hallo hier jerom , blij dat ik deel mag nemen

taurus66

Ingeburgerd
Lid sinds
26 Maart 2020
Berichten
29
Locatie
etten leur
ik heb een keyboard van yamaha maar blijf steeds op de synth afdeling steken ;)
heb op tube mooie synthesizers gezien , vooral de roland jd xa ;) zou ik graag willen hebben maar ik ben beginner, ik kan een jd xi kopen voor leuke prijs is dat een leuk initiatief??
dank je wel grt jer
 
Welkom! Ik denk dat je aan de JD-Xi een mooie start synth hebt.
 
Welkom!
Ik heb 'm gehad en het is een leuk ding en dan vooral om snel wat basistracks uit te zetten omdat die drums erin zitten maar hij heeft z'n beperkingen.
Ligt een beetje aan je muzieksmaak of je er wat aan hebt, als je gewoon 4 on the floor doet dan gaat het goed omdat alles gequantized wordt.
Met de presets is het vooral een leuk ding als je EDM gericht bent.
Wel kan ik zeggen dat als je de drie synths en de drums aan hebt staan en je gaat ook nog met wat fx aan de gang dat je dan wel tegen de limiet aanloopt vanwege de chip.
Nadeel vond ik dat het best wel menu diving is met dat schermpje en die druktoetsen helpen ook niet om 'ns lekker wat te editten.
Ik had de witte uitvoering want als je veel in de avond doet met beperkt licht dan is de donkere uitvoering niet ideaal, die leest dan slecht.
Als je echt een keyboard speler bent dan kan de jd-xi tegenvallen want de toetsen daar moet je je niet veel van voorstellen.
Voor een simpele bass of synthlijn prima maar het is niet geweldig.
Er zit een hele goede supernatural engine in die heel wat mogelijkheden biedt als je de gratis editor voor op de pc download, die is echt goed vind ik; http://jdxi-manager.linuxtech.net/

Als je in die prijsklasse een goede synth zoekt raad ik je eigenlijk een tweedehandse Deepmind 6 aan, die is lekker hands on met die knoppen en een hele goede FX afdeling.
En tegenwoordig kan je in elke daw een leuke drumtrack uitzetten zodat je daar niet echt de jd-xi voor nodig hebt.
Maar goed, dat is hoe ik er naar kijk omdat ik beide synths goed ken.
 
Laatst gewijzigd:
bedankt iedereen, krautrock ken je gattobus van you tube? die heeft geweldige patches gemaakt uit jaren 80 en jean micheal jarre dat wil ik dus ook , komt die jd xi daar ook in tekort?
wil met geluiden experimenten , en dat ik mn mn keyboard op kan aansluiten zodat ik de toetsen vd keyboard kan gebruiken.
grt jer
ps ; gattibus gebruikte hiervoor een roland jd xa ;)
 
zijn er nog andere goeie alternatieven als de deepmind 6 rond die prijs?
waar je echt iets mee kunt.
 
bedankt iedereen, krautrock ken je gattobus van you tube? die heeft geweldige patches gemaakt uit jaren 80 en jean micheal jarre dat wil ik dus ook , komt die jd xi daar ook in tekort?
wil met geluiden experimenten , en dat ik mn mn keyboard op kan aansluiten zodat ik de toetsen vd keyboard kan gebruiken.
grt jer
ps ; gattibus gebruikte hiervoor een roland jd xa ;)

Ik heb wel 'ns wat clips van 'm gezien indertijd.
Qua engine kom je met de jd-xi niets tekort, het is dezelfde als die in de jd-xa.
Als je steeds track voor track opneemt in je daw dan heb je ook geen last van beperkingen dus kom je niets tekort.
In ieder geval veel plezier ermee en met je nieuwe ontdekkingsreis!
 
Back
Top