KORG volca fm - DIGITAL FM SYNTHESIZER

Het is wel leuk maar er is al een overkill aan goedkope FM-bakjes op de markt. Ook is de polyfonie een beetje karig voor een digitale bak?
 
Oew, dat lijkt me best een leuk hebbedingetje! Hopen dat de prijs een beetje meevalt

..en wat een ontzettend hipsterfilmpje zeg met die singeltjes en dat tv'tje, waarom?
 
Oew, dat lijkt me best een leuk hebbedingetje! Hopen dat de prijs een beetje meevalt

..en wat een ontzettend hipsterfilmpje zeg met die singeltjes en dat tv'tje, waarom?

Ik denk dat het idee is dat degene die de demo doet sinds de jaren 80 geen nieuw bankstel of tv heeft gekocht. en tja, dan hou je geld over voor die Volcas ja.. :)

Ik ben benieuwd wat de prijs zal zijn. De normale Volcas zijn inmiddels 149,-. Deze zal wel rond de 169,- zijn dan met z'n grote lcd schermpje en fadertjes. Ik vind ze met die nieuwe prijzen niet zo leuk meer..
 
Ik denk dat het idee is dat degene die de demo doet sinds de jaren 80 geen nieuw bankstel of tv heeft gekocht. en tja, dan hou je geld over voor die Volcas ja.. :)

Ik ben benieuwd wat de prijs zal zijn. De normale Volcas zijn inmiddels 149,-. Deze zal wel rond de 169,- zijn dan met z'n grote lcd schermpje en fadertjes. Ik vind ze met die nieuwe prijzen niet zo leuk meer..

Ik las ergens 200 euro maar dat vind ik nogal aan de hoge kant voor dat ding. Lijkt me ook hoogstonwaarschijnlijk dat Korg dat ding daarvoor gaat verkopen.
 
Wat ik dan wel weer lollig vind: het filmpje heeft het over het uploaden van sounds via sysex.
Even opgezocht: dat blijkt dus DX7 patch compatible te wezen, dus 6-op FM. Inderdaad jammer van die beperkte polyfonie dan.
Toch trekt een Akemie's Castle me dan meer aan (wel 'n ander prijskaartje helaas...) - http://busycircuits.com/alm011/

Heel vers is dit nieuws overigens niet, was toch al aangekondigd ergens in Januari op NAMM?
 
De Reface DX is wellicht duurder, maar ook een stuk interessanter lijkt me?
 
Het is wel leuk maar er is al een overkill aan goedkope FM-bakjes op de markt.
maar zijn die ook zo "hands on" als deze Volca? Mijn ervaringen met 'n low-budget DX variant waren niet zo denderend. Voor mij is deze Volca so-wie-so een must-have; de serie moet natuurlijk wel compleet... you've gotta catch 'm all! Nu nog een 5 of 6 kanaal mixertje met 'n paar simpele maar goeie effecten on board graag.
 
De Reface DX is wellicht duurder, maar ook een stuk interessanter lijkt me?

Lijkt mij ook. 6 operators geeft je wel de kans om direct dx7 patches te laden, maar ik denk dat het voor het geluid in vergelijking met de Volca niet eens iets uit gaat maken. Dat waveform morphing op de Reface is toch ook wel de moeite, hij heeft altijd feedback op alle ops, en je hebt meer effecten op de Reface, wat ook wel kan helpen om dat tekort aan ops op te vangen. En het is ook wel een stuk flexibeler als je echt wil programmeren. De sequencer is altijd gaaf op een Volca, maar verder zou ik persoonlijk de Volca eerder zien als een DX7 preset doosje met wat handige tweak functies, de Reface is beduidend meer synth.
 
Ik vind het maar een prul eigenlijk. Ik zou nog eerder zo'n oude DX-200 pakken als ik per se handzaam hardware FM zou willen hebben. Ik gebruik zelf eigenlijk altijd FM8 of Dexed als ik een keer een FM sound nodig heb, prima plugins ook. Dexed is zelfs gratis.
 
Raunchy FM in een mini-groovebox verpakking. Wat mij betreft heeft Korg hier een winner te pakken die een FB-01 of een tx81z kan vervangen. Bijv. In een house of detroit techno liveset. Is ook een workflow dingetje he. Zo vaak hoor ik geen fm sequences waarin parameters worden ge-automate. Dat kan met dus heel makkelijk. En t klinkt goed ook!
 
Ik vind het maar een prul eigenlijk. Ik zou nog eerder zo'n oude DX-200 pakken als ik per se handzaam hardware FM zou willen hebben.

De DX-200 is een kreng want je hebt voor veel functies ook gewoon een editor nodig. Volgens wat ik al heb gezien kan je de Volca FM volledig vanop de unit programmeren, wat dus betekend dat Korg de meest handzame FM unit heeft gemaakt in mijn opinie.
Enkel de polyfonie kunnen we wat karig gaan vinden maar ik heb ook iets met monosynths dus dan is 3 voices nog veel :).
 
Wellicht een erg negatieve opmerking: maar wie wilt zo'n saai plastic ding in godsnaam kopen? Wat moet je ermee haha?
 
Maar heeftie nu max 16 steps? (en bij 1/4 tempo 4 steps)? want zit geen flux mode op toch?
Dat zou ik jammer vinden, ik kan zo weinig met 1 bar patterns qua melodie..
 
De DX-200 is een kreng want je hebt voor veel functies ook gewoon een editor nodig. Volgens wat ik al heb gezien kan je de Volca FM volledig vanop de unit programmeren, wat dus betekend dat Korg de meest handzame FM unit heeft gemaakt in mijn opinie.

OK, dat is wel cool dan.
 
Korg volca FM is de minst interessantste in de saga. Waarschijnlijk omdat ik de Yamaha DX 7 altijd al een "belletjes en xylofoontjes" synth heb gevonden. Mijn insziens had (als korg persé toch een jaren 80 synth wou benaderen) men beter gekozen voor de Roland D-50 benadering(misschien komt dit nog). De meest leuke volca's zijn nog steeds de bass en de sample. De bass omdat die binnen een productie en mits een beetje fine tuning toch dicht tegen de 303 leunt en de sample, omdat die goed kan ingezet worden als drumbak en al,...
 
Back
Top