X

Steinberg UR44

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Steinberg UR44

Nieuwe USB interface van Steinberg. Zit tussen de UR22 en UR28M in, zo'n beetje.
    Deze heeft itt de UR22 alle leuke extras zoals IOS compatible, DSP channelstrip en DSP reverb aan boord en dezelfde Cubase integratie als de MR's. Prijs nog onbekend.

http://youtu.be/o7W0Fs3yY30
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door vcovca , 18 november 2013, 20:24.
    IIIone love

SNDCLD

Dit artikel op sonicstate noemt een prijs van 349euro. Zeer nette prijs voor de features en het totaalpakket.
    "He has Van Gogh's ear for music."

Comment

Dan zal ie "street" nog wel iets goedkoper uitvallen denk ik. Inderdaad netjes. Wat ik leuk vind aan de Ur's is dat er ook een gitaar amp modelling draait op die DSP. Voor mij als gitarist is dat echt ideaal; het betekend in feite dat ik met een veel simpelere setup toe kan. Tot nu toe was het altijd op zo laag mogelijke buffers gitaar inspelen met een monitoring door de DAW heen, wat in feite alleen kan met de betere PCI(e) kaarten. Of ik gebruik mijn PodHD icm een signaalsplitter. Dan is dit toch wel een geniaal simpele oplossing.
      IIIone love

SNDCLD

Comment

Hmm, deze zet mij wel aan het twijfelen... Ik vind de SPL Crimson die uitkomt ook wel heel nice. Die heeft wel iets meer aan boord. Maar totale integratie met Cubase is ook wel fijn...
        http://www.soundcloud.com/djtt

GEARLIST
        Hardware: KRK RP5, Novation impulse 61, Steinberg Houston
        Computers: pc Core i7 6700 32g ram, SPL Crimson
        Software: Cubase 9, Bitwig 2, NI Komplete 9, Vengeance Metrum, Waves: Gold/puigtec eq/api2500/api550/aphex aural exiter, Sonnox Dynamics, Fabfilter Pro C2, PSP84/PSP42, Soundtoys Echoboy, RP Predator2, Sylenth1, Slate FG-X, LuSh-101, Audiorealism Bassline 3, Z3ta2, GS-201, ToneBoosters Trackessentials, MicroTonic, Bass Station

Comment

Originally posted by djtt View Post
          Hmm, deze zet mij wel aan het twijfelen... Ik vind de SPL Crimson die uitkomt ook wel heel nice. Die heeft wel iets meer aan boord. Maar totale integratie met Cubase is ook wel fijn...
          De Crimson is als extra natuurlijk monitor controller maar de UR44 heeft 6 inputs en DSP fx voor een 30% lagere prijs. Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijl. Ben je naast een audio interface ook in de markt voor een monitor controller zal de Crimson interessanter zijn. Zoek je alleen een audio interface bied de UR44 wat meer.

Comment

Dat zeg jij goed. Daarnaast heeft de Crimson ook nog als voordeel dat je de routings volledig zonder pc kunt maken...
            Ik ben zelf voornamelijk op zoek naar een vervanger van mijn mixer, ik gebruik nu enkel mijn Yamaha mixer om mijn geluidskaart, dj-setup en playstation te routen naar mijn speakers... Beetje een dure oplossing, die ook nog eens veel ruimte in beslag neemt.

Ik denk dat ik eerst maar eens wat reviews van de Crimson afwacht, als deze ooit uitkomt...

GEARLIST
            Software: Cubase 9, Bitwig 2, NI Komplete 9, Vengeance Metrum, Waves: Gold/puigtec eq/api2500/api550/aphex aural exiter, Sonnox Dynamics, Fabfilter Pro C2, PSP84/PSP42, Soundtoys Echoboy, RP Predator2, Sylenth1, Slate FG-X, LuSh-101, Audiorealism Bassline 3, Z3ta2, GS-201, ToneBoosters Trackessentials, MicroTonic, Bass Station

Comment

Dan zal de UR28M een betere tegenhanger zijn tov de Crimson

Comment

Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar die heeft weer geen midi...

GEARLIST

Comment

Steinberg heeft een tijdje geen midi i/o op hun audio interfaces geimplementeerd inderdaad. Mijn MR816 heeft daar ook last van.

Gelukkig zien ze nu weer in dat tenminste 1 Midi I/O toch wel toegevoegde waarde heeft.

Comment

Working...
                  X