Hardtrance Techno 1994-1996

Costa Rica

Nieuwkomer
Lid sinds
24 Maart 2014
Berichten
8
Hallo mensen,


ik ben Wolf.

Ben op zoek naar welke synths werden gebruikt voor de genres in de titel indertijd.
Niet in algemene zin, maar wat betreft specifieke tracks.

Sinds de introductie van Bitwig Studio ben ik bezig met het onder de knie krijgen van het audio productie proces. Dat is nu aardig op de rails, dus nu wil ik beginnen aan een serieuze productie. Onder het motto: first the skills, then the thrills.

De specifieke tracks zijn:

-Other Worlds, Proxyma, 1996
-Atmosphere, Proxyma/Code 9, 1994

Voor de duidelijkheid: ik ben dus op zoek naar de originele hardware, zoals die gebruikt werd op de tracks. Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,

Wolf
 
goedendag. ik denk dat je hier vast (ik schrijf vst :D) je antwoord gaat vinden.
dus ik zou zeggen welkom. en open eens een topic voor je vragen. :)
 
Hoi Space chicken, bedankt voor je verwelkoming, zal ik zeker doen. Eerst oriënteren. Ben al 5 jaar lid, sinds Bitwig uitkwam, maar nooit wat gepost. Heb nu de basis eindelijk een beetje onder de knie ;)

Tja, ik zal eerst pogen om zelf wat te produceren. Heb een paar oude Roland bakken. Eerst nog monitor speakers aanschaffen.
 
De specifieke tracks zijn:

-Other Worlds, Proxyma, 1996
-Atmosphere, Proxyma/Code 9, 1994

Dit is commerce muziek uit de bak van een euro de plaat, destijds al. Snap niet goed de verwijzing naar Techno.
Ik ga effe mijn oren wassen.:D

Dit wil je toch niet gaan namaken?
 
@Rezix

Ach, valt wel mee hoor. OW gaat voor €50-€150 op discogs. Ben sowieso niet zo thuis in de genres. Vandaar Pas iets van de laatste tijd. Heb dus OW door mijn stereo buss getrokken en nu klinkt het een tikkie anders. Beter is natuurlijk een onderwerp van perceptie, maar het klinkt in ieder geval stukken psychedelischer IMHO. Meer diepte en de geluiden dragen veel beter en hebben meer definitie gekregen.

Zodoende raakte ik dus geïnteresseerd in de gebezigde instrumenten.
 
Costa Rica , in de jaren 90 vond je echt zo'n platen in de bakken van platen die geen drol kosten, overstock.

En discogs dat is vragen maar daarom nog niet krijgen, en af en toe heb je kopers die zo zot zijn om veel neer te leggen voor bagger. Maar dat is een kwestie van smaken en kleuren hè.
 
Costa Rica , in de jaren 90 vond je echt zo'n platen in de bakken van platen die geen drol kosten, overstock.

En discogs dat is vragen maar daarom nog niet krijgen, en af en toe heb je kopers die zo zot zijn om veel neer te leggen voor bagger. Maar dat is een kwestie van smaken en kleuren hè.

Dat werkt niet zo op discogs, om je een beeld te geven, op 21-dec-2017 is deze plaat nog voor 100euro van eigenaar verwisseld

https://www.discogs.com/sell/history/107853
 
Dat werkt niet zo op discogs, om je een beeld te geven, op 21-dec-2017 is deze plaat nog voor 100euro van eigenaar verwisseld

Ja en hoe lang stond ze al te koop?
Hoeveel exemplaren staan er nog te koop en hoelang eer ze verkocht zijn?
 
Ja en hoe lang stond ze al te koop?
Hoeveel exemplaren staan er nog te koop en hoelang eer ze verkocht zijn?

Ja zo kan je overal wel een verhaal van maken, het feit is gewoon dat die is verkocht voor 100euro en niet goedkoper word aangeboden dan 50euro.

Maar als je heel nieuwsgierig bent kan je naar de link kijken in mn vorige bericht
 
Tja, het is zo dat de gebruikte platen wat betreft de yt video's compleet zijn grijsgedraaid.
Verder is het productieproces van de platen nogal recht toe recht aan naar mijn mening.

Het klinkt allemaal solid state 'in your face', helder en wel. Enige subtiele inbreng leek me dus een vereiste om het geheel wat aangenamer te doen klinken.

Maar.. na een maand in de vrije uurtjes vooral bezig te zijn geweest met 'Atmosphere', kan ik met een gerust hart stellen dat vooral het outtro (4:28) mij zeer bekoort. Het klinkt nu allemaal vrij drukkend en duister. Het steriele is er wel vanaf nu.

Aangezien ik alleen (nog) samplebakken heb aangeschaft, btw, lijkt het mij dat we hier te doen hebben met ouderwetse Roland garnituur. A.h.w.

Alhoewel dat laatste een schot in het duister is, want ik ben alleen bekend met het geluid van een Jupiter 8 en een Juno 106. En zelfs dat is meer dan tachtig jaar geleden. Lijkt het. Dus ik kan me sterk vergissen.
 
Back
Top