Oud/nieuw lid

denomaden

Nieuwkomer
Lid sinds
27 Maart 2014
Berichten
16
Locatie
Lummen
Hier ben ik weer.
Ik heb in het verleden al gebruik gemaakt van het forum, maar mijn login leek niet meer te werken.
Dus even een nieuwe aangemaakt.

Ik ben vooral bezig met elektronische muziek, gaande van indiepop tot techno.
Voornamelijk breng ik mijn tijd dan door in Ableton Live.
Maar ben ook een grote fan van hardware synths.

In tijden van lockdown ben ik terug meer met muziek bezig geweest en heb de smaak weer te pakken en hoop dan ook in de toekomst toch nog met muziek te kunnen bezig zijn.
 
Welkom terug :okdan:

Wat was je vorige ‘naam’?
(Geen probleem als je dat niet kan/wil zeggen, hoor)
 
Welkom, welke hardwaresynths?
 
Mijn vorige naam herinner ik mij eigenlijk niet meer. Ik ben met hetzelfde emailadres terug aangemeld.
Ik kon alvast geen paswoord recovery doen op mijn mail, dus vermoedelijk is alles daarvan geschrapt?

Welke hardware synths. Goeie vraag. Er is niet echt iets waar ik van zeg enkel de deze. Alle synths waar wel iets uniek mee is, of een zekere sound heeft is interessant.
Zo heb ik al een bonte mix (Andromeda, MS-20 original, Juno 106, Minimoog Voyager, JD-800, DSI Mopho, DSI Evolver, Nordlead, ...), qua drumboxen valt het nog mee, Elektron Analog Rytm en de Jomox Xbase09.
Ik beschouw mijn eigen niet als een collector, maar eerder een gebruiker, en de zaken die ik aankoop moeten aanvullend zijn of iets uniek brengen.
 
Ik heb lang getwijfeld over een Andromeda maar uiteindelijk heeft de prijs in combinatie met het feit dat die dingen echt oud worden me overtuigd om er toch geen te kopen. Wat vind je er zelf van? Ken je hem al goed? Sommige vinden hem nogal verwarrend om op te patchen maar die sound heb ik nog nergens anders gehoord.
 
Ik vind de Andromeda echt super klinken. Het is zeker een unieke sound en eens je de synth wat kent, is het echt wel een leuke synth.
Ik hou van sound design, en dan is hem zeker een aanrader. Want je hebt zoveel opties.
De combinatie van SEM en Moog filter is ook weer uniek. Dus eigenlijk zeker een aanrader.
De leeftijd (die van mij is nu 11 jaar denk ik) is misschien inderdaad wel iets om rekening mee te houden, en het feit dat Alesis zelf niet eens meer weet hoe dat ze die gemaakt hebben, helpt er natuurlijk ook niet aan.

Maar voorlopig is hem alvast betrouwbaarder dan mijn Minimoog Voyager. Daar heb ik een abonnement voor nodig om elke 2 jaar alle pcb's van te laten vervangen. Ze zijn nu weeral defect, dus moet ik deze weer binnenbrengen, en moeten ze er weer alles uithalen en vervangen. Ben zelf aan het nadenken om gewoon een Behringer Poly D te kopen, kan niet onbetrouwbaarder zijn dan de Moog.
 
Back
Top