DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 177
Last edited by a moderator:
Aangezien het arturia betreft wacht ik op versie 02 die ze gaan uitbrengen.

mooie look heeft het vind ik. oberheimig
 
Hmm, heb besloten toch maar eerst de Tanzbar te proberen. Wel duurder, maar lovende kritieken, goede sounds en bruikbare functies. Heb tot dusver diverse MC x0x's, Electribes, de Machinedrum, de Tempest, de Analog Rytm, de Volca beats en de TR-8 (heb ik nog) geprobeerd. Ik blijf hunkeren naar levendigheid (imperfecties?), punch en kwaliteit in mijn drumsounds.....

Ben benieuwd.
 
Hmm, heb besloten toch maar eerst de Tanzbar te proberen. Wel duurder, maar lovende kritieken, goede sounds en bruikbare functies. Heb tot dusver diverse MC x0x's, Electribes, de Machinedrum, de Tempest, de Analog Rytm, de Volca beats en de TR-8 (heb ik nog) geprobeerd. Ik blijf hunkeren naar levendigheid (imperfecties?), punch en kwaliteit in mijn drumsounds.....

Ben benieuwd.

waarom niet een originele TR808 of 909 dan?
 
Of gewoon de Tanzbar proberen :)

Ik heb niet gezegd dat ik persé het origineel moet hebben. Als die Tanzbar het ook niet doet voor mij, dan zijn dat wellicht leuke opties. Voor nu voldoet de Tr-8 voldoende voor de 808-909 behoeften.

ik reageerde op je opmerking dat je na al die apparaten toch nog bleef hunkeren naar levendigheid, punch etc. Soms moet je dan toch echt de knip trekken en "the original" aanschaffen...eerst proberen natuurlijk ;)
 
Leuk ding toch... doe toch niet zo moeilijk mensen. Je luistert ernaar via Youtube. Ik heb de Rytm gekocht om zijn workflow en opties op papier. Wat er hier muzikaal mee gebeurt hoor je echt nergens terug in geen enkel Youtube filmpje. Als je die Drumbrute los op je mengtafel zet, dus alle kanalen los, dan komt er vast een beest los. Ik moest ook erg wellen aan de Minibrute.. na de 101.
 
ik ben ook heel benieuwd maar wacht wel even de eerste tijd om even te horen of er problemen zijn of niet.
Ik val wel op de sound aangezien ik geen hardcore techno/acid figuur ben.
En anders kan je er altijd nog een effect achter gooien.
Het lijkt mij juist een prima ding voor wat meer mellow sounds.
Wat mij vooral aanspreekt zijn de uitgebreide mogelijkheden om hands on dingen te doen, 't lijkt een heel flexibel ding zo bij elkaar.
En hij staat nu op 5 werkdagen wachttijd bij Bax, het lijkt erop dat ze ook daar aan 't aftellen zijn.
 
Zoek een goede standalone seq voor sds 8 en percuter,
Nou heb ik de beat step pro op het oog ivm 8 drum gates out.
nu is mijn vraag :
Kun je met de drum brute individual outs een percuter en of sds 8 triggeren?
Als dat kan dan zou ik dus een dedicated drum seq hebben voor mn oude meuk + het voordeel van evt extra sounds kost dan wel 200 meer , maar is dat het waard? of beter een beat step pro met extra seq tracks dan wel niet voor drums. en niet de voordelen van de drumbrute thankz
 
Zoek een goede standalone seq voor sds 8 en percuter,
Nou heb ik de beat step pro op het oog ivm 8 drum gates out.
nu is mijn vraag :
Kun je met de drum brute individual outs een percuter en of sds 8 triggeren?
Als dat kan dan zou ik dus een dedicated drum seq hebben voor mn oude meuk + het voordeel van evt extra sounds kost dan wel 200 meer , maar is dat het waard? of beter een beat step pro met extra seq tracks dan wel niet voor drums. en niet de voordelen van de drumbrute thankz



Sonic Potions LXR met trigger board kopen!
 
We worden wel overspoeld door coole drumbakkies ineens....606, drumbrute, tr09 / aira tr-8, detroit....
 
Ik vind dat we door de analoge golf zowiezo al een tijdje overspoeld worden en nu ook de drummachines.
Er valt zat te kiezen.
Benieuwd hoe de drumbrute bij de forumleden de komende tijd bevalt, vind het een geil ding hoor.
 
Benieuwd hoe de drumbrute bij de forumleden de komende tijd bevalt, vind het een geil ding hoor.

Kweenie, heb bij een geil ding toch andere gedachten.. :maffia:
 
Kweenie, heb bij een geil ding toch andere gedachten.. :maffia:

Haha, toen ik het postte dacht ik al; hoe lang gaat het duren voor er een opmerking komt?
Binnen 2 uur, toch geen slechte score.:)
Maar goed, ieder z'n fetish zullen we maar zeggen.
 
Back
Top