DrumBrute

Arturia komt met een analoge drumcomputer: de Drumbrute.

attachment.php


Specs (onder andere):
  • 17 analoge drum/ percussie tracks
  • Sequencer gebaseerd op de Beatstep pro
  • 2 mode Steiner parker master filter
  • Performance controls
 

Attachments

  • musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    musician.ua_arturia_drumbrute_2.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 176
Last edited by a moderator:
Rythm wolf vergelijking, really?

Nee, gewoon nee. Echt in de verste verte niet. 909 en 808ish met een twist.

Het lastige bij dit soort demo's vind ik toch dat de sweetspot voor veer demo-lui op plekken ligt die niet met de mijne overeen komen per se. Vooral de demo's op de arturia site zijn echt ernstig slecht. Boomy slechte 100hz kicks... Mijn video share op pagina 1 onderaan though, laat hier en daar dingen horen die me echt overtuigen. Naast het feit dat je 17 voices hebt en dus sounds kunt layeren naar hartenlust.

Eens trouwens dat het niet opslaan van de voices wel een flinke domper is. Maar goed, price point...
 
Het lastige bij dit soort demo's vind ik toch dat de sweetspot voor veer demo-lui op plekken ligt die niet met de mijne overeen komen per se.

ja idd goed dat je dit aankaart ,ik hoor gewoon alles wat die zou kunnen zonder het te horen.

Al die tuning/tone/decay parameters gaan ver in spreiding en er zijn heel wat mogelijkheden,ook door verschillende sounds te combineren zoals die demo man het verschillende keer herhaald zelfs.
 
Heb het gevoel dat de SD me teleur stelt. Nu ben ik ook wel erg pietluttig over mijn snares..

Nee ik vind hem ook maar mat. De clap is ook niet echt goed.

Veel nieuw annaloog spul vind ik het juist vaak te prestine, te strak, nauwkeurig en wat schel. Komt omdat ik van een beetje dof hou waarschijnlijk. :)

Precies, een goede analoge drumbak daar wil je eigenlijk liever geen individuele outs op omdat de boel gewoon op een bepaalde lekkere manier dichtsmeert door een compressor of distortion.

ja idd goed dat je dit aankaart ,ik hoor gewoon alles wat die zou kunnen zonder het te horen.

Al die tuning/tone/decay parameters gaan ver in spreiding en er zijn heel wat mogelijkheden,ook door verschillende sounds te combineren zoals die demo man het verschillende keer herhaald zelfs.

Aan de andere kant heb je genoeg bakken met veel tweak mogelijkheden waar je gewoon nergens precies een prettig punt vindt.
 
Nee ik vind hem ook maar mat. De clap is ook niet echt goed.



Precies, een goede analoge drumbak daar wil je eigenlijk liever geen individuele outs op omdat de boel gewoon op een bepaalde lekkere manier dichtsmeert door een compressor of distortion.



Aan de andere kant heb je genoeg bakken met veel tweak mogelijkheden waar je gewoon nergens precies een prettig punt vindt.
Ik hoor tussen de bedrijven door toch echt prima waar ik wel van hou en wat er dus wel uit te halen is. Laten we overigens ook niet doen alsof deze bak zo enorm verschilt van een merge van een 909 en 808... Echt unieke Sounds zijn het niet en dat is op zich slim van Arturia. Ik denk dat er veel te halen valt met layeren van verschillende sounds op verschillende steps.

En individual outs zijn gewoon een plus me dunkt? Hey ding heeft ook gewoon een stereo out... Maar goed blijf vooral zoeken naar redenen om het ding niet okay te vinden ;)
 
all die audio outputs kan je ook mits enige interface gebruiken als triggers,gewoon die switching jacks overbruggen binnenin en klaar
 
Wat idm al zegt, die individual outs hoef je niet te gebruiken als je niet wilt. Ik weet wel zeker dat als ze er niet op hadden gezeten iedereen daar overheen was gevallen :)

Toch zit er wel iets in, dat alles via de main out(s) soms net even lekkerder lijkt te klinken dan de situatie met de sounds over de mengtafel verspreid. Bij de 808 en de 909 ervaar ik dat wel, al vraag ik me soms ook af, of dit niet "tussen de oren" zit. Maar ik ben geloof ik niet de enige.

Ik heb toch wel een zwak voor drumcomputers en die DrumBrute vind ik een erg mooie machine. Het hangt ook een beetje af van de demo's die nog moeten komen denk ik, maar vooral die demo met dat distortion pedaal vond ik erg okee (ik weet, dat is nu juist geen goed filmpje om de sounds te beoordelen, maar het is niet anders). Ik vermoed dat deze machine best eens succesvol zou kunnen worden!
 
En oh ja, die polyrhythmic sequencer vind ik ook echt een dikke plus :okdan:

(volgens mij ben ik al op zoek naar excuses voor de volgende uitgave in november :dubbel:)
 
Ik vind het prima dat ze er op zitten hoor maar gewoon één mono out gebruiken heeft wel een bepaald magisch effect bij een goede analoge drumdoos. Ik ben wel positief over deze machine, juist ook het geluid alleen zou ik hem dus wel combineren met een betere snare en clap uit een andere.
 
Ben nog niet 100 % uit over de sound, vind het hoog af en toe wat aan de onaangename kant. Snare & clap overtuigen ook nog niet direct, maar kan ook aan de demo's liggen. Ben benieuwd naar de sweet spots. Dat CR-achtige zie ik iig zeker zitten. Vind het heel tof dat je quantizing uit kan zetten. En echt een koopje, waarschijnlijk helemaal als ze dadelijk 2e hands beschikbaar komen.
 
Nee ik vind hem ook maar mat. De clap is ook niet echt goed.

Helemaal mee eens, snare en clap niet super, maar ik zou ze wel willen hebben, ze hebben wel een clap, is zoiezo een echte drummachine.
De clap is nog wel ok vergeleken met de snare, de snare heeft alleen hipassed noise, beter is 2 noiselagen : lowpass + hipass.
Die clap heeft digitaal getriggerde kartels, gaat dus niet leuk zweven helaas.
http://delptronics.com/documents/ThunderclapSchematic.pdf

Als je al veel drummachines hebt is het wel leuk als je wat meer geluidjes hebt te kiezen.
Ik vind het metaal zeer vet trouwens.


Deze kun je beter kopen inplaats van de roland aira tr8, analoog klinkt super, geen roland kopen!


Leek de TR8 maar iets meer op dit. En klonk de Arturia maar iets als de TR8.

Zo is het, omdat er nog geen vintage roland clonen goed genoeg zijn, helemaal niet door roland zelf met hun digitale geldklopperij.

Precies, een goede analoge drumbak daar wil je eigenlijk liever geen individuele outs op omdat de boel gewoon op een bepaalde lekkere manier dichtsmeert door een compressor of distortion.

Yo deze heeft wel induviduele outputs, anders was die zijn geld niet waard.


05.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind hem erg interessant! Vooral voor zijn prijs. Naar mijn idee zijn de sounds juist geïnspireerd op de beste elementen uit de meest gewilde drumcomputers.. :halleluja
Op de 808 cowbell na dan.
 
Back
Top