DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 177
Last edited by a moderator:
- De demos zijn iig kut.

- De sounds die eruit te halen zijn zijn zo slecht nog niet.

- Tot nu toe niks gehoord met een groove/swing/gevoel dat geen hakketak is.

- Geen parameter locking maar een soort van random functie.

- Kreeg heel snel een Akai nasmaak in mijn bek na het zien van de marketing.

- Te gelimiteerd?


Nee dit is het niet voor mij. Ik blijf bij RYTM als het ietsje meer mag kosten, Circuit als het wat minder op budget zou moeten.
 
Tja 2 demo's luisteren en dan je conclusie trekken is vrij apart... De drums hebben een flink groot bereik. Heb in verschillende demo's al sounds horen voorbij komen die erg goed zijn.

Goed, ik zal nog eens wat meer demo's luisteren dan.

Misschien kan ik dan alsnog een positieve draai geven aan mijn mening :P
 
Er is ook zoveel keuze nu dat een drumbak wel ergens in uit moet blinken om interessant te zijn. Deze blinkt uit in prijs dus dat doen ze goed. Voor de rest overtuigt het me op basis van de demo's nog niet. Doet me inderdaad beetje denken aan de Rhythm Wolf waarbij de hype groot was want analoog, maar dat uiteindelijk een enorme flop bleek. Al heb ik wel wat meer vertrouwen in Arturia dat het in elk geval een bruikbaar ding zal zijn.
 
Hmm jammer, vind het persoonlijk klinken als een iets uitgebreidere Akai Rhythm Wolf. Die ik ook al zwakjes vond, dus deze zal ik ook laten voor wat het is.

Vind ik ook ja. Een Rythm Wolf op XTC :D
 
als je een kletsende gruizige clap wil zet je gewoon die snare erop aan laag volume met lange decay en klaar
 
Ik heb inmiddels een demo gezien waarbij de Drum Brute door een distortion pedaaltje wordt gehaald. Zo te horen blijft de kick met distortion beter overeind dan bv dat Jomox spul.
 
Ja en dan kan je snare niet meer gebruiken.

Waarom niet? Iets minder lange decay wellicht dan, maar de snare wordt neit ineens nutteloos als je 'm met de clap layert.

Bovendien heb je 17 voices om te layeren, dus genoeg keuzes om je clap mee te layeren hoor :). Ik snap dat denken in problemen niet zo. Het ding biedt enorm veel voor de prijs, en zo bagger klinkt de clap nu ook weer niet. Desnoods output je de clap en gooi je 'm door een externe distortion, hatseflats.
 
Waarom niet? Iets minder lange decay wellicht dan, maar de snare wordt neit ineens nutteloos als je 'm met de clap layert.

Bovendien heb je 17 voices om te layeren, dus genoeg keuzes om je clap mee te layeren hoor :). Ik snap dat denken in problemen niet zo. Het ding biedt enorm veel voor de prijs, en zo bagger klinkt de clap nu ook weer niet. Desnoods output je de clap en gooi je 'm door een externe distortion, hatseflats.

Soort van je vrouw aan de buurman uitlenen dit hoor. :D
 
Soort van je vrouw aan de buurman uitlenen dit hoor. :D

Haha :D

Ach, doen alsof 1 elementje het hele apparaat definieert danwel onbruikbaar maakt, vind ik wat ver gaan. Het totaal plaatje en de mogelijkheden, de prijs... Dat maakt het aantrekkelijk vind ik. Persoonlijk maak ik geluid nogal graag kapot, dus ik jakker sounds altijd door effecten. Een clap die dan niet super perfect klinkt, vind ik dus een zeer triviaal probleem ;).
 
Ik vind het wel jammer dat ie helemaal geen cv-outputs heeft.
Vergeleken met de andere producten van Arturia had ik zoiets toch wel verwacht eigenlijk.
 
Haha :D

Ach, doen alsof 1 elementje het hele apparaat definieert danwel onbruikbaar maakt, vind ik wat ver gaan. Het totaal plaatje en de mogelijkheden, de prijs... Dat maakt het aantrekkelijk vind ik. Persoonlijk maak ik geluid nogal graag kapot, dus ik jakker sounds altijd door effecten. Een clap die dan niet super perfect klinkt, vind ik dus een zeer triviaal probleem ;).
Het zijn gewoon wat opmerkingen. Onbruikbaar gaat wel wat ver.

Bij mij moet het basis geluid gewoon goed zijn. Ik hoor dat meteen als er 3 kicks over elkaar liggen. Vind dat echt lelijk.
 
Zitten wel wat toffe sounds in maar het is allemaal smd analoog. En dat klinkt niet echt dik.

Verklaar waarom smd inferieur is aan trough-hole...
Dat vind ik namelijk wel zo'n gigantisch sprookje in 2016.
 
Het is analoog, dus da's easy om te modden. Als ze slim zijn geweest hebben ze pcb's à la volca voorzien van de nodige hints.
 
Echt wel een toffe bak, nouja net de yocto 808 kit binnen en pcb's voor de tr 9090. Das wel genoeg. Maar deze bak is scherp geprijst.
 
Back
Top