Niet nieuw, maar toch ook weer wel

Seva Randeep

Music & sounds
Lid sinds
13 januari 2008
Berichten
454
Locatie
Roermond
Toen ik met muziekmaken begon, had ik me hier geregistreerd als Yuroun. Een Engels fonetischachtige spelling. Ik maakte toen ambient. Enkele jaren daarna heb ik als sound designer wat presets gemaakt. Onder andere voor Camel Audio toen ze nog niet overgenomen waren door Apple. Mensen die Alchemy gebruiken zullen misschien mijn naam Yuroun wel eens tegen zijn gekomen.

Spiritualiteit is altijd een onderdeel van mijn leven geweest. Onder de naam Jeroen van Rooij heb ik ook wel eens wat new age uitgebracht. Om die twee muziekstijlen ambient en new age een beetje te scheiden ga ik mijn new age tracks uitbrengen onder mijn spirituele naam Seva Randeep. Die naam heb ik van een yogi gekregen en het betekent - ik zal een stukje uit de mail kopiëren: "Sat Nam, dear brother in divine,

You have been blessed to live as Seva Randeep Singh, the Lion who shines with the radiance of God’s divine light as he fearlessly faces every challenge with an attitude of devotional service."

Ik ben best trots op die naam en daarom wil ik hem zoveel mogelijk gebruiken.

Ik bespeel niet alleen de computer ;-) maar ook enkele instrumenten zoals gitaar en didgeridoo. Daarbij heb ik ook een hele set Nepalese klankschalen die ik bij mijn reikisessies kan gebruiken. Het zijn echte handgeklopte en niet uit een fabriek. En dat hoor en voel je meteen!

Muziek zie ik als een helingsvorm. Ik denk, wat dat betreft, dat jullie dat ook wel kunnen beamen. Ik heb dus in huis oude helingsinstrumenten en nieuwerwetse :-) Mooie combinatie vind ik dat. In mijn nummer voor het project van Gloomer en mij heb ik ook een van mijn klankschalen gebruikt: de aardeschaal. Oja, ik heb ook nog een Fenggong.

Voor als je geïnteresseerd bent in wat ik maak dan is hier een link naar een filmpje en mijn track: Kindness comes in many forms. Het gaat eigenlijk over de Boeddhistische metta, liefdevolle vriendelijkheid. Ik heb in het filmpje daarom ook citaten van bekenden, die daar iets over hebben gezegd, gebruikt.

https://youtu.be/RQkoDOjuagM

In metta,

Seva Randeep Singh
 
Back
Top