Novation: Bassstation II

He is back


De Bass Station II is een analoge synthesizer gebaseerd op de legendarische orignele Bass Station. De mono-synth met twee filters, twee oscilatoren en een derde sub-oscilator, patch save en een volledig analoge effecten sectie, step sequencer, een arpeggiator, 25 aanslaggevoelige full sized toetsen met toewijsbare aftertouch en een krachtige modulatie sectie en er staat een synth die is gemaakt voor de vetste bas sounds. Het gehele signaal pad is volledig analoog, inclusief de effecten.
 
Is het trouwens metaal, dat frontje? Zo te zien niet.
Niet dat het je muziek beter maakt, maar ik ben altijd wel gek op metalen fronts en behuizing..
 
wow, amai, da's nog al nen tutorial,, Thanks !!
'k heb wel ni echt goed de noise kunnen horen..
Op m'n VX600 heb ik een patch waar precies ne straaljager overkomt, én stereo...
 
kijk, dat vind ik nou een gezonde fysieke afstand tussen interviewer en synth developer.
 
ik ben blij dat me sh-101 verkocht is

wat een vetzakkerij zeg die synth :D
 
Op m'n VX600 heb ik een patch waar precies ne straaljager overkomt, én stereo...

die straajager sound komt van het gepiep van de HS trafo voor de backlight van je display dat versleten is :D
 
die straajager sound komt van het gepiep van de HS trafo voor de backlight van je display dat versleten is
:D:D haha, nee, die is al lang vervangen,,, :engel::engel:
Da's gewoon een goeie patch maar ik veronderstel dat al de analoge synths
daar gewoon weg superieur moeten in zijn tov vst'jes,
'K zou de patch mss is moeten posten, kheb 'm zelf eigenlk al wat teveel gebruikt,..
 
Leuke synth. Klinkt goed en veel mogelijkheden. Ik krijg wel de indruk dat er nog wat aan veranderd moet worden, dus ik ben benieuwd of hij in de zomer in de winkel ligt. Maar de keus van nieuwe synths in het najaar zal redelijk groot zijn gezien alle andere fabrikanten.
 
Leuke demo. Eindelijk eentje waar je wat echte hands-on dingen ziet gebeuren in plaats van zo'n voorbereid demo verhaaltje waar aan 1 keer aan het filter wordt gedraait en dan naar het volgende presetje gaat.
 
Deze is wel nieuw:

 
Last edited by a moderator:
Ik zag dat de bass station 2 nu leverbaar is en de eerste filmpjes van gebruikers zijn op youtube geupload. Heeft iemand hem toevallig ook al (of verwacht hem binnenkort)?
 
Ben ook benieuwd naar deze synth, ik kan me nog goed de Basstation herinneren i.c.m de Drumstation. Baggerbakken qua duurzaamheid maar ik vond ze wel héél goed klinken als het erop aan kwam.
 
Tja, idd, m'n drumstation gebruik ik altijd, al is het omdat ik geen echte TR909 & TR808 kan betalen....
De knopjes z'n wel veel te klein voor mij, maar alles kan via contoller messages aangestuurd worden.. Zalig !!

En tja, De bass station2 ,, Jammer genoeg lijkt de passie voor echte synth sound passé denk 'k, vooral door het gemak van Sylenth1..
En dan nog, dan klinken de oude modules toch nog veel beter dan de nieuwste "VA -DSP 128Khz OSC" Synths..

Soit: http://www.youtube.com/results?search_sort=video_date_uploaded&search_query=bass+station+2
Maar bij bax is't nog 6 weken wachten...
 
Last edited by a moderator:
Back
Top