik heb de pic van de eerste post in een IMG tag gezet en even wat informatie toegevoegd zodat het geheel er wat aantrekkelijker uit ziet op de voorpagina. :)
 
Dat is de enige demo die klinkt alsof ie flink gemixed & mastered is en niet zo uit de Drumbrute komt. Al die andere klinken wel zo. En daarvan vind ik de kick toch flink tegenvallen. Klinkt overal een beetje als een CR78 kick.

Jammer.

Ding heeft 2 kicks he...



Check vanaf 3:20
Tweede kick is veel ronder. Eerste kick is meer 909 , tweede meer 808. Dus genoeg mogelijkheden, ook om ze te layeren. En een 909 layern met een 808 is erg fijn :). De demo's op de Arturia site zijn echt bagger. Klinkt net of ze gemaakt zijn door iemand met een flink slechte studio setup. Heel boomy, veel teveel laag.,.
 
Back
Top