Waldorf Blofeld Desktop Sample upgrade

Er zijn nu verschillende bronnen dat de waldorf blofeld desktop ook de sample optie krijgt die werd aangekondigd voor de keys.

Er zal geen hardware aanpassing nodig zijn, de desktop heeft het geheugen al aan boord. Echter tonen prijslijsten wel dat er 150 dollar neergelegd moet worden voor deze upgrade, best pittig (gezien alle development voor de Blofeld keys toch al is gedaan). Omgerekend zo'n 105 euro dus......ergens in de buurt van 50-60 euro was schappelijker geweest denk ik.
 
Goede situatie, zo'n zachte-waar update.
Ik hoop dat het allemaal klopt :)
 
150 dollar in de US vertaald zich vaak naar 150 euro in Europa en gezien de aankoopprijs van de blofeld vind ik dat wel heel erg veel (105 ook trouwens).

Ik zag trouwens dat de 150 dollar weer niet heel absurd is in verhouding tot de nieuw prijs van een blofeld in de US (600-700).
 
Dus ongeveer 25% van de nieuwprijs zonder deze optie (of zal de blofeld alleen nog maar met upgrade worden verkocht (en dan voor welke prijs)).
 
Dus ongeveer 25% van de nieuwprijs zonder deze optie (of zal de blofeld alleen nog maar met upgrade worden verkocht (en dan voor welke prijs)).

Dat lijkt mij ook wel vreemd ja, lijkt me een beetje moeilijk te verkroppen dat je een blofeld gaat adverteren, met een sample upgrade die je dan ook nog moet kopen. Denk inderdaad dat de verkoop met de upgrade er al in logischer is. Ben dan indd wel benieuwd of die blofeld ook duurder word of niet.
 
Als de upgrade 'gratis' in de nieuwe blofelds zit, gaan er hier wel een aantal mensen klagen (en terecht), ik denk daarom dat de nieuwe blofelds 'kaal' blijven.
 
waldorf scheen ook al zo'n systeem te hebben gehad bij de Q-light, die je via een betaalde OS update kon laten verdubbelen in polyfonie. Zal hier wellicht ook zo gaan.
 
Hoe je het ook bekijkt, waldorf mag best wel iets meer naar access kijken in dit soort gevallen.

Ok de access synths zijn kanp duurder, maar een euro of 50 was veel redelijker geweest. Het zijn extra inkomsten waar geen extra effort voor hoeft te worden gedaan. Dus alleen maar mooi meegenomen.
 
Nou kun je er denk ik vanuit gaan dat Access wat meer omzet haalt met hun producten. Dat de ontwikkeling is gedaan (voor de keys) betekent niet per se dat de inspanning voldoende is terugverdiend.

Overigens vind ik de genoemde prijs ook wel fors.
 
Je hoeft de upgrade niet aan te schaffen. De bezitters van een blofeld zijn allemaal erg te spreken over de waar-voor-m'n-geld factor van het apparaat.
 
Ik spreek op absoluut de waar voor zijn geld factor niet tegen. Maar als het echt om 150 dollar gaat is dan hoe dan ook een flink bedrag voor de functionaliteit die je erbij krijgt.

Wat kwok zegt over developers is waar, maar ik neem aan dat ze aan de Blofeld desktop een prijs hebben gehangen waar ze aan verdienen. En aangezien de ontwikkeling voor de sample optie dus gedaan moest worden voor de keys zal de prijs daar ook op zijn aangepast.

Er is dus echter 0 extra werk nodig om deze functionaliteit op de Blofeld desktop te krijgen en dan is 150 dollar gewoon prijzig. Maar goed, ik wil eerst wel eens wat demo's van wat je er nu werkelijk mee kunt. Daarna zie ik wel verder.
 
Er is dus echter 0 extra werk nodig om deze functionaliteit op de Blofeld desktop te krijgen en dan is 150 dollar gewoon prijzig. Maar goed, ik wil eerst wel eens wat demo's van wat je er nu werkelijk mee kunt. Daarna zie ik wel verder.
Misschien een idee voor een 'group buy'? Kun je dan tenminste korting op afdwingen.:geslaagd:
 
maar wat kan ik nou met dat sample ram? de synth fx erop los laten? dus nieuwe sources voor patches toevoegen? ik kom nu al amper door m'n Blofeld presets heen, heb in een half jaar nog geen tijd gehad om me in kontakt te verdiepen, heb nog maar amper zelf patches geprogrameerd en barst van de VST FX en MOOG/Acces audio inputs.......

Vind ik het leuk omdat het kan, maar in mijn situatie denk ik geen extra geld waard. en i.d.d. Acces doet het een stuk beter....
 
De samples kunnen als Oscilliator bron gebruikt worden zie foto.

blob5.jpg


Een impressie hoe dat kan klinken:

http://www.synthmusic.info/mpdries/samples-teaser1.mp3

Beschrijving van Boele (forumlid SCD, Betatester Waldorf)

And to give a little insight on the played sounds:

1. two tubular bells samples in a stereo path. With fingered
portamento Smile
2. Piano and Zither sample with modulated bandpassfilters and a little
drive giving these nice sweeps
3. Flute and wavetable blended together
4. Just a Clavinet sample with some distortion. One oscillator sound.
5. Two "Hose" samples parallel through two bandpass filter. Some
*very* deep low in this sound. Mp3 is not capable of showing that...
6. I posted this sound before, without telling that it contains a
sample. In this one it is a Gong sample that adds unbelievable nice
artefacts to the sound. It also suggests layers of various reverbs. I
like this one very much.
 
Als ik het zo hoor toch een behoorlijke toevoeging aan je klankpallette.

Ik hoor klanken die ik zelf niet zomaar uit de Blofeld zou krijgen (lees NIET).

In theorie ku je dus 1 Sample osc, 1 wavetable osc en 1 VA osc stapelen.....best vet!
 
Ben wel benieuwd over hoe modulerbaar de samplesounds zijn, lfo>startpunt, looppoints etc... Of dat het wel heel erg basis is.

En die prijs..... 100 vind ik pittig als de hardware al in zit.
Easy money waldorf......
 
Ben wel benieuwd over hoe modulerbaar de samplesounds zijn, lfo>startpunt, looppoints etc...
Voor de prijs mag je daar wel vanuit gaan.
 
Back
Top