Novation: Bassstation II

He is back


De Bass Station II is een analoge synthesizer gebaseerd op de legendarische orignele Bass Station. De mono-synth met twee filters, twee oscilatoren en een derde sub-oscilator, patch save en een volledig analoge effecten sectie, step sequencer, een arpeggiator, 25 aanslaggevoelige full sized toetsen met toewijsbare aftertouch en een krachtige modulatie sectie en er staat een synth die is gemaakt voor de vetste bas sounds. Het gehele signaal pad is volledig analoog, inclusief de effecten.
 
Le nouveau synth est arrivé :D
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    65,8 KB · Bekeken: 45
Fijne machine.
Simpel en puur.
Net wat ik wou ... Ik vind sequencertje geweldig.
Goede prijs/kwaliteit verhouding. Prijs is lager dan een sh101 ...
Ook keys zijn ok.
 
Qua prijs/prestatie lijkt mij de Bass Station 2 een interessantere keuze als een Arturia MiniBrute of een Korg MS-20.
 
Heb heb sinds gisteren in huis. Heb er al mee gespeeld op de laatste musikmesse, dus qua klank wist ik al dat het een leuke synth is. Bouwkwaliteit is goed, knoppen zijn stevig. Valt me wel op dat hij net zo licht van gewicht is als de eerste.

Voor een vergelijking test op Gearjunkies zoek ik nog de eerste Bass station. Wie ow wie heeft er nog eentje staan en wil deze voor een weekje uitlenen?
Novation_Bass_Station_II.JPG
 
Zijn er ondertussen al meer ervaring met deze leuke synth?
Heb hem al real time gehoord en was zeer aangenaam verrast; wat een leuk spul voor je geld!
Ik ben er jaren tussenuit geweest en dit zou mijn eerste echte synth moeten worden. Het echte knoppen gevoel spreekt me veel meer aan dat vst synth gedoe. Een mix van beide werelden lijkt me financieel gezien dan misschien wel ideaal.
Ik zou nu ook graag de volca keys en bass hebben maar die hebben geen geheugenbanken en dus twijfel ik om deze er ook nog bij te nemen.
 
Ik heb hem nu 2 dagen en ben ook zeer aangenaam verrast. Erg veel synth voor de prijs en wat mij betreft leuker dan de mini ms20 en minibrute. De pulse 2 heeft uiteraard een complexere routing en meer feautures maar is minder "hands on" dan de BSII. De BSII heeft een grote fun factor. (toetsen, Arp, toffe sequencer, 2 lekkere filters en een aangename overdrive en distortion)
 
Ik heb niet zoveel synths om mee te vergelijken, dus op,dat vlak geen uitgebreide review van mij.
Leuk toestel, stevig gebouwd, behalve 1 dingetje waarvan ik me afvroeg of het wel ok of normaal is...
Was aan stevig aan het drukken op de toetsen voor de aftertouch, en wanneer ik dit deed op de onderkant van de toetsen (het verst weg van de knob sectie) dan kwam de bovenkant van de toets (het stukje wit dat verdwijnt onder de knob sectie) een halve centimeter omhoog. Kruipt wel op zijn plaats erna en toets werkt nog naar behoren. Vreemd?
 
De pulse 2 heeft uiteraard een complexere routing en meer feautures maar is minder "hands on" dan de BSII.

En niet te vergeten: Een totaal andere sound!
Na veel vergelijken moet ik toch de conclusie trekken dat naast de controls de BS2 en Pulse 2 totaal anders klinken en dus ook prima naast elkaar in een setup kunnen bestaan.

Of dit nu toeval is of zo uitgedacht door deze 2 leveranciers het komt ze vast erg goed uit. ;)
 
Back
Top