Nieuws van de dag: New Taurus Bass Pedals

New Taurus Bass Pedals

The Bass Is Back!

If you're serious about bass (and who isn't), you won't want to miss this unique opportunity for our customers to purchase New Moog Taurus Bass Pedals.

These pedals will faithfully reproduce the original Taurus I bass sound. There will only be one run of 1000 of these pedals produced. The first 250 customers interested in launching this project will receive a discounted purchase price of $1695 with a deposit of $500.

Once we have 250 committed customers, we will start development and all Taurus pedals after the first 250 will cost $1995. This offer ends February 15, 2009.

http://www.moogmusic.com/taurus/?section=product&product_id=21299?xuid=2408

Preliminary Specifications

The most important aspect of the design is to reproduce the original TAURUS I sound-engine as faithfully as possible.

• 100% Analog Sound Engine based entirely on original TAURUS I circuits

• "Taurus I" style (one and half octaves on the floor)

• 2 VCO Oscillators, ADS Contour Generator, 1 VCF Filter, Output VCA

• PRESETS: 16 Banks x 4 presets = 48 Total Programmable Bass Sounds

• BANK 0 will contains the Original Taurus I Presets: VAR, TAURUS, TUBA, BASS

• MIDI: DIN and USB, Merging and Routing

• ARPEGGIATOR: MIDI Sync, TAP TEMPO, Internal

• CV Inputs: VOLUME, FILTER, PITCH, GATE

Nou, de volgende stap lijkt me dat dan als vanouds het afkraken alvast kan beginnen. Wie begint er...? 'Te goedkoop' misschien? :dubbel:
 
Laatst gewijzigd:
die ga ik dus zeker en vast bestellen!
 
Ik zie mezelf al helemaal zitten: twee polysynths boven elkaar op een standaard, Taurusje er onder, boing ping boom tjakkende ritmedoos er naast. Never a dull sunday again :D
 
En da's nog echt zo ook; ik heb thuis midi-pedalen, en met wat synths erbij is dat echt leuk. :) (zeker als je een orgelachtergrond hebt; dat scheelt wel qua vaardigheid, denk ik ;) )
 
Ze houden wel hun belofte. Toen Moog zijn naam weer mocht gebruiken, kondigden ze dit plan al aan. Daarom heb ik ook in een enquête om een heruitgave gevraagd en toen schreven ze me dat ze het verzoek serieus in overweging zouden nemen, want ik was niet de enige.. Alleen verwacht ik niet dat het er bij 1000 blijft, als deze Stier een succes wordt.
Tja en dan de modulaire systemen nog.....
 
Als het ook nog eens kan dienen als een serieuze MIDI controller dan hebben ze denk ik wel goud in hun handen.
 
Er zit midi op, dus normaal gezien zou het moeten kunnen (wel dom om dat niet te doen, anders). En wat je er dan mee kunt: spelen natuurlijk! In mijn oude bandje speelde ik zo ook pedalen (naast met twee handen), en niet alleen voor bassen. Zie ook hoe Rush in, bijvoorbeeld, Tom Sawyer er begeleiding uit trekt: http://nl.youtube.com/watch?v=KNZru4JG_Uo (al is dat vast niet wat Bikkel ermee van plan is ;) ). En ook handig om samples mee te triggeren, natuurlijk.

Da's wel allemaal voor live-gebruik uiteraard; maar waar zijn baspedalen anders voor?
 
Da's niet echt best te zien in dat clipje. Wordt wel lekker strak gespeeld zeg. Ik dacht even dat de LP track onder het beeld gedraaid werd. Tijdje geleden dat ik de heren live gezien heb. Laatste keer was Pinkpop 4 juni 1979 (sjees....)
 
Niet opnemen wat je doet met MIDI is natuurlijk wel beter voor je beenspieren.


ja hoor, complete workout.

als je bezig bent voor je rijbewijs kan je ook nog een beetje het pedalenwerk oefenen.
 
> Laatste keer was Pinkpop 4 juni 1979 (sjees....)
me too! dat was een euh... indrukwekkend optreden. pure bagger qua muziek IMHO maar wat een ongelofelijke bak herrie wisten ze er met hun 3-tjes eruit te persen
 
Ja dat was wel even schrikken na Elvis Costello. Het jaar daarop was het Van Halen dat nog harder ging. Begon met een loodzware bastoon (synth) die de grond vervaarlijk aan het schudden bracht. Het einde van de wereld was even nabij. Wat een anabole onzin.
 
Wanneer heb ik ze ook alweer gezien... November 2004 of zo? (als ze toen in Ahoy speelden) Blijft briljant natuurlijk, maar wat betreft dat clipje: het ging me eigenlijk meer om het geluid, aangezien alle synthgeluiden (behalve de 'solo's') uit pedalen komen. Maar je kunt het ook wel (gedeeltelijk) zien: check de benen van Lifeson (de gitarist) als hij in beeld is! Baspedaalpartijen worden namelijk netjes verdeeld tussen de heren. :) (dus bijvoorbeeld na 0:35, op 1:08 en na 1:40)

Nou goed, voor liefhebbers van Rush, Southpark, Tom Sawyer en/of Huckleberry Finn ook nog deze even:
http://nl.youtube.com/watch?v=FrejJHPnVfk

Blijft wel een goed idee van Moog, al was het maar omdat er straks weer 1000 meer in omloop zijn! (aangezien ik het nu sowieso niet kan betalen ;) )
 
gaar? dat valt wel mee denk ik... ik heb een Taurus II Controller (= alleen de pedalen zonder engine) en die doen het na al die tijd nog uitstekend. Ben zeer benieuwd naar de nieuwe editie van dit legendarische apparaat en ga serieus nadenken over een bestelling. crisis? what crisis!
 
Back
Top