Introductie

DukeofBOZ

Nieuwkomer
Lid sinds
1 januari 2019
Berichten
1
Locatie
Bergen op Zoom
Goedendag, ik ben dus DukeofBOZ, voornaam Eric.

Ik ben sinds begin jaren 70 actief met muziek (klassieke piano opleiding, toetsenist in twee bands geweest, vocal group begeleid en pianoles gegeven). Muziek van Vangelis en Jean Michel Jarre stimuleert mij meditatief te denken: een houding van ontspannen openheid en nieuwsgierigheid naar wat zich aandient voorbij de eigen plannen.

Vorig jaar (2018 ) maakte ik kennis met software zoals Garageband, DIVA (U-he), Kontakt en Reaktor 6 (Native Instruments), Vocalise 2 (Heavyocity) en voor het eerst in mijn leven gestart met componeren. Ik had hier veel eerder mee moeten beginnen maar ach om te leren is het nooit te laat:). Het werkt nu verslavend en vormt voor mij een heerlijke ontspanning.

Ik hou er van experimenteel bezig te zijn. In mijn jeugdjaren de ouderwetse koffergrammofoon omgebouwd tot gitaarversterker (naaldarm eraf gehaald en draadjes verbonden aan een kleine radioluidspreker die dienst deed als element) of met een rekenmachine verstoringen te weeg brengen op een transistorradio of met een stok de railing van de balustrade van het ouderlijk huis als harp bespelen waardoor er hele aparte melodieën ontstonden.

Wat betreft hardware beschik ik over een Mac Book pro, Juno-Di, Adam studio speakers en sinds kort over de Philips DVT7500 VoiceTracer audiorecorder. Daarmee wil ik samples maken van geluiden die ik in mijn composities wil verwerken. In de studeerkamer die ik als studio heb omgedoopt, hangen ook diverse gitaren, maar meestal bespeeld door mijn zoon. Daarnaast film ik met drones en past de elektronische muziek daar prima bij.

Ik hoop via dit forum veel van jullie te leren!
PS Wat ik interessant vind is bijvoorbeeld The mad scientist of music | Mark Applebaum https://www.youtube.com/watch?v=46w99bZ3W_M
 
Last edited by a moderator:
Back
Top