Patchblocks Programmable Mini Synth Modules

Ik doe mee voor 2 blokkies, ben benieuwd, nu nog ff wachten
 
Lijkt me leuker, veelzijdiger en goedkoper dan die Korg blokjes, ik zou ook wel meedoen voor 2.
 
nice... 4 gepledged... zelf programmeren zie ik ook wel zitten!
 
Blijf dit wel leuke projectjes vinden.

Ik hoop nog steeds dat Clavia eens nieuw leven in de (micro)modular software en series blaast.
Dit soort projecten kan daar geen kwaad aan doen.
 
Dit zie ik nog wel een succes worden, helemaal wanneer het Britse onderwijs zich hier achter gaat scharen gelijk met die Raspberry Pi.
 
Op dit moment klopt dat nog wel. Maar gezien de uitlatingen van diegene die daar al een paar jaar mee bezig is geweest kan dat nog wel eens gaan veranderen, getuige een thread op het betreffende forum: http://patchblocks.com/forum/midi

In die thread kun je veel informatie vinden over de vooralsnog gebruikte hardware, op dit moment een Cortex M3 van de voormalige Philips divisie NPX. In de toekomst wellicht een Cortex M4.
 
Goed opgemerkt, lijkt er veel op. Ik vraag me wel af of bij dat oude project nog veel gebeurt, als ik zo naar de website kijk.
 
De overeenkomst is dat je verschillende modules aan elkaar kan klikken. Het grootste verschil is dat alle Patchblocks exact hetzelfde zijn en je er via de software een andere functie aan kan geven.

Bij de Molecule Synth heeft één element altijd dezelfde functie, je bent dus altijd beperkt tot het maken van het aanpassen van de combinatie van de verschillende modules. Dat betekent volgens mij dat je een veel groter aantal modules nodig hebt om echt leuke dingen te kunnen doen.

Mede daarom lijken de Patchblocks mij veel interessanter, alhoewel dat natuurlijk valt of staat met de kwaliteit van de software die erbij zit.
 
Back
Top