Ripcord plug and play usb power cable

Wat is volgens jou het voordeel 'in de studio'? Die USB-kabel verbindt een apparaat met een stroombron (laptop, mobiele telefoon, mobiele telefoon oplader), zodat het apparaat overal kan werken. Zij richten zich op de muzikant die onderweg is. Ik zie eerlijk gezegd niet zoveel voordelen. Mijn laptop heeft een USB-poort die 'always on' is. Met een normale USB-kabel kan ik dus hetzelfde als wat de makers van dit kickstarter-project claimen. Verder vraag ik mij of hoe lang een synthesizer, amplifiër enzovoorts kan blijven draaien op de accu van een mobiele telefoon (die ook geen iPhone mag zijn). Die apparaten staan niet bekend om hun grote accu's. Ik denk dat accutjes in de vorm van een USB-stick die direct het muziekinstrument van stroom zouden voorzien een interessanter project zoudenz ijn geweest.
 
De ripcord heeft een up converter die de 5 volt usb spanning naar 9 volt converteert. 9 volt is voor heel wat toestelletjes de standaard: denk aan volca's, fx pedaaltjes voor gitaar....

Vanuit usb kan je deze doorgaans niet voeden ( op enkele uitzonderingen na zoals de Zoom multi fx pedaaltjes )
 
Is idd hetzelfde. Maar tel daar de verschillende adapterstekkertjes en casing bij op en €12 is geen gekke prijs.
Maar geen idee wat het ding na de kickstart gaat kosten.
 
Ik denk dat accutjes in de vorm van een USB-stick die direct het muziekinstrument van stroom zouden voorzien een interessanter project zoudenz ijn geweest.
Dan kun je net zo goed oplaadbare batterijen gebruiken toch?
Zo'n upconverter kan erg handig zijn icm een USB power bank die je tegenwoordig voor heel leuke prijzen kunt kopen. 5V voor je telefoon/tablet en met de adapterkabel 9V voor andere doeleinden.
 
Nou kan wel handig zijn. Stel je doet live shows met aardig wat adapters. Die nemen ruimte en gewicht in beslag, ze passen soms niet samen naast elkaar in een verdeeldoos, ze kunnen kapot gaan en dan moet je maar even snel een spare vinden.

Met die ripcord kan je dus al je adapters thuis laten, dan gewoon een paar van die ripcords kopen (verschillende voltages) en die dan aan een usb lader hangen. Die laders zijn mega klein. Daar kan je er wel een paar van meenemen. Die splitkabels zijn wel nutteloos, want veelste kort. Dus je moet weer verlengkabels kopen. Al bij elkaar is het niet heel goedkoop en kabels kunnen natuurlijk ook kapot gaan.

Er staat weinig info over ampères/polariteit. Kan je polariteit switchen? Hoeveel ampères. Er zijn apparaten, ik herinner me Korg Electribe 1 die echt juiste voeding moet hebben anders reboot die steeds.
 
ze kunnen kapot gaan en dan moet je maar even snel een spare vinden

Dat geldt natuurlijk in nog sterkere mate als je afhankelijk bent van deze ripcords...
 
Back
Top