Nieuw lid

wordsandbytes

Ingeburgerd
Lid sinds
10 juli 2019
Berichten
66
Hallo allemaal,

Martin hier. Ik experimenteer op dit moment met een "DAW-less" setup. Oftewel, zonder PC/laptop. Mijn huidige setup is een Akai Force / Teenage Engineering OP-Z en een Synthstrom Deluge. En ik ben in afwachting van een Avalon Bassline.

Cheers!
 
Thanks! Ik was/ben geen fan van Akai maar de Force is wel een blijvertje voor mij. De geluidskwaliteit vind ik heel erg goed. Heel veel dynamiek. Het geluidsspectrum raakt niet snel vol/overbelast. Heel strak. De maker van Protools (Air) hebben voor Force twee synths en de effecten gemaakt, en dat hoor je. De 64 pads zijn ook top. Zeker als je geen toetsen speelt. Het scherm is niet al te best. Voelt als een oud Android toestel. Dat is echt jammer. Waarom ze daar op bezuinigd hebben is mij een raadsel. Het is tenslotte Akai PRO. Tja, verder heeft hij nauwelijks beperkingen. SSD aanlsuilten, CV uitgangen, mixer met sends/returns, overal zitten inserts voor effecten, zelfs op PAD niveau. Hij is net op de markt. Er komt heel veel aan, Ableton integratie. En waarschijnlijk ook VST ondersteuning.
 
Het scherm is niet al te best. Voelt als een oud Android toestel. Dat is echt jammer. Waarom ze daar op bezuinigd hebben is mij een raadsel.
Ik geloof dat dat (deels) te maken heeft met patenten van Apple waardoor ze niet op dezelfde manier kunnen werken met gestures als op een iPad bv, maar kan er naast zitten. Ik heb zelf de MPC X en Live, die gebruiiken volgens mij dat zelfde scherm. Op zich werkt het prima, maar ik denk dat ik nog wel eens ga kijken of het met een stylus nog wat beter werkt. Soms is de precisie niet helemaal je dat.
Die synths en effecten die ze een tijd terug hebben toegevoegd zijn inderdaad erg fijn, al is het maar om wat ideetjes te schetsen.
 
Hey Wordsandbytes wees welkom.
Heb de Synthstrom Deluge al heel lang op het oog.
Heeft nu ook multisample ondersteuning.
Nou moet mijn GAS maar een beetje inhouden.
 
Hey Wordsandbytes wees welkom.
Heb de Synthstrom Deluge al heel lang op het oog.
Heeft nu ook multisample ondersteuning.
Nou moet mijn GAS maar een beetje inhouden.

Ik overweeg de Deluge te verkopen. Ben er nog niet helemaal over uit. Hij is echt top. Hij is lekker direct. Je kunt overal bij. Vooral voor live tweaken super leuk. Maar ik heb vooral een goede bass synth nodig. De Force doet voor mij de beats.
 
ik overweeg mijn OP1 te verkopen. Evt ruilen tegen een Deluge zie ik wel zitten. als je interesse hebt PM me maar. Gr Tim
De Model D van Behringer is mijn nummer 1 bass synth. Cheap en vet
 
Back
Top