Me mysynth and I

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
'Schrijf iets over jezelf'.
Tja. Ik zal me beperken tot de 'relevante' hoofdlijnen :)

Ik maak muziek sinds zo lang ik mij kan herinneren. (Wel altijd 'hobbymatig')
Begonnen met een drumstel (dat was geen succes vanwege de buren) en een basgitaar, maar ook wat jaartjes 'keyboard'.....
En na verloop van tijd kreeg ik interesse in 'hip hop' en het maken van beats (we hebben het over 1995-1996) en ik leerde een programma 'fasttracker' kennen waar je samples mee kon plaatsen in een tijdlijn.
Dat was een aantal jaar mijn 'DAW' naar keuze (al kende ik dat woord nog niet) en we hebben daar leuke beats en ook later wat house achtig spul mee gemaakt.
Je kon daar ook je eigen geluid 'tekenen' en onbewust heb ik daar dus al wat gedaan met het maken van geluid.

Ergens begin 2002 kwam daar Propellerheads Reason voor in de plaats.
Zonder geld, maar met inspiratie heb ik daar jaren lang 'muziek' mee gemaakt.

Door diverse privé beslommeringen (werk, kinderen) stond dit een aantal jaren op een laag pitje, maar toen ik mijn videobeelden op youtube ging delen (video is een tweede hobby van mij), ontstond de vraag naar muziek die je als achtergrond kon gebruiken zonder dat daar copyright issues mee gemoeid waren.
Goh, ik had ergens nog Reason liggen....
Dit was (ongeveer) 2012 en sindsdien ben ik met enige regelmaat druk met het maken van o.a. achtergrondmuziek voor mijn videobeelden (timelapses, drone video's etc.)
2 jaar geleden heb ik Reason geüpgraded naar versie 10 en daar werk ik nog mee.

Er kwam een USB midi controller (M Audio Oxygen 49), USB audio interface (Roland Rubix), USB drum controller (Arturia SparkLE) en recentelijk ook een hardware controller om mee te 'mixen' (Behringer X Touch).
En natuurlijk een goede headphone (beyerdynamic dt 770) en monitoren (presonus eris e5) om te kunnen horen 'wat ik doe'.

Maar op mijn basgitaar met amp modeller (Zoom B3) na, was er niks wat zelfstandig geluid kon produceren.
Ik zit tevens al 17 jaar in een band (als bassist) en heb de afgelopen 2 jaar Reason live gebruikt om bas synth geluiden te produceren, maar het lijkt tijd voor wat nieuws.
Mijn oog is gevallen op de Moog Subsequent 37, dus zodoende kwam ik op het synthforum terecht.

In de eerste plaats omdat ik zocht naar een kortingscode voor Bax (nog niet gevonden helaas), maar al snel ook omdat er best wel wat leuke dingen te vinden waren over de sub(sequent) 37 :)

Dussss.
Tot zover mijn 'verhaal'.
Ik hoop hier interessante info te kunnen vinden en mogelijk een excuus om veel geld uit te gaan geven aan m'n eerste echte synth!

PS, hier is een groot aantal video's voorzien van m'n 'muziek'.
https://www.youtube.com/channel/UCnfwaHN_GV9bEIbnf5DHlQA?view_as=subscriber
En staan tevens linkjes naar 'zusterkanalen' waar hetzelfde het geval is.
 
Back
Top