Arturia Matrix Brute

arturia-matrixbrute-210116-616x440.jpg

Arturia claims it’s “the most powerful analog synthesizer ever created”.

Arturia has revealed the latest addition to its family of analog synths: the MatrixBrute.

Unlike the French company’s recent “Brute” synths, which have been at the smaller, more affordable end of the spectrum, Arturia claims the MatrixBrute is “the most powerful analog synthesizer ever created”.

The synth has a semi-modular design complete with “modulation matrix”, that allows you to route any of 16 modulation sources to 16 modulation destinations. Unlike most modular systems, the MatrixBrute allows you to save your sounds in its 256-strong patch memory, and the “matrix” also functions as a 64 step sequencer.

The massive 49-key synth includes true analog effects like chorus, delay and flanger, and features 12 CV inputs and 12CV outputs for routing other modular gear into the system.

There’s no indication yet when the MatrixBrute will be released or how much it will cost, but given that it looks like a Moog Voyager on steroids, expect it to be expensive.

http://www.factmag.com/2016/01/21/arturia-matrixbrute-analog-synth-revealed/
 
Wat vet zeg! kan niet wachten op audio demo's. Hoop wel dat die duo of polyphone is.
 
Ziet er zo op het eerste gezicht indrukwekkend uit, maar zeker bij Arturia wil ik het eerst horen voor ik er een oordeel over vel.
 
Ben niet zo geinteresseerd als het maar een mono/duo phonic synth is, wat dat betreft staat die nieuwe Oberheim me dan weer meer aan. De druk-knopjes modulation matrix vind ik wel een leuk idee op deze moet ik zeggen.
 
Zo een groot ding met toeters en bellen voor maar 1 voice. Tja, je moet maar geld teveel hebben natuurlijk want dit zal wel tegen de 5 kE gaan lopen denk ik..
 
Hij is duofoon (en natuurlijk ook monofoon).

ah ik had al zo een vermoeden. Dan word het natuurlijk wel moeilijk om "the most powerfull analog synth" te worden.
Als ik het plaatje bestudeer denk ik toch dat het een betaalbare synth gaat worden. ik zou zeggen rond de 1400 euro.
 
het is meer een samenraapsel van bestaande zaken in een mooi fancy kast met veel knoppen,van ver ziet hij er sofisticated uit,maar het lijkt allemaal prettig cheap,met rubber druktoetsen voor die matrix.

een roland style vintage knob erop zal hem niet warmer laten klinken,die diode filter...
 
Ziet er interessant uit, maar gezien het Arturia is, wil ik het wel eerst horen en vooral de bouwkwaliteit zien. Want de andere Brute's zijn toch hier en daar wel regelrechte rampen.
 
Zo een groot ding met toeters en bellen voor maar 1 voice. Tja, je moet maar geld teveel hebben natuurlijk want dit zal wel tegen de 5 kE gaan lopen denk ik..

Hum? Arturia en een 5k synth? Ik denk eerder dat dit ding tussen de 1 en 1,2k zou kunnen gaan kosten. Maja pure speculatie. Arturia is in ieder geval van zo goedkoop als mogelijk, daarom vind ik het best een interessant ding vooralsnog :)
 
Ziet er interessant uit, maar gezien het Arturia is, wil ik het wel eerst horen en vooral de bouwkwaliteit zien. Want de andere Brute's zijn toch hier en daar wel regelrechte rampen.

Welke bedoel je? Ik heb een minibrute en daar kan je iemand zn hersenpan mee indeuken hoor.
En de BS(P) is ook erg stevig.
 
Hum? Arturia en een 5k synth? Ik denk eerder dat dit ding tussen de 1 en 1,2k zou kunnen gaan kosten. Maja pure speculatie. Arturia is in ieder geval van zo goedkoop als mogelijk, daarom vind ik het best een interessant ding vooralsnog :)

Dan vraag ik me af hoe ze dat dan voor elkaar krijgen. Klinkt cheap.
 
Back
Top