Einde verhaal voor Europesche afdeling Roland

Roland Corporation (the “Company”) hereby announces that it resolved on November 6, 2013 at the Board of Directors meeting to dissolve Roland Europe S.p.A., the overseas subsidiary of the Company. The Company also announces that it expects to post extraordinary loss for the fiscal year ending March 31, 2014 following dissolution and liquidation of the subsidiary.

Officiële document: http://www.roland.com/ir/pdf/2013/20131108_3.pdf

Het begin van het eind?
 
Ik kan me voorstellen dat Siel wordt opgedoekt en dat Roland de plastic home- en computerkeyboardjes lekker in China laat maken.

De echte Roland-instrumenten zullen wel blijven bestaan.
 
Sorry hoor maar de meeste bedrijven innoveren juist niet en grijpen alleen terug naar het verleden, namelijk analoge synthese. Dat is geen innovatie maar inspelen op wat populair is. En geef ze eens ongelijk!?!

Roland innoveert juist wel maar het publiek is er niet in geinteresseerd...of alleen diegene met geld.

Op een enkele synth, (alle) euro-rack modules en wat software na vind ik eigenlijk de gehele markt oninteressant wbt synths. Het ene doosje na het andere analoge doosje wordt op de markt gepoept maar is het nu allemaal baanbrekend...grensverleggend...inspirerend om nieuwe muziek te maken? Niet echt vind ik persoonlijk.

Innovatie ligt gewoon niet in analoog en daarom zijn euro-rack modules zo interessant omdat ze dat daar door hebben dat de toekomst in digitaal ligt. Don't get me wrong....ben gek op analoog maar die hetze die er nu is tegenover digitaal slaat nergens op.

Denk dat als Roland eens een granulaire hardware synth maakt met een berg knoppen dat dat best wel eens populair kan worden :D
 
ik zit te hopen op een 64bit jupiter die de sounds zo echt maken als een akoestische gitaar. dat is echt wat ik wil.

en nu echt :P

met 1 druk op de knop een random house nummer in geheugen. lijkt me leuk.

misschien moet iedereen maar eens gaan nadenken wat de volgende hippe muziek genre is. ik hoop niet 8bit want dan gaan we terug. maar met de geflopte tr serie in ons achterhoofd kan het maar zo.
 
Innovatie ligt gewoon niet in analoog en daarom zijn euro-rack modules zo interessant omdat ze dat daar door hebben dat de toekomst in digitaal ligt. Don't get me wrong....ben gek op analoog maar die hetze die er nu is tegenover digitaal slaat nergens op.

Ja maar digitaal is tegenwoordig ook zo poepgoedkoop en makkelijk om te doen, je zou wel gek zijn als je het niet gebruikt. Ook bijvoorbeeld envelopes en LFO's, dat klonk jarenlang niet goed genoeg op hardware synths maar Buchla bouwt ze ook gewoon in tegenwoordig. Top of the bill modular.

Wat je niet wil is dat alles digitaal is en uit de zelfde bak komt, van je klankopwekking tot je mix en effecten. Niet voor niks dat veel mensen weer (deels) OTB gaan, het klinkt gewoon beter.
 
Sorry hoor maar de meeste bedrijven innoveren juist niet en grijpen alleen terug naar het verleden, namelijk analoge synthese. Dat is geen innovatie maar inspelen op wat populair is. En geef ze eens ongelijk!?!

Roland innoveert juist wel maar het publiek is er niet in geinteresseerd...of alleen diegene met geld.

Op een enkele synth, (alle) euro-rack modules en wat software na vind ik eigenlijk de gehele markt oninteressant wbt synths. Het ene doosje na het andere analoge doosje wordt op de markt gepoept maar is het nu allemaal baanbrekend...grensverleggend...inspirerend om nieuwe muziek te maken? Niet echt vind ik persoonlijk.

Innovatie ligt gewoon niet in analoog en daarom zijn euro-rack modules zo interessant omdat ze dat daar door hebben dat de toekomst in digitaal ligt. Don't get me wrong....ben gek op analoog maar die hetze die er nu is tegenover digitaal slaat nergens op.

Denk dat als Roland eens een granulaire hardware synth maakt met een berg knoppen dat dat best wel eens populair kan worden :D
mensen zonder geld valt niks aan te verdienen. Die ijlen alleen nog maar over hoe het vroeger beter was en de prijzen van vintage meuk op marktplaats.
 
Altijd dat gedoe over geld....../....als mensen dat nou eens laten varen is er weer ruimte voor gevoel.
 
Dat Roland nog steeds innovatief bezig is dat hebben ze wel bewezen met de V-piano maar ja die is ook niet heel goedkoop. Maar het is wel een stuk techniek waar je U tegen zegt. Is eigenlijk een soort van piano-syntheziser en die hadden we nog niet toch? Dus innovatie daar ligt t niet aan... Italie is gewoon een 3e wereld land aan t worden, dat is het.
 
Sorry hoor maar de meeste bedrijven innoveren juist niet en grijpen alleen terug naar het verleden, namelijk analoge synthese. Dat is geen innovatie maar inspelen op wat populair is. En geef ze eens ongelijk!?!

Roland innoveert juist wel maar het publiek is er niet in geinteresseerd...of alleen diegene met geld.

Op een enkele synth, (alle) euro-rack modules en wat software na vind ik eigenlijk de gehele markt oninteressant wbt synths. Het ene doosje na het andere analoge doosje wordt op de markt gepoept maar is het nu allemaal baanbrekend...grensverleggend...inspirerend om nieuwe muziek te maken? Niet echt vind ik persoonlijk.

Innovatie ligt gewoon niet in analoog en daarom zijn euro-rack modules zo interessant omdat ze dat daar door hebben dat de toekomst in digitaal ligt. Don't get me wrong....ben gek op analoog maar die hetze die er nu is tegenover digitaal slaat nergens op.

Denk dat als Roland eens een granulaire hardware synth maakt met een berg knoppen dat dat best wel eens populair kan worden :D

+1

Idd analoog is juist hopenloos beperkt en daardoor is innoveren moeilijk omdat alles al is gedaan op analoog gebied.
exact om die reden kun je veel meer met digitaal. en nog beter is een combinatie daarvan.

Als je naar de laatste synth kijkt kun je gewoon niet stellen dat die producten niet innovatief zijn.

V-synth, Jupiter...
 
Sorry hoor maar de meeste bedrijven innoveren juist niet en grijpen alleen terug naar het verleden, namelijk analoge synthese. Dat is geen innovatie maar inspelen op wat populair is. En geef ze eens ongelijk!?!

Roland innoveert juist wel maar het publiek is er niet in geinteresseerd...of alleen diegene met geld.

Op een enkele synth, (alle) euro-rack modules en wat software na vind ik eigenlijk de gehele markt oninteressant wbt synths. Het ene doosje na het andere analoge doosje wordt op de markt gepoept maar is het nu allemaal baanbrekend...grensverleggend...inspirerend om nieuwe muziek te maken? Niet echt vind ik persoonlijk.

Innovatie ligt gewoon niet in analoog en daarom zijn euro-rack modules zo interessant omdat ze dat daar door hebben dat de toekomst in digitaal ligt. Don't get me wrong....ben gek op analoog maar die hetze die er nu is tegenover digitaal slaat nergens op.

Denk dat als Roland eens een granulaire hardware synth maakt met een berg knoppen dat dat best wel eens populair kan worden :D

Misschien omdat we tegen een muur zijn gelopen? We hebben misschien al alles gehad? Er kan gewoon niets meer nieuw uitkomen? Hoeveel verder kun je nog gaan met digitaal buiten het bijna 100% emuleren van analoog binnen 10 jaar ofzo.. Wat voor "baanbrekende" dingen kunnen er dan nog allemaal worden uitgevonden denk je? :P Begin dat zelfs te denken over muziek.. Alles blikt maar terug op het verleden. Zoals ik al eens heb vermeld, heb jij sinds 2000 een compleet nieuwe stroming meegemaakt? Dubstep?!.. :P Dat krijg je als er niks meer (deftig) nieuws is uit te vinden, dan ga je genre clashen.. en dan krijg je een obscure metal vorm van elektronische muziek dat nergens op slaat. Met mode ben ik ook benieuwd!
 
Laatst gewijzigd:
Misschien omdat we tegen een muur zijn gelopen? We hebben misschien al alles gehad? Er kan gewoon niets meer nieuw uitkomen? Hoeveel verder kun je nog gaan met digitaal buiten het bijna 100% emuleren van analoog binnen 10 jaar ofzo.. Wat voor "baanbrekende" dingen kunnen er dan nog allemaal worden uitgevonden denk je? :P Begin dat zelfs te denken over muziek.. Alles blikt maar terug op het verleden. Zoals ik al eens heb vermeld, heb jij sinds 2000 een compleet nieuwe stroming meegemaakt? Dubstep?!.. :P Dat krijg je als er niks meer (deftig) nieuws is uit te vinden, dan ga je genre clashen.. en dan krijg je een obscure metal vorm van elektronische muziek dat nergens op slaat. Met mode ben ik ook benieuwd!

Sorry maar stellen dat er niks nieuws meer kan worden gemaakt vind ik wel erg kortzichtig.

Zo een opmerking werd ook 500 voor christus gemaakt.

Pure innovatie moet je ook niet bij grote bedrijven zoeken omdat daar geen "grote" markt voor is.

Kijk maar naar de ontwikkeling op modular gebied. uiterst innovatief zou ik zeggen.
 
Ik denk dat LT eigenlijk bedoelt, dat we komen van analoog en digitaal als techniek totaal verkent is.
De playingfield is dus VOLLEDIG in kaart gebracht
Dat er 300 variaties zijn van sampling tot VA en alles wat daar tussen zit (granulair etc) doet er niets aan af dat er naast analoog (natuurkunde) en digitaal (wiskunde) er geen nieuwe exacte wetenschap bij komt. Een 3e platform lijkt me dus hoogst onwaarschijnlijk. De winst zal zitten in het hibride toepassen van beiden en het verfijnen van bestaande technieken.
De P12 is daar een mooi voorbeeld van
 
Back
Top