GRP A8 Synthesizer

Vette shit uit Italie http://www.grpsynthesizer.it

attachment.php


It has two separate section UPPER and LOWER.
It can be played in the following ways:

·MONO
·POLY
·DUAL

In MONO mode, the two section UPPER and LOWER reacts to a single MIDI Channel, acting as a single monophonic synthesizer.

In POLY mode, the two section UPPER and LOWER reacts to two separate MIDI channels.

In DUAL mode, the two section UPPER and LOWER reacts to a single MIDI channel, working in biphonic configuration.

The A8 internal MIDI interface works with the following messages:

·NOTE ON
·AFTER TOUCH
·MODULATION WHEEL
·PITCH BEND
·SUSTAIN
·VELOCITY
·VOLUME

The structure of the analog synthesizer is the following:

·6 VCOs, temperature stabilized, with 3 FM sources (lin/exp) and 2 PWM sources.
·6 SUB VCO with -1 and -2 octave selector.
·2 RING MODULATORS
·1 NOISE GENERATOR (White, Pink, Low Freq).
·2 VCF Low Pass 24dB/Oct Transistor Ladder (Moog® style).
·2 VCF State Variable 12dB/Oct with four modes (Oberheim® style, but with auto oscillation).
·2 FIXED FILTER BANK 14 BAND (a la Moog® 914 module).
·8 VCAS (three on the main audio signal path, the others for modulation).
·3 AUDIO MIXERS.
·1 AUTO PAN.
·4 SIX STAGES ENVELOPE GENERATORS in DAHDSR configuration.
·3 FOUR STAGE ENVELOPE GENERATORS in ADSR configuration.
·2 VCLFO
·1 PERFORMANCE LFO amplitude modulatable by Aftertouch or ModWheel.
·1 Real SAMPLE & HOLD.
·1 Full function (and complex) 8x2/16x1 STEP SEQUENCER syncable with MIDI, Int Clock, Ext Clock or whatever.
·Separate PORTAMENTO TIME for Upper and Lower sections.
·A-440 Hz reference tone.
·1 Internal MIDI INTERFACE
 

Attachments

  • grp_a8.jpg
    grp_a8.jpg
    64 KB · Bekeken: 105
Last edited by a moderator:
Laatst gewijzigd:
Ik vind die demo niet veel bijzonders. Maar we hebben het ding tenminste nu kunnnen horen. Nu nog wat meer geluidsvoorbeelden graag.
 
Sjezus, wat een ding 8D

Het ziet er iig erg mooi uit en ik denk dat het echt wel
overnagedacht in elkaar zit, ik bedoel..

Het is toch een droomsynth als je alleen al naar die modules kijk :{
Geluid valt over te twisten, maar dit ziet er erg geil uit zeg.

Ik hoop voor je dat je er een kan bemachtigen, dan kan je demo's posten voor ons :okdan:

Maar ik denk idd dat ondanks ze formaat hij niet de sonische bereik zal hebben als een Serge of Buchla
 
Ik kan er een bemachtigen, maar of ik het ook wil, hangt af van wat ik nog meer te horen krijg. Voor 5500 euro kan ik ook een modulair systeempje kopen waarvan ik wel indrukwekkende demo's gehoord heb. Bijvoorbeeld Mos-Lab.
 
Tja, ik zou zelf ouwe rommel kopen als ik het geld had.
Maar dat is wel duidelijk bij iedereen geloof ik... :z

Des al niet te min vind ik het een erg goed concept met veel potentie mits het geluid ernaar is.
 
Ben geen kenner en daarom misschien deze domme (maar mijn inziens natuurlijke) reactie:
moet zoiets werkelijk zo groot zijn ?! We leven inmiddels in 2009. Zowat alles is in de voorbije jaren compacter geworden, waarom dit niet ?
Ik zou het interessant vinden om zoiets in een ultra-moderne en compacte design te zien. Op voorwaarde dat het geen afbreuk zou doen op het geluid natuurlijk...
Is dat mogelijk ?
 
Koop dan modules van een ander merk met dezelfde functies als de GRP A8 en stop ze in 19 inch racks ala Doepfer enz.
Voila.
 
De productie begint eind juli, dus dat is met half jaar vertraging en dan duurt de bouw nog drie maanden in plaats van een. Verder zijn er geen demo's van losse geluiden, zoals bij Mos-lab. De bestaande demo's overtuigen me niet van het geluid. Op basis daarvan ga ik geen 5.500 euro uitgeven. Maar er zijn miscchien genoeg gegadigden; er worden er maar twintig gemaakt. Het ding is wel modulair te maken; dat heb ik bij mijn vaste reparateur nagevraagd.
 
Inmiddels heb ik definitief bedankt voor de A-8 en een modulair systeem van Theis en de Inseqt sequencer van Anyware besteld. Die zijn verhoudingsgewijs veel duurder en dan mis ik nog midi, de filterbanken en de A440 oscillator, maar ik heb wel een flexibeler en hopelijk kwalitatief hoogwaardiger systeem. Het blijft toch afwachten als je iets koopt wat je niet kunt uitproberen en wat weinig mensen hebben, maar ik heb er vertrouwen in.
 
Back
Top