Einde verhaal voor Europesche afdeling Roland

Roland Corporation (the “Company”) hereby announces that it resolved on November 6, 2013 at the Board of Directors meeting to dissolve Roland Europe S.p.A., the overseas subsidiary of the Company. The Company also announces that it expects to post extraordinary loss for the fiscal year ending March 31, 2014 following dissolution and liquidation of the subsidiary.

Officiële document: http://www.roland.com/ir/pdf/2013/20131108_3.pdf

Het begin van het eind?
 
@mark t, toch moet ik het vragen, als ik zo bij voortduring je betoog voor roland lees: heb je veel roland synths in huis of ben je verbonden met roland op de een of andere manier ?

Ik heb welgeteld 1 Roland in huis. Ik heb verder geen bijzondere band met het merk, maar als Roland continu wordt afgezeken, overkomt het mij dat ik de positieve kanten noem.

Wat orgel vs. keyboard vs. synthesizer betreft: vroeger was er een verschil, maar tegenwoordig hebben ze vaak dezelfde klankopwekking en zijn de klanken vaak ook nog programmeerbaar. Dezelfde klankchip die in een synth zit, wordt ook gebruikt in een orgel, of in een keyboard. Dus strict genomen is er alleen een verschil in het aantal klavieren, wel of niet ingebouwde luidsprekers, wel of niet automatische begeleidingen en het aantal parameters dat op het bedieningspaneel is te programmeren. Bijvoorbeeld mijn Technics KN-1000 keyboard gebruik ik als een synthesizer. Ik heb er een aantal klanken in geprogrammeerd en de begeleidingsautomaat gebruik ik niet, evenals de ingebouwde luidsprekers.
 

Attachments

  • Roland Torokbalint.jpg
    Roland Torokbalint.jpg
    44,5 KB · Bekeken: 62
Kwam er langs dus dan is het een kleine moeite (woon hemelsbreed denk ik 5 a 6 km hier vandaan)
Voor alle Roland fanboys natuurlijk iets voor in het plakboek :D
 
Ik heb toch aardig wat synths versleten inmiddels, maar die JP80 en de Integra7 zijn misschien niet wereldschokkend qua specs of blabla, maar klinken wel verdomd goed.

En waarom moet het allemaal vernieuwend/gehyped zijn wat er uitkomt, al die korg toymeuk vind ik ook echt niks, beter dan gewoon een hele goede dikke bread and butter module met extreem veel presets.

Er is best wel wat aan te merken op deze producten, zoals met alles.
Ik ben er super tevreden mee in ieder geval, er zou alleen wat meer plugin/external support voor die bakken mogen komen om ze lekker total integrated in je DAW te gebruiken. Die integra7 plugin is een beetje basaal en niet echt geschikt voor deep editing, maar ja voor deep editing heb ik wel iets anders staan wat zonder menus werkt :P
 
Die Integra7 lijkt me ook wel te gek. Ik hoop er nog eens eentje te kunnen bemachtigen voor een leuk prijsje.
 
Roland is een beetje zoals Nintendo op dat gebied. ze ouden te veel vast aan eigen hardware en capitaliseren niet op de dingen die vandaag "hot" zijn. Ze hadden al lang hun legendarische synths kunnen verkopen als VSTI, de waves toer op gaan, faire prijs vragen en hop.
 
Ik denk dat ontwikkelingen (met rasse schreden) golfbewegingen zijn, eens in de zoveel tijd komt er een nieuw "iets" waardoor ze weer verder kunnen.. daar kan men dan een tijd op "teren".
Iets nieuws qua user-interface, iets nieuws qua klank, sequencing, whatever zoals bijv Karma, Neuron, Clavia NM en nog veel meer.. de laatste was dan niet gebaseerd op nieuwe techniek, maar nieuwe interfacing met modulaire wereld.. briljant, geniet er nog dagelijks van mn G2 (en hoop op een G3)

Ik weet bijna zeker, dat de extreem klein wordende onderdeeltjes het gaan doen. Dat i.c.m. extreem hoge bit/sample rates kan het verschil gaan maken (schouder aan schouder met steeds beter wordende digitale klankopwekking /bewerking)

Het kan zó klein, dat je het verschil tussen analoog en digitaal straks echt niet meer met het blote oog kan zien. Als het onderdeel "oscillator" 10x zo klein is als nu een gemiddeld weerstandje.. Dit opent wmb niet alleen de deur naar Modulair Polyfoon qua fysieke ruimte, maar ook de betaalbaarheid zal toenemen, aangezien er minder grondstoffen nodig zijn voor meer resultaat. Wel hoge ontwikkelingkosten, maar die kan afnemen als veel mensen het omarmen

Geluid kan worden teruggeschaald van ultrasoon naar hoorbaar (techniek hiertoe is nu helaas nog prijzig, niche markt en niet echt doorontwikkeld) en zo heb je een hybride techniek van analoge klankopwekking en digitale scaling.. ik geloof hier wel in, de fundamenten/ingredienten hiervoor zijn w.m.b. al aanwezig. Heb eerder een topic geopend over miniatuur-galmen < ook dat kan ingebouwd worden als de techniek zover is...

OT, als zulke techniek beschikbaar is, als de eerste dare-devil met zoiets komt.. is Roland dan klaar voor de race?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top