Cubase 7.5 nu al?

Puur toeval kwam ik het tegen. Persoonlijk had ik geen idee dat ze hier al mee bezig waren.
Zover ik kan zien nog geen automation splines.

4 december dus, mede omdat ik vond dat Cubase 7 niet voldoende grote stappen heeft gemaakt, heb ik de stap gemaakt naar Studio One 2 Pro.

Grace period is October 15, 2013 of latere activatie van Cubase 7

http://www.steinberg.net/en/products/cubase/whats_new/whats_new_in_cubase_75.html
 
Laatst gewijzigd:
die andere vind ik niet zo ,
ik vind nergens wat de update kost als je al langer versie 7 hebt ??
 
oke, da's te doen
 
49€ Met een Grace period voor mensen die vanaf 15 okt. jl. hun licentie geactiveerd hebben

Waar heb je dat van die 49 euro gevonden? Op het steinberg forum is dat volgens mij nog niet bekend, voor zover ik weet.
 
Kon het ook nergens vinden dat bedrag, thanks. Net in september, natuurlijk, 7 gekocht. :(

Kost dus weer 49 euro, eens kijken of het het waard is, ben eigenlijk behoorlijk tevreden met 7.
 
De updatefilosofie van Steinberg laat veel te wensen over. Halve versies, veel overbodige instrumenten en features en uiteindelijk al jaren geen betere gestroomlijnde workflow.

Ik blijf op 6
 
Nou ik moet zeggen dat die verschillende track sessies waar je ook kan A/B switchen, me wel erg goed lijkt voor een recording workflow. Wel interessant. Ik denk dat ik hem uiteindelijk ook wel update.

Studio One is een verademing voor track compositie, overzicht, en gaat als geen ander om met screen real-estate. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik in S1 niet eens twee schermen gebruik maar gewoon een browser open heb ofzo. Terwijl ik bij Cubase nog altijd zit te stoeien met Windows die over elkaar liggen, en dus blijf slepen.

Cubase heeft echter qua midi en audio editing wel dingen die S1 waarschijnlijk nooit zal krijgen. Dus bij mij blijft hij er ook sowieso naast.
 
Met workflow bedoel ik inderdaad ook het vele klikken en stapelen van windows. Probeer eens 32 eq plugins te managen.. is geen doen.

Steinberg wil het allemaal te flexibel maken en daardoor krijg je eigenlijk een bureaublad zonder indeling en met een hele stapel papier.

Ik ken studio one niet, maar Reason 7 bijvoorbeeld heeft een veel betere workflow dan Cubase. Het racken van plugins, standaard plaatsen en afmetingen zouden alles al veel minder bewerkelijk maken.
 
Met workflow bedoel ik inderdaad ook het vele klikken en stapelen van windows. Probeer eens 32 eq plugins te managen.. is geen doen.

Steinberg wil het allemaal te flexibel maken en daardoor krijg je eigenlijk een bureaublad zonder indeling en met een hele stapel papier.

Ik ken studio one niet, maar Reason 7 bijvoorbeeld heeft een veel betere workflow dan Cubase. Het racken van plugins, standaard plaatsen en afmetingen zouden alles al veel minder bewerkelijk maken.
De mixer van Cubase 7 vind ik wel een hele verbetering hoor. Je hoeft voor veel opties het scherm van het kanaal niet meer te openen, dat kan allemaal in de mixer zelf.
 
jeejte.. moet je voor een .5 update bij Steinberg alweer je portomonee trekken??
 
Ik vind al dat geklaag wel erg ver gaan.

Nu is er eens een softwareleverancier, die regelmatig zijn product verbetert en dan is het ook niet goed.

1 1/2 ons kaas kost ook meer dan één ons en daar hoor ik niemand over. "Mag het ietsje meer zijn", vraagt de verkoopster met een brede glimlach.

De updates ervaar ik vrijwel altijd als zinnig, dat is wat anders dan fouten uit de software halen en daar voor laten betalen. Dat zien we vaak genoeg.

Een Cubase fan, al vanaf de eerste versie :halleluja
 
Back
Top