Allo allo!

Opa Bokma

Psychedelisch lid
Lid sinds
31 augustus 2004
Berichten
225
Locatie
Leiden
Ik hang nu een paar weken rond op het forum (vooral als lurker) maar ga nu toch wat actiever meedoen. Wel zo netjes om mezelf ff voor te stellen dus! :)

De naam is Rob, en ik woon in Leiden. Ik werk als system analyst in Den Haag (computerfreak dus) en ben 29 jaar. Opa Bokma is trouwens een nick die ik al eeuwen gebruik, welke gebaseerd is op de strip DirkJan. Ik ben al een behoorlijke tijd met muziek bezig, eigenlijk vanaf het begin van de house in Nederland. Sinds 9 jaar geleden, toen goatrance (psytrance) in Amsterdam geintroduceerd werd, heb ik me vooral (lees: uitsluitend ;) ) op deze psychedelische muzieksoort gericht. Ik dj al net zo lang, in het begin met vinyl als slaapkamer dj, maar de laatste 4 jaar met CDJ's op feesten. :dj:
Ben nu dan begonnen om zelf muziek te maken met Cubase & VSTi's en dat gaat me best aardig af. Mijn dj-gear gaat nu in de verkoop en met dit geld wil ik mijn computer verrijken met een paar degelijke monitor speakers, een master keyboard en een wat betere geluidskaart. Als deze gear geinstalleerd kan ik écht beginnen! Hierbij wordt ik overigens geinspireerd door:

- Infected Mushroom (cliché, maar wat mij betreft blijven ze roeleren)
- Puro (redelijk onbekende muzikant uit zweden, die helaas maar 2 nummers heeft released)
- Day Din (duitse artiest, maakt strakke progressive psy)
- Electric Universe (duitse psy-guru van het eerste uur)
- Tikal (Zwitserse broers die psy mixen met wereldmuziek, geniaal!)
- The Muses Rapt (Spaanse artiest, bekend om zijn prachtige melodieen)
- Logic Bomb (minimalistisch, maar subtiele en melodieuze muziek van twee mannen uit zweden)
- Protoculture (uit zuid-afrika. Beetje cheesy (trancey) muziek, maar perfect qua opbouw)
- Filteria (een vriend uit zweden. maakt knetterende & melodieuze old-skool goa met hedendaagse apparatuur)

Wat ik precies wil maken? Geen idee. In eerste instantie veel experimenteren met (soft)synths en samples. Wat ik uiteindelijk wil maken zie ik wel. Ik heb genoeg stijlen die ik wil toepassen en ik zie vanzelf wel welke goed mixen! :)

Nouja, dat was het dan. Ik moet zeggen dat het forum mij tot nu al goed bevalt, duidelijke moderating, veel informatie en (niet geheel onbelangrijk) een goede sfeer! :okdan:

Tot later en bedankt! :doei:
 
Welkom!:koffie:
 
Back
Top