Novation: Bassstation II

He is back


De Bass Station II is een analoge synthesizer gebaseerd op de legendarische orignele Bass Station. De mono-synth met twee filters, twee oscilatoren en een derde sub-oscilator, patch save en een volledig analoge effecten sectie, step sequencer, een arpeggiator, 25 aanslaggevoelige full sized toetsen met toewijsbare aftertouch en een krachtige modulatie sectie en er staat een synth die is gemaakt voor de vetste bas sounds. Het gehele signaal pad is volledig analoog, inclusief de effecten.
 
Klopt, al zit die natuurlijk weer een prijsniveau hoger dan de Analog Four (en de Analog four weer een niveau hoger dan al dit analoge mono geweld).
 
wat wordt de prijs van de bassstation 2 dan?

Ik hoop maar dat al dat lekkers op een redelijke termijn in de winkel ligt, want dat begint tegenwoordig echt wel een probleem te worden. Zo wacht ik nog steeds op het moment dat een ms20 mini en de ableton push in de winkel verkrijgbaar zijn.

Tegenwoordig is een half jaar wachttijd al niet meer bijzonder te noemen :(
 
MEn zegt €469,- Beschikbaarheid per Juni.
 
MEn zegt €469,- Beschikbaarheid per Juni.

thanks :)

valt me reuze mee die prijs en levertijd mocht dit het inderdaad worden.
 
Oei, wat komen er veel mooie spullen de komende tijd. Dat wordt lastige keuzes maken, maar deze BS2 houd ik zeker in de gaten. Twee octaven vind ik altijd wel weinig, maar wel acceptabel voor een bassynth op zich. Mooi ding in ieder geval zo op het eerste oog!
 
nu wat diepere demo met sound.

 
ze moeten die prater er asap uigooien want die weet helemaal niet hoe hij het ding moet gebruiken

die demo's zijn 1 en al prut,maar ik hoor dat het ding echt heel vet is
 
ze moeten die prater er asap uigooien want die weet helemaal niet hoe hij het ding moet gebruiken

die demo's zijn 1 en al prut,

Dat snap ik wel, maar blijkbaar zijn ze toch goed genoeg, want

ik hoor dat het ding echt heel vet is
:)



Maareeeh... Focusrite en Novation zijn tegenwoordig dus partners in crime?
 
Dat snap ik wel, maar blijkbaar zijn ze toch goed genoeg, want

:)

Nee toch niet de demo's zijn heel slecht

het potentiele wordt met toeval amper getoond ,bvb als je fm van een vco in een filter feedbackt moet de cutoff vrij dicht en reso open anders hoor je weinig.maar ik kan me wel de mogelijkheden inbeelden gezien dit een trick is toegepast bij modulars,je kan echt heeel veel interesante sounds ermee bekomen volgens de settings van de 2 vco's (en gezien het filter switchbaar is..),deze hoor ik in men hoofd maar niet op de video,vandaar dat ik hoor dat hij vet klinkt..

gezien hij programeerbaar is zal deze synth een aanrader worden imo

ik kan nergens de attack goed horen (korte attack) van de adsr en reactie op het filter ook niet..
 
Ben het met je eens hoor, kale waveforms jas je niet door een filtersweep, maar goed :)
Als hij CV/gate had gehad zou ik hem zeker willen, maar helaas... Niet dat er wat te klagen valt over de alternatieven overigens.
 
De enige nieuwe potentiele analoge poly die geen rib kost is volgens mij de Analog Four. Deze kan momenteel nog niet polyfoon maar het zou moeten kunnen met een future OS update.

Een 6-stemmige synthesizer met digitale oscillatoren en analoge filters voor ruim onder de €1.000,-?

Moet je alleen wel zelf voor aan de slag gaan: Ambika van Mutable Instruments.

En de klank? Niet verkeerd dacht ik :)

http://www.amazona.de/2012/11/test-mutable-instruments-ambika-diy-synthesizer/
http://mutable-instruments.net/ambika
 
Maareeeh... Focusrite en Novation zijn tegenwoordig dus partners in crime?

Focusrite heeft Novation in 2004 opgekocht. :)
Geen partners in crime dus, de merknaam Novation is gewoon in bezit van Focusrite.
 
Ik heb nog steeds geen filmpje gezien waar deze synth echt overtuigd. Als argument wordt gegeven dat het OS nog niet helemaal final is en men geen/weinig preset klanken kan later horen maar als je verstand hebt van je product en synthese draai je bij een dergelijk product toch binnen de kortste keren een klank in elkaar?
 
Dat dus, zelfde voor de Waldorf Pulse 2 gast......

Duidelijk, echt onbegrijpelijk dat je op de 2012 Messe een behuizing bij je hebt die volledig af is en op de Messe 2013 geen voltooid product laat zien (kunt laten zien?).

Erg vreemde strategie!!
 
Back
Top