SPL Phonitor 2

phonitor2_front_web_450.jpg


Your Excellency, Phonitor II

We are uber-happy to introduce the successor of our legendary Phonitor headphone preamp. We have kept all proven features while incorporating some major improvements — as such, the new Phonitor can be used as the ultimate monitor controller and preamp for three different sources. Likewise, we revised the 120-Volt technology in order for it to perform better, which resulted in our measurement gear being outclassed. Even our creative team got even more creative and came up with a fascinating name: "Phonitor 2." There's only one thing that remained unchanged: the price.

120 Volt headphone amp and preamp/monitor controller
For dynamic and balanced headphones
For all headphones with an impedance of >10 Ohms (>40 Ohms for balanced headphones)
Volume adjustment with any remote control
Frequency response: 4Hz - 480kHz (-3dB)
THD+N: HP 0.00091 %, Line output 0.00085%
Dynamic range: HP 133.62dB/Line 134.37dB
Available in December
MSRP: 1,649€
 
duur prima... deel je mening...

maar imbiciel product? leg uit...
 
nou, de specs zijn ronduit belachelijk, en duidelijk zo opgegeven voor mensen met teveel geld en geen oren aan hun hoofd.
verder doet iedere versterker uit de kringloop van de laatste 30 jaar exact hetzelfde.
( alleen hebben die dan niet van die kekke ronde vu metertjes), wat op zich ook al een belachelijke toevoeging is.
en kan ik nog wel even doorgaan.....


:koffie:
 
Ok, even de prijs daar gelaten...

Een kringloop-loop versterker heeft geen crossfeed, speaker-angle en dat soort functionaliteiten toch?
 
ik wil wel weten wat deze functies inhouden gewoon uit nieuwsgierigheid :)
zou zoiets ook niet derekt kopen :p
 
Ik ben ook een beeeeeetje sceptisch naar die specs.

Ik heb zelf deze: http://nwavguy.blogspot.nl/2011/07/o2-headphone-amp.html

Mijn neefje wilde beginnen met solderen, en had dit als project aangeschaft, en eentje voor mij als soort van lesgeld :-)
Moet toegeven dat ie beter klinkt dan de headphone amp van m'n Crest mixer, of als die van de iPod.

480kHZ.... dat kan het menselijk gehoor toch niet waarnemen? Ennuuuuuuh, zo hoog gaat een CD opname enzo toch niet?
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Crossfeed

Dat kan dat ding van mij niet nee..
 
voor mij ook 3 graag. 4 eurie 94. geen geld.

ps audiofielen zijn echt ziek en hebben te weinig gepartyd. te weinig gehoor beschadeging.

weer eens zo een kabel met engelenpis verhaal denk ik zo:dubbel:
 
Bij tweakers is een mooie thread over dit soort over the top audiofiele nonsense. De naam van de thread zegt alles:
"Gesmeed door elven bij maanlicht"
 
Dat hij het geluid over luidsprekers simuleert lijkt me bijzonder handig als je niet de mogelijkheid hebt dit te doen. Voor € 1600 Kun je echter ook een aardig verbouwinkje bekostigen zodat het misschien wél kan.

Over het hele hifi verhaal van deze versterker kan ik melden dat er ongetwijfeld een merkbaar verschil in kwaliteit zal zijn in het voordeel van de Phonitor, met bijvoorbeeld je iPod of Cosmel set. Of je ook merkbaar verschil hoort met een dedicated hoofdtelefoonversterker van 200,- valt echter te betwisten.
 
Echt wel dat men bij SPL waanzinnig goede spullen maakt ... !

Als je het geld niet hebt kraak het dan niet af ... !

Heb hier sinds een paar jaartjes een monitor en koptelefoon 2Control en vind de crossfeed functie super.

Niet afzeiken als je er nog niet naar geluisterd hebt als het even kan.

:kont:
 
We zeiken het niet af. We vinden het redelijk discutabel. Of is dit een OOOOOH en AAAAAAAAH topic?

Dit zal niet echt je zwakste schakel zijn de lijn naar je oren... als je hele studio super high end is zal het vast werken, al dan niet psychisch. Maar dat is hier bij velen niet het geval.
 
Back
Top