Nieuws van de dag: New Taurus Bass Pedals

New Taurus Bass Pedals

The Bass Is Back!

If you're serious about bass (and who isn't), you won't want to miss this unique opportunity for our customers to purchase New Moog Taurus Bass Pedals.

These pedals will faithfully reproduce the original Taurus I bass sound. There will only be one run of 1000 of these pedals produced. The first 250 customers interested in launching this project will receive a discounted purchase price of $1695 with a deposit of $500.

Once we have 250 committed customers, we will start development and all Taurus pedals after the first 250 will cost $1995. This offer ends February 15, 2009.

http://www.moogmusic.com/taurus/?section=product&product_id=21299?xuid=2408

Preliminary Specifications

The most important aspect of the design is to reproduce the original TAURUS I sound-engine as faithfully as possible.

• 100% Analog Sound Engine based entirely on original TAURUS I circuits

• "Taurus I" style (one and half octaves on the floor)

• 2 VCO Oscillators, ADS Contour Generator, 1 VCF Filter, Output VCA

• PRESETS: 16 Banks x 4 presets = 48 Total Programmable Bass Sounds

• BANK 0 will contains the Original Taurus I Presets: VAR, TAURUS, TUBA, BASS

• MIDI: DIN and USB, Merging and Routing

• ARPEGGIATOR: MIDI Sync, TAP TEMPO, Internal

• CV Inputs: VOLUME, FILTER, PITCH, GATE

Nou, de volgende stap lijkt me dat dan als vanouds het afkraken alvast kan beginnen. Wie begint er...? 'Te goedkoop' misschien? :dubbel:
 
Laatst gewijzigd:
als je iets koopt bij Moog krijg je altijd een formulier waarop je aan kunt geven wat ze volgens jou moeten gaan bouwen. ik heb een aantal keren de Taurus geopperd (en een kleine serie "RA style" modules please!)
 
noemen ze het toch Moogerfooger modules? geen probleem
 
Dat betwijfel ik volgens mij mag alleen www.moogce.com modular spul maken ivm rechten die Mike van Bob overgenomen heeft naar het failiet gaan van Moog in de jaren 80.
Verder zou ik het ook niet netjes vinden en is het ook helemaal geen interesante markt voor Moog.
 
Geweldig dit :) Die 1000 gaan ze wel verkopen denk ik :)
Al was het maar dat ik nog best een zooitje artiesten ken die op hele oude stoffige tauri staan te spelen en daar waarschijnlijk wel een nieuwere voor in de plaats willen.

En dan nog een paar exemplaren per artiest (paar voor on the road, repetitiehok, studio, thuis etc.)
Die 1000 komen ze echt wel aan.

Persoonlijk vind ik 2000 dollar te duur voor wat het is (freeware moog taurus vsti met simpele laptop, geluidskaart en controller pedalen zijn cheaper) maar het is goed om te zien dat de moog taurus nog steeds leeft...
 
freeware moog taurus vsti met simpele laptop, geluidskaart en controller pedalen zijn cheaper

En dat klinkt hetzelfde...? Volgens mij is er nooit veel discussie geweest over de uniciteit van de klank van de Taurus I (maar dat moeten ze zelf ook nog maar weten te evenaren, natuurlijk).
 
En dat klinkt hetzelfde...? Volgens mij is er nooit veel discussie geweest over de uniciteit van de klank van de Taurus I (maar dat moeten ze zelf ook nog maar weten te evenaren, natuurlijk).
Precies, anders hadden ze de Taurus 2 wel nagebouwd.
 
Dat verkoopt niet als je hem een Taurus 2 noem.
Ik vind het al wat als die "beter" klinkt dadelijk dan een Taurus 2.
Maar een Taurus 1 klank geloof ik niet zo in.
 
Toch knap dat mensen weten hoe iets klinkt voor het uberhaupt gebouwd is.
 
Maar je kunt toch wel verwachtingen hebben? (ook als ze traditioneel negatief zijn :D )
 
Ervaring met iets wat (nog) niet bestaat noemen ze doorgaans een vooroordeel.
 
En dat klinkt hetzelfde...? Volgens mij is er nooit veel discussie geweest over de uniciteit van de klank van de Taurus I (maar dat moeten ze zelf ook nog maar weten te evenaren, natuurlijk).

klopt
maar is de taurus 2 niet een exacte moog rogue ...???
best ok maar price =geen 2000
 
Ik heb een stuk of 6 jaren 2000 vco's momenteel.
Een stuk of 8 uit de jaren 80.
En een stuk of 6 uit de jaren 60.

Dus ik spreek uit ervaring.

hahaleuk vergelijk
ik mis de 70 ies

ik heb zelf ook niks qa 90ies ..of de jx3p moet daarvan komen
imho is bv de evolver/ modernere egte analogen dusdanig anders klinkend dat ze in mn stuudje niet lang blijven ,...wel ff binnen komen om te checken

se1x = wel aardig fetje moetk zeggen :bekdicht:
 
Toch knap dat mensen weten hoe iets klinkt voor het uberhaupt gebouwd is.

Ervaring heet dit.

Ervaring met iets wat (nog) niet bestaat noemen ze doorgaans een vooroordeel.

Ik heb een stuk of 6 jaren 2000 vco's momenteel.
Een stuk of 8 uit de jaren 80.
En een stuk of 6 uit de jaren 60.

Dus ik spreek uit ervaring.

Gaan we weer......ja sorry hoor wil me er niet mee bemoeien maar hou toch eens op met zijn tweeeen. Echt vermoeiend.:Z

Kunnen we niet gewoon afwachten tot die kolere dingen op de markt verschijnen en dan een oordeel erover vellen? Misschien verbazen ze je wel Mono en klinkt ie ineens dikker dan de I 8~....en jij hebt die ervaring maar ik denk het grootste gedeelte van het forum niet, dus dan zal deze editie van de Taurus hun goed bevallen. Tuurlijk zijn wij blij met je ervaring:luv: maar probeer je ook eens in een ander te verplaatsen die niet zoveel ervaring heeft en waarschijnlijk nog nooit een Taurus in handen heeft gehad. Die zullen waarschiijnlijk zeer goed te spreken zijn over de nwe Taurus.


En ik denk eerlijk gezegt niet dat je de VSTi kan vergelijken met de daadwerkelijke hardware. Maar dat is een andere discussie. Nu koffie:koffie:
 
Back
Top