Novation: Bassstation II

He is back


De Bass Station II is een analoge synthesizer gebaseerd op de legendarische orignele Bass Station. De mono-synth met twee filters, twee oscilatoren en een derde sub-oscilator, patch save en een volledig analoge effecten sectie, step sequencer, een arpeggiator, 25 aanslaggevoelige full sized toetsen met toewijsbare aftertouch en een krachtige modulatie sectie en er staat een synth die is gemaakt voor de vetste bas sounds. Het gehele signaal pad is volledig analoog, inclusief de effecten.
 
Ik vond hem juist wat tegenvallen. Naast de minibrute geprobeerd en die vond ik muzikaler/lekkerder klinken.
 
Ik vond 'm heel aangenaam en klonk prima, was licht ook... Maar zeker niet zo'n bouwkwaliteit als de miniBrute...
 
Ik heb er nu een aantal uur mee gespeeld en het is een leuke aanvulling naast m'n Minibrute. Vooral ook qua klank. De Minibrute is vies en ruw, de Bass Station II klinkt schoner en meer dancy.

De synth is vrij licht vergeleken met de Minibrute(waarvan de metalen plaat aan de onderkant vooral veel gewicht met zich meebrengt), de knoppen voelen wel steviger aan moet ik zeggen.
 
Misschien een niet voor de hand liggende vraag, maar als bass synth, hoe presteert ie voor niet bass sounds? Ben wel benieuwt, wil er misschien binnenkort eentje kopen.
Padjes, leads, whatever niet bass je nog meer kan bedenken.
 
Misschien een niet voor de hand liggende vraag, maar als bass synth, hoe presteert ie voor niet bass sounds? Ben wel benieuwt, wil er misschien binnenkort eentje kopen.
Padjes, leads, whatever niet bass je nog meer kan bedenken.

Top! Ik vind het eigenlijk een prima alleskunner. Staat op youtube een leuk filpmje met wat boards of canada en aphex twin achtige sounds.

het enige wat ontzettend dom is aan deze bak is dat de sequencer en de arp alleen werkt op het eigen toetsenbord, dus niet te bespelen is vanaf je masterkeyboard of vanuit je DAW.

Novation is inmiddels op de hoogte dat dit probleem bij veel eigenaren leeft dus wellicht dat iets mogelijk wordt in een update.....
 
Hm boards of canada en aphex twin sounds is wel wat ik zoek.
Binnekort maar eens een ergens testen ofzo.
 
Ik heb er nu een aantal uur mee gespeeld en het is een leuke aanvulling naast m'n Minibrute. Vooral ook qua klank. De Minibrute is vies en ruw, de Bass Station II klinkt schoner en meer dancy.

De synth is vrij licht vergeleken met de Minibrute(waarvan de metalen plaat aan de onderkant vooral veel gewicht met zich meebrengt), de knoppen voelen wel steviger aan moet ik zeggen.

Kwam op internet een misschien wel treffende karakterisering tegen, de Bass Station zou meer Roland-achtig klinken. :)
 
'Mutate' is wel aan jou besteed zie ik :D

Goed bezig hoor gozer! Je maakt heel wat mensen blij met deze editor en die voor de Pulse 2. :okdan:
 
Ik heb de mijne sinds gisteren; en ik heb er eens snel iets mee opgenomen:
https://soundcloud.com/tt_cc/bs3
Alles komt uit de BS2, ook de drums.
(ja ik had het wat beter kunnen afmixen 8o) )
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de mijne sinds gisteren; en ik heb er eens snel iets mee opgenomen:
https://soundcloud.com/tt_cc/bs3
Alles komt uit de BS2, ook de drums.
(ja ik had het wat beter kunnen afmixen 8o) )

Nou ik vind dit al best goed klinken hoor uit 1 synthesizer, heb de Bass station ook onder de vingers gehad en vond hem qua klank best uitgebreid klinken.
Hij staat zeker op de lijst van maybe aankopen volgend jaar maar er is zoveel leuks te koop..
 
Ik heb m ook een tijdje gehad als mijn 1ste synth, maar merkte dat ik toch liever een poly synth zou willen dan een mono. Ook stoorde ik me eraan dat er geen key filter tracking op zat, en ook de switch tussen de 2 oscs en envelopes vond ik wat irritant. Verder was het wel echt een tof ding, lekker compact en een goede sound!
 
Zou leuk zijn als ze alsnog een desktop modelletje maken van de BS2.

Ipv keys wat extra knopjes en patchpoints, uitgebreider sequencertje. Same price :verkoght:
 
Back
Top