Teenage Engineering: OP-Z

op_z.png


Wireless 16 track multitimbral synthesiser
with fully sequenceable parameter locks, video synthesis
and the introduction of step components.

stay tuned.

link: https://www.teenageengineering.com/products/op-z
Prijs: onbekend
 
Laatst gewijzigd:
Ik volg alles zeer nou van TE, en had al de eerste video's gezien in 2015, maar dat terzijde.
Met constant refereren naar speelgoed geluid is natuurlijk vet onzinnig, ik bedoel, met de Casio VL tone heeft een band meer geld verdient dan waar de meeste van kunnen dromen. Dadada
Maar ik laat het hierbij want ik heb al gemerkt dat wij niet op 1 lijn zitten en ik ben hier niet om mijn gelijk te halen en jij weet alles beter lees ik zo.

1 ding weet ik wel, hoe harder jij schreeuwt des te meer zin ik krijg om de OP-Z te kopen.

:doei:
 
Iedereen die dit een aanrader noemt zal eens een video moeten noemen waar dit ding niet naar voren komt - en klinkt - als speelgoed: er zijn video's zat op Youtube over de OP-Z. Zie: https://www.youtube.com/results?search_query=OP-Z

Ik zie voornamelijk engineers zelf en die koekoek langs komen die naar mijn idee groot liefhebber en maker van bleep-bloep muziek is dus dat is dan nog niet echt eerlijk conclusies trekken.. Eerst maar eens wachten tot de OP-Z het levenslicht gaat zien als dat ooit gaat gebeuren..
 
Voor degenen zoals ik die hoopten dat dit rond de prijs van de Circuit zou zitten: pech!
De hierboven genoemde koekoek heeft in een video de prijs bevestigd: 599, vermoedelijk dollar.
https://www.youtube.com/watch?v=2te9H3csZOs

Was toch al een half jaar bekend?
Beta fase is aangebroken (ondanks dat ie al sinds augustus afgelopen jaar in de winkel had moeten liggen)

Zal volgens geruchten rond de 600 euro gaan kosten.


Oke, dat waren geruchten maar dat zat er dus wel aan te komen :D
600 dollar zal sowieso minstens 600 euro gaan worden.
 
Ik heb hem live (quasi onder de toonbank) gezien bij de W2 analoge studios opening, en dat is een heel sexy ding. De apps zijn tof, de interface heel speels en intuitief (sommige dingen wel een beetje heel erg kinderachtig), hij klinkt kennelijk goed (alleen speakertje gehoord, in een cafe). De kerel waar ik mee sprak had hem als beta tester (hij doet hier en daar wat werk voor Teenage Engineering).
 

P.S. Het geluid van dit prul is en blijft van "my first Sony" kwaliteit. En dat voor de prijs van een Arturi Minibrute plus een Roland TR-08. En heeft de OP-Z meer mogelijkheden dan die twee samen? Waarschijnlijk wel, maar waarom? Ik weet perfect wat de OP-Z kan en ik vind het een waardeloos prul voor z'n geld. Een kleuter speeltje voor ruim € 600. De OP-1: da's andere koek en het zelfde geldt voor de meeste Pocket Operators (lees: waar voor je geld).
 
Last edited by a moderator:
Ik moet ook zeggen dat ik een beetje schrok van de prijs. Ik had zo'n 200 euro minder verwacht. Ik heb sowieso geen interesse maar vind het wel een interessant ding. Ik ben heel benieuwd of de verwachtingen van de kopers waar worden gemaakt en of er nog veel bugs uitgestreken moeten worden... We zullen het zien ergens in oktober.

Is er überhaupt iemand hier op SF die hem heeft gepre-ordered?
 
Ik heb 'm gepre-ordered!
Sinds ik mn OP-1 binnen heb ben ik al weg van de compactheid en mogelijkheden van het apparaatje.
De exacte mogelijkheden van de OP-Z interesseren me ook vrij weinig, ik heb het volste vertrouwen in TE dat ze weer een nieuwe kleine all-in-one workstation hebben ontwikkeld waar ik creatief van wordt zonder dat ik achter m'n pc hoef te zitten (waar ik al de hele dag achter zit)
De OP-1 voelt als een pocket Ableton light en ik krijg een Renoise gevoel bij de OP-Z, en dat zie ik helemaal zitten!
 
Die OP-1 is wel een fantastich ding ja, en ik houd wel van de denkwijze van TE. Kan me ook niet voorstellen dat dit geen hit wordt die OP-Z. En als ze ook nog de connectiviteit tussen de OP-1 en de OP-Z maken (is volgens mij bij het uitkomen nog niet zo) dan wordt dit nog wel wat.
 
Je moet er nog wel een schermpje bij kopen, met liefst met ios. Een ander o.s. wordt (nog ?) niet ondersteund.
 
Ik hou wel van het design van TE, visueel én user interface, dus ik was wel geïnterreseerd in de OP-Z. De prijs valt me sterk tegen, maar wie weet vind ik het wel schappelijk als ik er even mee bezig ben.
Die tape track en step-effecten lijken me fantastisch!

Het formaat zorgt er natuurlijk voor dat je het sneller als speelgoed dan een serieuze sequencer bekijkt, maar voor mij is de Unity-integratie ook een extraatje. Zelfgemaakte visuals op de muziek kunnen syncen out-of-the-box, zonder enige extra laptop of hardware? Dat doet geen enkele andere sequencer/groovebox!
Ik dacht trouwens dat je als ook gewoon via hdmi een extern scherm kon gebruiken, dus elke tv/monitor werkt ook gewoon. Ik zou zelf ook liever een Android app zien, maar ja... TE is natuurlijk wel exact die categorie mensen die alleen maar iStuff gebruiken.
 
Back
Top