HW sequencer: Social Entropy - Engine

Cool, een nieuwe hardware sequencer.Mooi design ook..

attachment.php


https://www.youtube.com/watch?v=P9mAc_Fi6fc

https://www.youtube.com/watch?v=NhYbqgy3Ung

Meer info bij:
http://www.synthtopia.com/content/2015/01/29/social-entropy-intros-engine-multitrack-sequencer/
 

Attachments

  • engine-sequencer.jpg
    engine-sequencer.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 90
Last edited by a moderator:
Ook OS versie 1.0 is nu beschikbaar voor engine. Waanzinnige seq is zojuist nog beter geworden :-)
 
De Engine heeft een relatief simpele bediening, waardoor editen redelijk snel gaat. Heeft echter meer functies dan je eerst denkt dat ie heeft. Oh, en vergeet vooral niet dat er nog zo'n €110 aan import kosten bij komt.
De Squarp Pyramid ziet er voor mij een beetje simpel uit, vooral met dat grote zwarte vlak, waar wel wat meer knoppen voor alle (en dat zijn er een hoop) functies aan toegevoegd hadden mogen worden.
Wat je eigenlijk zou willen hebben (neem ik aan ;)), is de Sequentix Cirklon. Ik in ieder geval wel. Maar deze is een stuk duurder en heeft een levertijd van een jaar of zo. :beard:

De Sequentix Cirklon is voor mij gewoon te duur de levertijd zou misschien nog wel mee kunnen vallen.
( Our online shop is now closed while we complete our move to Berlin. We plan to reopen for online orders again in September 2017 )
De Squarp Pyramid mk 2 heeft echt heel veel in zijn mars maar inderdaad had ik ook graag wat meer knoppen gezien. Meer een DAW in a Box maar heb het gevoel dat de kans op fouten groter is door de complexe handelingen.
De Engine heeft een simpele maar mij wel bekende bediening en kan inderdaad meer dan genoeg voor mij.
Dus heb de Engine besteld :dubbel:
 
De Sequentix Cirklon is voor mij gewoon te duur de levertijd zou misschien nog wel mee kunnen vallen.
( Our online shop is now closed while we complete our move to Berlin. We plan to reopen for online orders again in September 2017 )
De Squarp Pyramid mk 2 heeft echt heel veel in zijn mars maar inderdaad had ik ook graag wat meer knoppen gezien. Meer een DAW in a Box maar heb het gevoel dat de kans op fouten groter is door de complexe handelingen.
De Engine heeft een simpele maar mij wel bekende bediening en kan inderdaad meer dan genoeg voor mij.
Dus heb de Engine besteld :dubbel:

Ja, de Cirklon is ook vreselijk duur. Misschien dat de houten panelen zoveel kosten.... En de levertijd is na verhuizing nog steeds 1 jaar. Zou betekenen dat je hem pas Sept. volgend jaar zou krijgen. :stupid

De Engine lijkt simpel, maar heeft toch redelijk wat functies. Had wel wat meer tracks mogen aansturen, maar ja, je kan niet alles hebben.
Nu nog ff wachten (1-2 weken), dan... welcome to the club :mega:
 
Gisteren geleverd en nu wat aan het spelen en leren hoe alles werkt.
Je hebt de "Engine" nu een aantal weken en ik ben benieuwd hoe die jou tot nu toe bevalt? En is het niet erg wennen dat de "Engine" geen schermpje heeft?
 
Ik hem zelf ook aangeschaft en verwacht niet dat hij snel weggaat. Schermpje is niet zo'n probleem. Het zijn veel toetsencombinaties die je wel moet leren, zoals eerder vermeld maar de Engine heeft wel enorm veel mogelijkheden. Ik wil een liveset gaan voorbereiden en ik verwacht dat ik dat helemaal in de Engine kan gaan doen. Ik blijf nog even fan!
 
Bedankt voor de Theoath link! Hij/zij heeft toch liever een Elektron Digitakt omdat de Engine sequencer in zijn/haar setup een beetje overkill zou zijn. Dat zou best zo kunnen zijn.

De Squarp heeft nog meer mogelijkheden dan de Engine - is goedkoper - maar wellicht ook onnodig te complex.

Goed om te lezen dat het ontbreken van een schermpje bij de Engine niet zo'n probleem is. Hoe zou je met de Engine in een one-man / one-woman live band het beste eventueel van tevoren opgenomen audio tracks van el. gitaar en/of backing vocals kunnen controleren?
 
KatieMusic;1975335 Hoe zou je met de Engine in een one-man / one-woman live band het beste eventueel van tevoren opgenomen audio tracks van el. gitaar en/of backing vocals kunnen controleren?[/QUOTE schreef:
De engine is een midi en of CV gate sequencer. het is dus geen ableton in een doosje waarbij je ook samples en audio etc kunt sequencen. Uiteraard kun je wel sync en midi triggen met alles wat je er aan wilt hangen. dus bijv een laptop met ableton met je audio of een sampler met midi. wellicht is een Octatrack beter voor je als je ook audio tracks wenst.
 
Dat hoopte ik eigenlijk dat je audio-tracks met de Engine zou kunnen sequencen. Ik zat zelf aan een MPC Live te denken...
 
Update V1.010a is uit: https://www.socialentropy.com/engine/os/engine_os_v1010.zip

V1.010a - 06/02/2019
New Features -
* Transposing pattern in MUTE MODE now transposes all playing synth type patterns in tracks set to receive MIDI transpose
- Regular transpose mode functions as normal
* Pattern data can be expanded or compressed using FUNCTION button while changing time scale (destructive).
* New arpeggio direction UP/DOWN2, does not repeat notes at top and bottom of the range, in contrast to existing UP/DOWN


Changes -
* Clearing a track to a type (DRUM, SYNTH, CTRL) also resets the selected pattern to pattern 1.
* Functions (rotate, clear/copy/paste, randomize) now work on individual drum/ctrls by pressing FUNCTION while in drum/ctrl select mode

Bug Fixes -
* Copy/paste of section did not correctly update the playing steps of playing pattern
* Fix arpeggio UP/DOWN note ordering
 
Back
Top