Roland GAIA SH-01

Nieuw - en morgen op de Messe! Helaas nog weinig van bekend, behalve dat 't een SH-201 opvolger is.

Camshot van iemand die op de Messe rondsneakte volgens mij:
attachment.php
 

Attachments

  • sh01.jpg
    sh01.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 95
Roland heeft eergisteren een gratis boekwerk getiteld Exploring Sound uitgegeven, bestaande uit een PDF van 170 pagina's en een ZIP-bestand met 45 audiovoorbeelden. Alle basisprincipes van de Roland GAIA SH-01 staan erin beschreven, met daarbij nog een hele hoop voorbeeldpatches. Er staat veel informatie in over de basiselementen van een synth, waveforms, harmonics, filters, envelopes, effecten, enzovoorts. Erg interessant, ook voor mensen zonder GAIA.

Is er misschien iemand die dit PDF-bestand heeft en het aan mij door wil geven?
 
Wat zijn na al de jaren nu de mening over deze synth? Ik vind het best een leuk ding eigenlijk. Kan hij makkelijk gebruikt worden als midi controller/master keyboard voor andere synth modules?
In deze prijsklasse vind ik de GAIA SH-01 ook een erg leuke synthesizer (met veel features), maar klinkt niet als de beste, is niet solide gebouwd en klinkt (gelukkig!) niet als een SH-101. Maar ik vind een SH-101 ook niet lekker klinken, maar dat zegt denk ik meer over mijn smaak. Ik zie de GAIA SH-01 meer als starters synth waar je dan wel (een tijdje) veel plezier van kunt hebben. De sound van de GAIA SH-01 doet me denken aan de beter klinkende JP8000/8080. Ik zou (veel) liever - als ik de keuze beperk tot VA - een Waldorf Blofeld, Access Virus of een Waldorf Q willen hebben. Of ook liever een Roland JP8000/8080. En anders alleen soft synth's, zoals bijv. Serum en Spire.

Met de GAIA SH-01 krijg je veel synth voor je geld, maar een erg indrukwekkende (monster) synth vind ik het niet.
 
ok bedankt voor de info!
Ik weet niet of hem dat gaat worden dan. Ik heb al heel lang een Access Virus C desktop en dat niveau haalt het dan toch niet. Ik moet nog een midi controller/master keyboard hebben en ik dacht dat ik dan net zo goed zoiets kan kopen, dan heb je er een aardige synth op de koop toe bij. Functioneert hoe wel goed als master keyboard/midi controller om andere modules zoals o.a. de Virus mee te bespelen.
 
Back
Top