Teenage Engineering: OP-Z

op_z.png


Wireless 16 track multitimbral synthesiser
with fully sequenceable parameter locks, video synthesis
and the introduction of step components.

stay tuned.

link: https://www.teenageengineering.com/products/op-z
Prijs: onbekend
 
Laatst gewijzigd:
Hij is binnen!
Echt miraculeus klein en de demotracks zijn echt.. wauw!
Ik kan ze zo snel nog nergens vinden maar het is het echt waard om ze te checken als je een idee wil krijgen wat je uit dit apparaatje kan halen.
 
ik heb een vraag!

Kan je samples nou polyphoon spelen? En hoeveel tracks kan je met polyphone samples uitrusten?

Ik ben het nog aan het leren maar de sampletrack (je hebt een kick, snare, hihat, sample, lead, lbass, arp en chord track) is volgens mij net als alle andere tracks 4-note polyfoon.
De sample track heeft 5 banks met 24 geluiden en je hebt 25MB (MB ja) op het apparaat zelf voor eigen samples.
Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om er echt in te duiken vandaag en ik zou er nu nog geen track mee kunnen bouwen, dus het kan zijn dat het toch anders werkt dan ik nu denk.
Ik hou je op de hoogte :D
 
Wat een heerlijk speelgoed. En dat in een tijd van zielloze klonen en kopieën. Misschien nog wel leuker dan de op-1.
 
ik heb een vraag!

Kan je samples nou polyphoon spelen? En hoeveel tracks kan je met polyphone samples uitrusten?

Als je ze in track 5 tm 8 zet wel, moet je er n A noot van maken in 44100 Hertz en aif ofzo. Hoorde wel dat de sample style nog niet goed werkt, met extra artefacten erop helaas als je andere
toonhoogtes speelt.
.
Je eigen one hit drum samples kunnen er wel op en die kan je dan op track 1 tm 4 doen.
Per track heb je 10 banken en per bank 24 geluiden.

Denk dat er nog wel ruimte komt op die expansion om meerdere sounds in op te slaan(alsin meer MB ruimte) of om beter te samplen zegmaar i.c.m. het scherm van een iPhone/iPad iupv de computer
en zon omslachtig ableton programma voor de Op1.

Ik wil vooral die CV midi PO i/o expansion, wat me tof lijkt.

Overigens is zon OpZ met een iPad ook vet
 
Back
Top