DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 177
Last edited by a moderator:
Polyritmes :{
Lijkt me echt een leuke bak, jammer dat de sound me niets doet.
 
wat een hoop gezeur weer over het geluid, als je altijd maar alles met een 808 en 909 gaat vergelijken. De aldi drumcomputer? Een goede kok kan ook lekker koken met boodschappen uit de aldi lijkt me. Ik word er wel enthousiast van in ieder geval. individuele outputs, polyrythm voor alle parts? 450 euro? analoog. Kom op zeg. Ik wil 'm.
 
Klinkt duf, maar goed hij is wel analoog.. En da's voor veel mensen belangrijk..
Hij ziet er wel tof uit qua design...

Maar ik vind m'n drum synthesizers in Maschine beter klinken qua sound...
 
Zitten wel wat toffe sounds in maar het is allemaal smd analoog. En dat klinkt niet echt dik.

Sequencer klinkt ook niet echt organisch ofzo. Geef mij maar een 8mhz cpu die heel simpel sequenced zonder toeters en bellen.

Is gewoon veel strakker. Zelfde als oude tv's. Al die uitgebreide digitale zooi geeft vertraging in een chain. Probeer maar eens snel te zappen met je led tv. Gaat je gewoon niet lukken.

:beard:

:D
 
wat een hoop gezeur weer over het geluid, als je altijd maar alles met een 808 en 909 gaat vergelijken. De aldi drumcomputer? Een goede kok kan ook lekker koken met boodschappen uit de aldi lijkt me. Ik word er wel enthousiast van in ieder geval. individuele outputs, polyrythm voor alle parts? 450 euro? analoog. Kom op zeg. Ik wil 'm.

Ja als je de FEBO gewendt bent misschien. :D

Maar als je het verschil niet proeft tussen een verse gevangen schol of een diepvries schol die weken oud is, houdt het wel op.

En ik koop ook alles bij de Lidl. En dat kan ook prima maar er is soms wel gewoon verschil.

En eten kopen bij de Lidl of Aldi betekent vooral meer geld voor echte synths ipv mass consumer products met meer budget voor marketing dan r&d. :P:koffie:

:D
 
Bij muziekinstrumenten vind ik het geluid anders best belangrijk.

Om niet te zeggen doorslaggevend.
Nogmaals, ik vind veel van dit bakje interessant, aantrekkelijk en de moeite waard, op het geluid na.
Ik heb tot nu toe in de demo's niets gehoord dat mij aanspreekt of mij zelfs het vermoeden geeft dat het er wil in zit qua geluid.

Tja, hoe mooi de verdere specificaties dan zijn, dan houdt het wel op toch.
Om de analogie met voedsel even aan te houden. Je kunt de perfect biefstuk bakken, fraai gegarneerd en gepresenteerd, maar als je geen vlees lust......

De vergelijking met de Rhythm Wolf dringt zich ook bij mij op bij het horen van de Drumbrute.
 
weer zo een pudding clap :D (op het eerste gehoor in die filmpjes)

waaaarom waarom kunnen ze toch geen goeie clap in moderne drumcomputers maken?
is er een nieuwe drumcomputer die een goeie clap heeft???
Is dat techniesch niet meer haalbaar ofzo
zo een clap
die echt PATSed in je oren snaait met gruizige demonische kracht!?
 
De clap zal wel de noise source met de snare delen. In de noise van de snare hoor je al iets grittys (wat me overigens niet bevalt)
Volgens mij was forumlid Richard2000 ook best even zoet met de envelopes van zijn DIY clap... Misschien dat ze sneller tevreden zijn bij Arturia. Laten we wel wezen, als ze een verkoopbaar product hebben is het wel prima allemaal.
 
Het klopt dat de demo’s tot nu toe niet allemaal even overtuigen qua sound. Toch hoor ik ook genoeg fragmenten die mij wel degelijk aanspreken en persoonlijk denk ik dat de DrumBrute niet zou misstaan in bijvoorbeeld Analord-achtige producties, waarbij de drumsounds er ook niet altijd even hard uitknallen (zal wel een soort heiligschennis zijn, maar goed). Ik zie in ieder geval zeker potentie, vooral ook in combinatie met andere bakken.

Volgens mij ben ik er voor mijzelf al uit :)
 
Waarom moeten drums (out of the box) er meteen uit knallen.. Ik snap dat niet. Gebruikt niemand dan wat after processing (comp/fx) om de zooi wat op te leuken? Zelfs een 808 heeft soms wat nodig, bv eq op de hats (high pass). En de BD moet toch wel een compje hebben.
Maw, ik zie niet waarom dit ding compleet onbruikbaar zou zijn. Ik wil hem wel (ga hem wisselen met de TR-8 ).
 
weer zo een pudding clap :D (op het eerste gehoor in die filmpjes)

waaaarom waarom kunnen ze toch geen goeie clap in moderne drumcomputers maken?

Het is hun eerste drum machine ?, geef ze een kans met hun volgende machine, die word zoiezo beter.
Een goede clap maak je niet zomaar, ze hebben niet veel moeite in het geluid ontwerp gestoken, veel komt van andere schemas, ze hebben het snel gemaakt zo te horen.
Als ze verkopen hoeven ze ook niet meer moeite te doen, snel schematjes maken en naar china sturen.

Waarom moeten drums (out of the box) er meteen uit knallen.. Ik snap dat niet. Gebruikt niemand dan wat after processing (comp/fx) om de zooi wat op te leuken?

Zo is het maar net, zonder individuele effecten is het niet veel, dat is het basis geluid waarmee je vette sounds maakt op je mengpaneel,
zonder mengpaneel en effecten heb je er niet veel aan.
 
2 demo's geluisterd.
Klinkt als een natte krant

:doei:

EDIT: ja natuurlijk kan je drums wel shapen met compressors, eq's, fx e.d. , maar zoals de engelsen mooi zeggen "you can't polish a turd".
Basis sound moet gewoon goed zijn.
 
Zo is het maar net, zonder individuele effecten is het niet veel, dat is het basis geluid waarmee je vette sounds maakt op je mengpaneel,
zonder mengpaneel en effecten heb je er niet veel aan.

Dat is wel een behoorlijk boude stelling. "je hebt er anders niet veel aan".. Wat is jou definitie van "ergens wat aan hebben" dan?
Alles is bruikbaar, stel dat je het geluid van je kop die tegen een muur aanslaat op zou nemen, zelfs dat is misschien bruikbaar.. :)

En dan ook, wat voor de een bruikbaar klinkt is voor de ander compleet pulp. Maar dat maakt het nog geen definitie.
 
2 demo's geluisterd.
Klinkt als een natte krant

:doei:

EDIT: ja natuurlijk kan je drums wel shapen met compressors, eq's, fx e.d. , maar zoals de engelsen mooi zeggen "you can't polish a turd".
Basis sound moet gewoon goed zijn.


Wat is "goed"? Nogal subjectief, drums Trigg.

Het is trouwens behoorlijk hilarisch dat ik de wind van voren kreeg in de Behringer DM draad, want ik was "altijd zo negatief". Terwijl hier in deze draad de negativiteit uit te knijpen is in een teiltje, en dat is blijkbaar allemaal okee. Soms snap ik het SF echt totaal niet meer. :Z
 
Volgens mij heeft 'ie behoorlijk potentieel. Veel drums klinken aardig ongepolijst, maar volgens mij helpt dat filter wel de hoekige sound glad te strijken. Ook denk ik dat de sweet spot van de 909-achtige kick iets lager ligt qua pitch en hoeveelheid sweep dan je in veel demo's hoort.

Sequencer heeft idd wat weinig funk zo te horen. Toch kijk ik wel uit naar een testritje met deze bak :)
 
Back
Top