Einde verhaal voor Europesche afdeling Roland

Roland Corporation (the “Company”) hereby announces that it resolved on November 6, 2013 at the Board of Directors meeting to dissolve Roland Europe S.p.A., the overseas subsidiary of the Company. The Company also announces that it expects to post extraordinary loss for the fiscal year ending March 31, 2014 following dissolution and liquidation of the subsidiary.

Officiële document: http://www.roland.com/ir/pdf/2013/20131108_3.pdf

Het begin van het eind?
 
Tja....dat krijg je ervan als je niets maar dan ook niets investeerd in innovatie, meegaan met de markt of welke non-conservatieve ontwikkeling dan ook.
Zonde maar ook begrijpelijk. Merken zoals Korg kunnen hun immers voortbestaan wel garanderen door te komen met producten die verkopen.

Lijkt er oveirgens op dat alleen Roland europa opgedoekt wordt dus heel veel is er nog niet aan de hand.
 
Voor zover ik uit het persbericht op kan maken geldt dit alleen maar voor een dochterbedrijfje in Italie dat electrische piano's en accordeons ontwikkelt en produceert. Het lijkt erop dat de Roland verkoop- en servicekanalen in Europa gewoon overeind blijven.
 
Als het alleen accordeons en elektrische piano's betreft dan is het in ieder geval een stap in de goede richting! *D
 
Eigen schuld dikke bult, het zoveelste digitale ding uitbrengen is geen innovatie.

Musici willen vernieuwing, op de Messe stond allemaal nieuw analoog, waardoor merken als Akai en roland tamelijk voor lul stonden...

Korg is de slimste, samen met Moog, en een grote groep independents.
 
Als ze de TR-reeks hadden gereissued waren ze overeind gebleven. En ten minste nog één speciaal nieuw analoogje. Zie es hoe ze de MS20 kwijt geraken. Gelijk gekken.
 
Roland Italië is de voormalige Siel fabriek.
Daar produceert Roland voornamelijk homekeyboards. Ooit had Roland een grote lijn daarin, maar er zijn nu nog maar een paar BK-modellen over. Het lijkt alsof Roland daar een beetje de handdoek in de ring gooit.

Siel is ter ziele... :)
 
Roland (East Europe) staat hier een paar kilometer vandaan.... even in de gaten houden.

Zie trouwens dat een aantal grote bedrijven op omvallen staan.... Sony gaat ook lekker hard richting bankroet :/
 
Dat heb je met die Jappen, altijd maar de nieuwste snufjes proberen i.p.v. te luisteren naar de klanten. Korg speelt het goed.
 
We hebben goede nieuwe analoge drumdozen nodig! Die zullen verkopen, zonder twijfel.
 
Yamaha innoveert ook nauwelijks, maakt geen analoge speelgoed, maar verkoopt wel als een gekke.
Het kan dus wel; dat je gewoon blijft bouwen waar je goed in bent.
 
400 miljoen dollar omzet, maar wel verlies op de electronische instrumenten voor 2013. Nu, als die Siel afdeling hetleeuwendeel van het verlies bevat, dan is het een goede keuze om ze op te doeken als ze er geen beterschap in zien.

Ik kan me voorstellen dat bv het onderdeel Boss gezondere cijfers heeft.

Verder:
Musici willen vernieuwing
Als ze de TR-reeks hadden gereissued waren ze overeind gebleven.

Wat willen jullie nu eigenlijk. :D
 
400 miljoen dollar omzet, maar wel verlies op de electronische instrumenten voor 2013. Nu, als die Siel afdeling hetleeuwendeel van het verlies bevat, dan is het een goede keuze om ze op te doeken als ze er geen beterschap in zien.

Ik kan me voorstellen dat bv het onderdeel Boss gezondere cijfers heeft.

Verder:



Wat willen jullie nu eigenlijk. :D

De musici die vernieuwing willen springen op de nieuwe vette analoge synth, en de old school gekken (zijn er nog duizenden) die gaan allemaal lekker de nieuwe tr-reeks verzamelen. Best of both worlds. Dat ze mij es steken in dat Roland team.. de gewone man in de straat gaat het ze eens zeggen. :bekdicht: Bende blinde idioten daar in hun wolkenkrabber. HOLD ME DOWN
 
Je kant trouwens best 400 miljoen miljard omzet draaien en nog steeds 100 miljard verlies draaien hoor, doet de wereld al jaren.
 
Back
Top