Steinberg UR44

attachment.php


Nieuwe USB interface van Steinberg. Zit tussen de UR22 en UR28M in, zo'n beetje.
Deze heeft itt de UR22 alle leuke extras zoals IOS compatible, DSP channelstrip en DSP reverb aan boord en dezelfde Cubase integratie als de MR's. Prijs nog onbekend.

http://youtu.be/o7W0Fs3yY30
 

Attachments

  • RTEmagicC_ur44-main_as_02.png.jpg
    RTEmagicC_ur44-main_as_02.png.jpg
    19,6 KB · Bekeken: 189
Last edited by a moderator:
Dit artikel op sonicstate noemt een prijs van 349euro. Zeer nette prijs voor de features en het totaalpakket.
 
Dan zal ie "street" nog wel iets goedkoper uitvallen denk ik. Inderdaad netjes. Wat ik leuk vind aan de Ur's is dat er ook een gitaar amp modelling draait op die DSP. Voor mij als gitarist is dat echt ideaal; het betekend in feite dat ik met een veel simpelere setup toe kan. Tot nu toe was het altijd op zo laag mogelijke buffers gitaar inspelen met een monitoring door de DAW heen, wat in feite alleen kan met de betere PCI(e) kaarten. Of ik gebruik mijn PodHD icm een signaalsplitter. Dan is dit toch wel een geniaal simpele oplossing. :okdan:
 
Hmm, deze zet mij wel aan het twijfelen... Ik vind de SPL Crimson die uitkomt ook wel heel nice. Die heeft wel iets meer aan boord. Maar totale integratie met Cubase is ook wel fijn... :)
 
Hmm, deze zet mij wel aan het twijfelen... Ik vind de SPL Crimson die uitkomt ook wel heel nice. Die heeft wel iets meer aan boord. Maar totale integratie met Cubase is ook wel fijn... :)

De Crimson is als extra natuurlijk monitor controller maar de UR44 heeft 6 inputs en DSP fx voor een 30% lagere prijs. Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijl. Ben je naast een audio interface ook in de markt voor een monitor controller zal de Crimson interessanter zijn. Zoek je alleen een audio interface bied de UR44 wat meer.
 
Dat zeg jij goed. Daarnaast heeft de Crimson ook nog als voordeel dat je de routings volledig zonder pc kunt maken...
Ik ben zelf voornamelijk op zoek naar een vervanger van mijn mixer, ik gebruik nu enkel mijn Yamaha mixer om mijn geluidskaart, dj-setup en playstation te routen naar mijn speakers... Beetje een dure oplossing, die ook nog eens veel ruimte in beslag neemt.

Ik denk dat ik eerst maar eens wat reviews van de Crimson afwacht, als deze ooit uitkomt... :)
 
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar die heeft weer geen midi...
 
Steinberg heeft een tijdje geen midi i/o op hun audio interfaces geimplementeerd inderdaad. Mijn MR816 heeft daar ook last van.

Gelukkig zien ze nu weer in dat tenminste 1 Midi I/O toch wel toegevoegde waarde heeft. :)
 
Back
Top