Hallo

jvdgeest

Ingeburgerd
Lid sinds
2 september 2019
Berichten
76
Een korte introductie :) Samen met iemand anders zit ik in een bandje waarmee we o.a. met de Maschine Mk3, Digitakt, gitaar en wat pedaaltjes spelen. We samplen veel zelf, o.a. met een oude Technisc keyboard, Roland JD-XI en Zoom recorder. Qua pedalen o.a. een BigSky, Boss RC-505 en sindskort een Zoia. Ben nu aan het kijken naar een Octatrack.

We hebben er nu twee optredens opzitten, erg tof om te doen! Qua stijl zitten we in de (noisey) ambient met techno invloeden.
 
Welkom!
Hoe bevalt die Zola? Ziet er interessant uit iig!

Echt wel goed! Bijzonder veelzijdig ding, dat je zowel als FX (bijv. op gitaar maar ook uitstekend met synths), synth (met bijv. midi input) of zelfs sequencer kan inzetten.

Tot nu toe had ik zelf alleen de BigSky op de Digitakt gebruikt voor extra reverb en bijv. een shimmer effect, het is leuk om deze patches nu zelf te maken op de Zoia. Je kunt heel creatief met patches bezig gaan en bijv. de stompswitch op de Zoia gebruiken om snel tussen configuraties te wisselen (standaard 1 tot je beschikking, maar je kunt ze alle 3 gebruiken), of om naar Midi CC parameters te luisteren.

Ik wil één deze dagen eens proberen om op een leuk effect met de Zoia te maken, en deze snel te kunnen configureren met parameters vanuit de Digitakt (daar heb je 8 knobs tot je beschikking waar je aan kunt draaien en die je met midi learning naar de Zoia kunt sturen als parameters).
 
Back
Top