Astrogator reporting for liftoff

Astrogator

Analoge Levensvorm
Lid sinds
4 juni 2019
Berichten
325
Locatie
Amsterdam
Onlangs een Behringer Neutron gekocht en weer helemaal verliefd op analoog modulair (alsof die liefde ooit weg was...)
Ondertussen m'n oude POLY-800 gerepareerd en een CASIO SK-1 prutteltje als aanvulling. Overweeg nu uit te breiden met een klein eurorack erbij en de boel interfacen met een PC en UBUNTU-studio en meer van m'n oude gear.
Heb verder een TASCAM DP-008 8-track minirecorder + div mics, en een verzameling acoustische instrumenten + piano + Squier Stratocaster. En dan nog een hele hoop oude rommel (?) die momenteel buiten dienst is.

In de vroege jaren 80 heb ik, als 16-jarige techfreak een Elektuur Formant synthesizer gebouwd met behulp van een iets ervarener iets oudere vriend. In de loop der jaren daarna heb ik die uitgebreid en van allerlei modificaties voorzien terwijl ik er muziek mee maakte op eerst een real-to-real recorder sound on sound bouncing van L-R en terug enz. Al snel had ik de hand weten leggen op een oud TEAC 4-track 144 cassettedeck, waar die synth vooral een aanvulling werd op de acoustische instrumenten waar ik songs en expreimentele muziek mee opnam, walls of sound enz, allemaal op de zolderkamer.

Nu zit die Formant al vele vele jaren in een paar kartonnen dozen, ooit uit elkaar gehaald om in een betere (dacht ik toen) behuizing te bouwen, en nooit meer toe gekomen. Ondertussen verder met de muziek op eerst de 4-track cassette, conservatorium (een jaar muziekregistratie Den Haag, 2 jaar zang lichte muziek Amsterdam, en 3 jaar compositie vrije richting bij Henk Alkema, Electronische muziek-compositie bij (... wie ook weer? vul dit in zodra ik er weer op kom, de oude hersens willen soms even niet.:beard:..) en zang in Utrecht, in die tijd op de ATARI met een Roland D-10 me verdiept in Super-48 en Steinberg 12 naast verder met de 4-track opnemen zowel acoustisch als met synth en songs schrijven, alleen of met een vriend. Later een 8-track digitale harddiskrecorder (KORG D8, wat kortstondige experimenten met desktoprecording en synthese in LINUX.

Ik hoop op dit forum hulp te krijgen met het in gebruik nemen en vinden van de hedendaagse modulaire synthesizer en alles wat daarbij komt, en m'n kennis te delen van de geschiedenis van de synth en opnametechniek, en allerlei vintage gear waar ik mee gewerkt heb of zelfs bezit.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top