John Bowen's Solaris

Attachments

  • Solaris closeup.jpg
    Solaris closeup.jpg
    98,3 KB · Bekeken: 115
  • Solaris overview.jpg
    Solaris overview.jpg
    97,5 KB · Bekeken: 79
Ehhh, is ook al meermaals op de Namm getoond, en de leverdatum (ook voor veel pre-paid bestellers) eindeloos uitgesteld... Wel altijd 'bijna gereed'
 
Ik vind het een hele mooie bak om te zien, maar wat ik er tot nu toe van heb gehoord vind ik niet heel bijzonder eigenlijk.
Misschien ligt dat aan mij.
 
Heb ik ook, leuke va maar $4000 ?
OSC klinken redelijk, filters....zwak
Vector syntheses is wel 8), heb ik altijd al wat mee gehad.
Alleen is de XY programeren met looping envlopes niet leuk
Had realtime moeten kunnen met joystick.


Deze zullen we niet snel hebben ;)
 
volgens mij klinkt hij wel een stuk beter dan 3 jaar geleden... toen klonk hij gewoon als een scope synth en aangezien we inmiddels verwend zijn, ook kwa VA, vind ik die standaard scope synths allemaal maar een beetje iel.

volgens mij klinkt die solaris, aan de videos af te horen wel een stuk dikker nu.
 
Van mij mag dit onderwerp wel worden verwijderd van de voorpagina. We wisten dat ie al bestond alleen niemand heeft er 1 omdat er gewoonweg nog geeneen is verkocht dus is ie er dan of niet? Prototype this8)
 
Nja, om dit onder de categorie 'nieuws' te scharen is wel bijna cynisch...
 
Behoorlijk kansloos denk ik. (dat blijkt ook wel uit de vertragingen)

Bijna 4000 voor een Virtueel Analoog is veel te veel. Een "controller" van 3500 voor een softsynth van zeg 300 is absurd.

Ik begrijp het best. Bowen is een liefhebber en dat is ook de indruk die ik heb van dit project. Maar een vooruitstrevend hobby project op de markt brengen in dit huidige economische klimaat is schier onmogelijk. Dit verkaart ook de prijs. Behuizing en ontwikkeling zijn enorm duur.

Ik geloof zelf eerder in een soort community synth ofzo. Waar iedereen zijn eigen software op kan ontwikkelen. Dan zijn schaalvoordelen en innovatie mogelijk.

Maargoed fijn dat er nog enkele mohikanen synths ontwikkelen.
 
Ik geloof zelf eerder in een soort community synth ofzo. Waar iedereen zijn eigen software op kan ontwikkelen. Dan zijn schaalvoordelen en innovatie mogelijk.

Is al geprobeerd - de Soundart Chameleon. Waar je met SynthEdit / SynthMaker nog wat met sleur & pleur kan doen werkt dat nog niet helemaal op die manier bij embedded devices, en de combinatie muzikant + embedded programmeur is niet echt alledaags.

De lat ligt het laagst bij een Nord Modular, waar het niet moeilijk is om zelf dingen te maken. Deze gaat omhoog bij Reaktor, waar het gros van de mensen andermans creaties gebruikt. De Chameleon zit nog hoger, waar je echt maar een paar goede programmeurs hebt en vrijwel 98% van de eigenaars gebruikt wat ze maken.
 
Vind het toch wel een beetje curieus dat serieus gegadigden $1000.- c.q. €800,- wordt gevraagd te storten. Alsof er geen bankgaranties bestaan.
 
De solaris is nu al een succes. de pre-order list is met nog eens 25 uitgebreid.

ik persoonlijk heb er niks aan, maar er zijn genoeg pro-musici die dit ding zonder twijfel in de studio willen hebben, of voor optredens in bands.

hier is dus weldegelijk een markt voor.
 
Back
Top