Softube Console 1

attachment.php


Console 1

Sound. Workflow. Control. Softube Console 1 is an integrated hardware/software music mixing solution which includes a rugged hardware controller and a modeled analog console channel with some unique additions. Use the system with any major DAW and enjoy the biggest advantages from digital and analog mixing environments—plus a few new ones.

http://www.softube.com/index.php?id=console1
 

Attachments

  • softube-console-1-main-640-80.jpg
    softube-console-1-main-640-80.jpg
    21,1 KB · Bekeken: 76
Ziet er goed uit. Softube maakt mooie plugins.

Ben wel benieuwd naar het prijskaartje.
 
In de faq staat ook dat je alleen met de controller zelf de settings kan doen, dus niet in de gui. Dat vind ik echt een onbegrijpelijke zet van ze. En zo zitten er nog wel meer haken en ogen aan. Vooral hoe ze beloven dat je hiermee van a tot z een itb mix kan maken zonder je muis te hoeven gebruiken is een statement wat nooit wordt waargemaakt. Je kan er niet eens sends mee bedienen om maar wat te noemen...
 
En zo zitten er nog wel meer haken en ogen aan..

kijk eens links onder op de controller die fine knob

dat wil zeggen dat de encoders niet de volledige (fijne) range/resolutie aankunnen

met andere woorden je zal allicht bijna altijd met 2 handen de eq moeten bedienen :gaap: (terwijl je maar 1 hand nodig hebt met een muis...)
 
kijk eens links onder op de controller die fine knob

dat wil zeggen dat de encoders niet de volledige (fijne) range/resolutie aankunnen

met andere woorden je zal allicht bijna altijd met 2 handen de eq moeten bedienen :gaap: (terwijl je maar 1 hand nodig hebt met een muis...)


Misschien weet jij meer dan ik weet maar ik trek niet automatisch de conclusie dat de knoppen niet de volledige resolutie aankunnen omdat er een fine knop aanwezig is. Die zou er voor kunnen dienen de resolutie van de knoppen fijner te maken, maar dat je zonder de fine functie ook over de volledige resolutie beschikt, net zoals je in bijvoorbeeld Cubase op shift kan duwen en dan met je muis een fader beweegt, dan kan je ook fine tunen.

Ik ga er van uit dat deze controller hele goede endless encoders heeft DIE NIET STEPPED zijn! Mochten er wel stepped encoders opzitten dan is het inderdaad helemaal een no-go, maar dat geloof ik echt niet.
 
kijk eens links onder op de controller die fine knob

dat wil zeggen dat de encoders niet de volledige (fijne) range/resolutie aankunnen

met andere woorden je zal allicht bijna altijd met 2 handen de eq moeten bedienen :gaap: (terwijl je maar 1 hand nodig hebt met een muis...)

Heeft weinig met encoder resolutie te maken ... Detented of non detented encoders kunnen beiden dezelde ppr (pulses per revolution) en dus resolutie hebben. En die resolutie kan je nog afhankelijk maken van de snelheid waarmee je draait. Bv. als je sneller draait aan de frequentie knob van een EQ ga je grotere frequentie stappen gebruiken en andersom.

Die fine knop zal waarschijnlijk dienen om echt héél precies een frequentie te selecteren. Iets wat met bv. een analoge pot/ EQ zo goed als niet te doen is ...
 
Echt niet boeiende overdreven dure midicontroller dus.
Kvind er niks an.
 
Wel vreemd dat je perse dus die controller nodig hebt om te editten :?
 
Heeft weinig met encoder resolutie te maken ... Detented of non detented encoders kunnen beiden dezelde ppr (pulses per revolution) en dus resolutie hebben. En die resolutie kan je nog afhankelijk maken van de snelheid waarmee je draait. Bv. als je sneller draait aan de frequentie knob van een EQ ga je grotere frequentie stappen gebruiken en andersom.
allemaal waar, maar dit is niet logisch als je kijkt naar de vid,de rotatie komt helemaal overeen met de led positie die de level moet voorstellen

ik vraag me af of het wel endless encoders zijn

als hij draait volledig rechts heb ik de indruk dat de rotatie niet verder kan dan de laatste led,lijkt me wel onwaarschijnlijk
 
Wat faders (stuk of 24) was ook wel aardig geweest.
 
24 HW inputs ook :0

maar ja dan kan je dus net zo goed een echte console kopen hehe

Vind het wel nep dat je alleen een UK4K set krijgt, alle andere kleurtjes moetje later bijkopen....Beetje erg kaal met maar 1 setup erin
 
Wat faders (stuk of 24) was ook wel aardig geweest.

NUAGE?:D

Maar serieus, deze controller laat zich volgens mij erg goed combineren met een daw fadercontroller naar keuze. Dan kom je wel heel dicht in de buurt van een muisloze itb mix. Moet je natuurlijk wel genoegen nemen met de eq en dynamics die deze bak je te bieden heeft. Maar dat lijkt me met de reputatie die Softube heeft niet onoverkomelijk.

Maar toch sla ik deze voorlopig over, ik hoop stiekem op een precies aan mijn wensen voldoende cc121 mk2.. :z
 
Back
Top