Cubase 7.5 nu al?

Puur toeval kwam ik het tegen. Persoonlijk had ik geen idee dat ze hier al mee bezig waren.
Zover ik kan zien nog geen automation splines.

4 december dus, mede omdat ik vond dat Cubase 7 niet voldoende grote stappen heeft gemaakt, heb ik de stap gemaakt naar Studio One 2 Pro.

Grace period is October 15, 2013 of latere activatie van Cubase 7

http://www.steinberg.net/en/products/cubase/whats_new/whats_new_in_cubase_75.html
 
Laatst gewijzigd:
misschien toch maar is tijd om up-te-graden....ik zit nog steeds op 5.5.
En ben eignelijk nog best heel erg tevreden met CB5.5 moet ik zeggen.

Zou je met de latere versie(s) 7 / 7.5 ook nog gewoon met Snow Leopard kunnen werken ?
Heb niet zo lang geleden een downgrade gedaan van Lion naar Snow Leopard...
Want daar werd ik helemaal knars van.

Beetje offtopic ..excuse me
 
we hebben deze discussie al eerder gevoerd dacht ik.
als steinberg nu gewoon de update versie 8 had genoemd, was het voor eenieder duidelijk geweest dat ervoor betaald moet worden.
 
we hebben deze discussie al eerder gevoerd dacht ik.
als steinberg nu gewoon de update versie 8 had genoemd, was het voor eenieder duidelijk geweest dat ervoor betaald moet worden.

Maar dat soort updates kunnen/willen ze nu net niet doen voor €49 vanaf de vorige versie. Dan moet er een "1" voor staan. Die programmeurs willen ook een boterham verdienen........ En terecht! ;)

En als je de update niet wilt, dan koop je hem toch gewoon niet. What's the problem?
 
50 ekkies voor die update is niet veel! Volgens mij heb ik toen voor 6.5 iets van 130 betaald. Die update gaat er komen. Alleen wacht ik dit keer wel de eerste 1 of 2 versies af. Voel er weinig voor om te betalen voor een publiekelijke beta test...
 
blijf lekker bij 6.5. vind de updates niet zo bijzonder geloof ik.. of zijn de automations al netjes in het betreffende kanaal verstopt ipv alles ergens onderaan de 30 channels tegenwoordig? dus alla logic ofzo..?
 
hoe staat het eigenlijk tegenwoordig met de midi en audio routing binnen cubase?
ben er nooit echt ingedoken, maar een aantal dingen die ik met fruityloops uithaal en ik mijn plugins op baseer, waren in ieder geval een paar jaar geleden, volgens vrienden die wel cubase gebruikten, niet mogelijk. Maar nu kan het natuurlijk zijn dat ik me toen verkeerd heb laten informeren..

wat voor mij van belang is, is dat elke plugin die ik in laad, naar elke andere plugin, op welke plek dan ook, midi kan versturen. Fruityflops gebruikt daar interne midipoorten voor en zo kan ik uitgebreide structuren opbouwen op modulaire manier. Oftewel, ik knip het idee van de uitgebreide synthesizer in kleine stukjes en bouw alles op als aparte vst's die eindeloos te combineren zijn (drumsequencers, akkoorden sequencers, "arpeggiators", dedicated-synthesis-engines die achter elkaar te zetten zijn, effecten en mixers).
Qua audio geeft fruityloops mij de mogelijkheid om elk mixer kanaal te senden naar een of meer andere mixerkanalen en niet persee alleen naar de send kanalen. op deze manier kan ik een 'synthesizer' verspreiden over meerdere kanalen, die uitbreidbaar is en alles los van elkaar overzichtelijk te mixen is.
 
blijf lekker bij 6.5. vind de updates niet zo bijzonder geloof ik.. of zijn de automations al netjes in het betreffende kanaal verstopt ipv alles ergens onderaan de 30 channels tegenwoordig? dus alla logic ofzo..?
Automation is een apart kanaal, direct onder het kanaal dat je aanpast. Wel handig zo vind ik.
 
2.6gb halion sonic update, en 901mb Cubase update.
 
Hmm, die nieuwe Revelation galm is bizar te breed. Komt echt volledig uit de hoeken, beetje apart.
 
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste bugs en andere issues weer worden gemeld.
Het zal niet lang duren voordat 7.5.1. alweer op de planken ligt.
Is de laatste minor update van versie 7 overigens al stabiel?
 
Back
Top