Even voorstellen dus.

Project Gaia

Ingeburgerd
Lid sinds
7 november 2001
Berichten
52
Locatie
Doetinchem
Ik kwam eigenlijk zo juist pas achter het bestaan van dit forum, dus ik heb me maar meteen aangemeld. De tijd zal uitwijzen of ik het hier naar mijn zin ga hebben ;)

Ik "maak" zelf muziek sinds 1992 (ongeveer), maar in den beginnen was dat voornamelijk muziek naspelen en er iets aan toe proberen te voegen. In feite heb ik daardoor leren componeren, door afkijken en experimenteren. Ik heb geen muzikale opleiding genoten noch ooit een cursus gevolgd ofzo.

Ik heb zo'n beetje alle stijlen intussen wel eens geprobeerd te maken, behalve rock, aangezien ik een synth artiest pur sang ben, en ik met mijn huidige setup géén fatsoenlijke gitaarpartijen kan simuleren :) Maar dance/trance, breakbeat, symphonic Electronic, New Age, klassiek...allemaal wel eens een beetje mee geklooid. De laatste tijd probeer ik mijn tracks in een bepaalde stijl (in de trand van Enigma & Era) naar een profesioneel niveau te krijgen, om eens te kijken hoe ver ik daar mee kom. Het doel is om met andere muzikanten samen te werken daarmee, en daardoor is Project Gaia geboren :)

Wat info over m'n spulletjes:

[Synths]
Roland XP50
Roland Juno-60

[Expansion]
Dance Board
Session Board
Techno Board
(binnenkort Orchestral 2 erbij)

[Rack]
Kawai K1r
Behringer Ultrafex II

[Studio]
Spirit absolute Zero (aan vervanging toe)
Behringer MX2004 Mixer

Ik sequence alle muziek in Cakewalk 9 Pro Audio, en gebruik verschillende audio plugins voor Cool Edit en Soundforge voor de bewerking en postproduction van de samples/opgenomen tracks.

Ik heb ook nog een verlanglijstje :) (wie niet) maar deze spulletjes wil ik binnenkort nog gaan aanschaffen: Yamaha DX200, Nord Rack II (of een soortgelijke synth) en een multi-band compressor, waarschijnlijk een Behringer Multicom.

Nou, dan heb ik voorlopig wel genoeg geschreven, als er vragen zijn dan hoor ik het wel!

Ruud.
 
Welkom !!!!!

Welkom !!!!!

Wat krijgen we nou:

Ik kwam eigenlijk zo juist pas achter het bestaan van dit forum, dus ik heb me maar meteen aangemeld. De tijd zal uitwijzen of ik het hier naar mijn zin ga hebben

De tijd zal uitwijzen....... Het is gewoon vanaf t punt dat jij je aanmelde een toppie hier.

Hoe meer contributing zielen hoe meer vreugde..
 
Bedankt voor het warme welkom :) Inderdaad, sinterklaas komt eraan maar die zal me waarschijnlijk geen duizenden guldens aan synthgear komen brengen, het zullen wel weer pepernoten zijn :(

Ik zal binnenkort eens wat demootjes online zetten, ik ben wel benieuwd naar meningen van andere muzikanten. Lopen hier toevallig nog werkeloze zangeressen rond? (of zangers)

Ruud.
 
Wij hebben maar een vrouwlijk lid. En ze zingt ook nog toevallig. Maar zij zal zelf moeten reageren ;)
 
Je kunt haar ook beluisteren in "The DSF DBase"..
 
Ik had inderdaad de naam al even opgezocht (leve de zoekfunctie) maar haar nog niet benaderd...verlegen he ;)

Ik zal inderdaad ook es even luisteren, thx all :)

Hoe werkt dat DSF DB eigenlijk? IOW: waar kan ik downloaden, ik ben wellicht een beetje simpel, maar ik zie er geen links naar toe staan :?
 
Laatst gewijzigd:
Er zit een 'download knop' onder elke sample en elke song.
In dezelfde stijl als de 'knop' boven om op de dbase te komen.

Als je iets wilt uploaden dan moet je eventjes een moderator (bijvoorbeeld mij) PB-en en dan krijg je een password en username.

p.s. Janette kan best wel wat hebben... Toch?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top