Introdux

DavySan

houdt niet van kabels
Lid sinds
5 november 2001
Berichten
99
Locatie
Amsterdam
Zoals de andere nieuwste leden heb ik ook al een tijdje rondgekeken op dit forum, puur om even de kat uit
de boom te kijken...

Ik vond dat het nu wel tijd was om me aan te melden en mezelf voor te stellen:
Ben nu een paar jaar bezig aan het proberen mijn eigen
muziek te maken. Begon ooit met trompet, later bas en toetsen en pas nu het laatste jaar of zo echt heel
erg geinteresseerd geraakt in synthesizers, en vooral, zoals je onder kunt zien, jaren '70 bakken... en ws als enige hier
beinvloed door Herbie Hancock in de '70's wat synths betreft ("oh Herbie heeft een odyssey, die wil ik ook")
tot nu toe kleine opdrachtjes gehad (websites) en 1 grotere
(3 tv-commercials), vooral dankzij die laatste veel kunnen kopen!
Muzieksoort, ja heel moeilijk te zeggen.. en zodra je het begint te benoemen, leg je al beperkingen, maar ze noemen het
tegenwoordig Broken Beats of NuJazz... ben ook niet vies
van een portie Squarepusher of Aphex Twin en natuurlijk
Herbie's Headhunters Funk...
Onder een lijst van wat ik zo ongeveer heb:

RECORDING
PENTIUM III 733MHz 384MB
GADGETLABS Wave 8/24 Professional 24 bit Recording Interface
MACKIE 1604-VLZ Pro
YAMAHA NS-10 M
AKG C1000 condenser mic
RODE NT1 condenser mic
SHURE SM-58
BOSS DI-1

KEYS
FENDER Rhodes 73 Stage Piano mk I
HOHNER Clavinet D6

SYNTHESIZERS
ARP Odyssey model 2800
MOOG Polymoog Synthesizer
MOOG Prodigy
KORG MS-20
KORG Mono\Poly
SOLINA (ARP) String Synthesizer
YAMAHA DX7
YAMAHA AN1X

RACK
AKAI S2000 32 MB
YAMAHA P50-M

MISC.
FENDER Jazz Bass USA Traditional
Double Bass
LP Congas (3)
Drums
VINCENT BACH Stradivarius .37 Trompet ('70)
en verschillende andere percussie-instrumenten

FX
LINE6 Pod version 2.0
LINE6 Bass Pod
MXR Phase 90
MORLEY Wah

Naar aanleiding van deze lijst heb ik nu een vraag over instrumentverzekering, zal deze wel posten in een geschiktere
categorie..

DavySan

PS: ik las in dit forum ergens iets over de MOOG Prodigy, dat ie
de goedkope versie was van de MG-1 Concertmate... denk dat die persoon zich heeft vergist, want het is juist andersom.. de MG-1 is de goedkope, uitgeklede versie van de Prodigy... ik verbaas me soms nog steeds over het geluid wat ik eruit krijg! vetter dan vet.. nog net geen minimoog..
 
Welkom!

Ik heb een vraagje. Je hebt een indrukwekkende setup, maar je hebt geen drumsynths. Heb je daar een bepaalde reden voor? (Is geen aanval hoor!)
Ik zie het vaker bij setups. Bijvoorbeeld de setup van Boost303.

p.s. Ik heb je andere thread verplaatst naar Synth Hardware - Overige vragen.
 
Dank je, Johnny

De reden dat ik geen drumcomputers heb (had er wel trouwens een, een zoom 234, maar dat waren hele standaard drumsounds) is dat ik mijn sampler als drumcomputer gebruik (uit oude platen drumhits halen, met wavelab op maat snijden en naar mijn s2000 sturen)
alhoewel ik wel een 808 zou willen hebben.. dat soort geluiden haal ik nu uit Rebirth..

Oh ja als sequencer gebruik ik Cubase VST (eigenlijk alleen het audio gedeelte, want heb bijna geen MIDI synths) met heel veel plugins
en ACID om loops op juiste tempo te krijgen.


DavySan
 
Welkom DavySan,

Je was volgens mij al eerder lid maar zoals je weet het forum leeft pas als leden hier ook echt wat doen.

Nogmaals welkom op de club.
 
Goed dat je dat nog weet (of op hebt kunnen zoeken) ...

Dat was alweer een hele tijd geleden, maar het is pas sinds kort dat ik regelmatig het forum bezoek...


DavySan
 
Welkom DavySan.

Indrukwekkende setup, errug coole spullen, ook qua gitaar/bas effecten

Dat van die Moog Concertmate/Prodigy thread komt vast van mij af.
Ik heb er een in mijn setup gehad, matt second heeft hem van me overgenomen.

Ik denk dat de betreffende melding een typefout is geweest, want de concertmate is inderdaad de "huiskamerversie" (letterlijk!) van de Prodigy.
Dit is vooral te merken aan de "line in" input aan de achterkant, die bedoeld was om hem tussen je tapedeck en je stereo aan te sluiten.
Zo kon je hem op je huiskamer hifi set aansluiten zonder een ingang op te offeren :)
 
Dank je Synic

Nu alleen nog genoeg tijd vinden om alles goed te gebruiken...
Het staat nu nl in een veel te kleine ruimte (bij ouders op kamertje), maar ben nu bezig met verhuizing naar eigen (huur)huis, waar apparatuur
in de grootste slaapkamer (die op dit moment in geluidsdichte ruimte wordt getransformeerd, wat hem helaas weer kleiner maakt) wordt gedropt.. alles handig bij de hand..
want tot nu toe heb ik steeds zitten klooien met kabels en schuiven en verplaatsen, vanwege ruimtegebrek. Gaat een hoop irritatie (lees:energie) en tijd in zitten..en ook nog fulltime job..
maar als alles af is.. kan bijna niet wachten

over de prodigy,
Zodra ik een Minimoog Voyager heb (zodra ik genoeg geld bij elkaar heb gesprokkeld, hopelijk over niet al te lange tijd) gaat de prodigy er ws wel uit..
Heb trouwens ook nog een Prophet5 gehad, maar had toen heel hard geld nodig voor een reis naar Japan... heb er nog steeds een beetje spijt van.. maarja, je kan niet alles hebben..of je moet een enorme bofkont zijn, maar ik mag niet klagen..
 
"en ws als enige hier beinvloed door Herbie Hancock in de '70's wat synths betreft"

Yo, wat? Herbie Hancock is DE MAN!!!
Ik speel zelf voor geen meter toetsen dus ik kan hem op die manier misschien moeilijk een invloed noemen, maar voor mij is Hancock
toch absoluut de godfather wat funk, vette geluiden en meesterlijke synth-arrangementen betreft.

Welkom op het forum trouwens. Welke tv-commercials waren dat die je gedaan hebt? Voor welk bureau?
 
Het waren commercials voor panasonic. Korte animaties van 20 seconden voor breedbeeldTV, videocamera, GSM en batterijen (shit, het waren er 4). In de stijl van dat getekende Ilse.nl-meisje, ook door dezelfde designer ontworpen. Ze begonnen vorig jaar rond sinterklaas en daarna ergens vanaf april nog een tweetal maanden.
En ik geloof dat ze al een jaar op schiphol zijn te zien en te horen op dat panasonic scherm (dat scherm wat trouwens geen reet voorsteld met het panasonic scherm wat ik in Tokyo zag)
De enige synths die ik toen had waren de DX7 en de AN1x.. maar heb ze voor die commercials nauwelijks gebruikt.
Voor welk bureau dat was heb ik nooit geweten..deed het werk freelance voor het designbureau die ze maakte..

Lofi, klopt het dat jij muziek had gemaakt voor een bioscommercial van (film)festival ofzo (dat is niet zo blijven hangen) maar de muziek wel.. een redelijk droge maar erg vette drumbeat? meende zoiets op het forum gelezen te hebben en toen ik van het weekend naar de film was (A.I. vond hem erg goed, afgezien van de soms zeikerige filmscore), hoorde ik hem.. Vond het heel goed klinken! baal dat ik niet op de naam kan komen.. was erg moe..

En Herbie is voor mij echt de man, die met zijn 61-jaar op het NorthSeaJazz Festival dit jaar speelde als een jong hondje...hele frisse, diepe muziek. ik weet niet of je zijn laatste CD kent maar daar werkt ie o.a. met Carl Craig, Guy Called Gerald en natuurlijk Billie Laswell.
Oh ja wat mij opviel was dat alle toetsenisten van
verschillende soorten bands (triphop/hiphop/soul/funk/jazz whatever) op echte Rhodes spelen en Herbie, (de Rhodes-man die in de jaren '70 met een gemodificeerde rhodes rondsjouwde) doodleuk op een kawai keyboard (niks op tegen hoor) en Karma speelde!

Volgend weekend komt ie in Paradiso in Amsterdam spelen, en reken maar dat ik met mijn tong uit mijn bek vooraan sta...
 
Yup, dat was de trailer voor het Shorts! International Shortfilm Festival Amsterdam. Het festival begint a.s. donderdag. Kom langs zou ik zeggen.
Toevallig kreeg ik vandaag eindelijk de quicktime versie van de trailer binnen, en ook - eindelijk - die van de trailer voor het Cinestud Festival, die ik vorig jaar gedaan heb. Ik heb ze gelijk even online gezet:

www.breakserial.com

(kijk bij 'music for media')

Check vooral die van Cinestud even; die vind ik zelf namelijk vetter dan die van Shorts. Lekker alles overtuurd. Het tijdschrift van de NFTA schreef dat je bijna uit je stoel geknald werd door de vette bassen. Beter. (nou komt 'n 35mm bioscooptrailer niet helemaal tot z'n recht als quicktime-postzegel, maar toch.
Zijn die commercials van jou nog ergens te zien?

Herbie Hancock en Carl Craig? Damn, dat is 'n soort 'dream team'. Had ik al gezegd dat ik laatst met Carl Craig naar 'American Psycho' ben geweest? Leuke film. (stoer doen en namedroppen van mij, sorrie, kon het niet laten, hou me mond wel weer.)

Hee, en Hancock in Paradiso, dat is natuurlijk al uitverkocht? Ja dat dacht ik al.

Oh, en als mensen naar Shorts! willen komen:
www.shorts-filmfestival.com
(site is prutswerk van mij. weinig tijd.)
 
ben nu je cinestud aan het downloaden.. gaat helaas wat langzaam

Herbie is nog niet helemaal uitverkocht, wel bijna.. kaarten kosten wel 60 piek, maar voor zoiemand als Herbie valt dat nog wel mee ...met quadrafonische geluidsinstallatie...

wel stoer dat je met Craig op stap bent geweest. vond American Psycho ook erg vermakelijk ('I have to return some videos')

Als je met herb op stap gaat wil ik ook wel mee..

enne vrijdag 16 nov dus Herbie,
za 17 nov Kindred Spirits in Paradiso: West London brokenbeats special met de DJ's Dego (4 Hero Talking Loud, UK), Phil Asher (Restless Soul, UK), aangevuld met KC the Funkaholic en Paradiso©o 3000 DJ's Antal en Allout K. Live optredens van Mark de Clive-Lowe (Universal Jazz, UK), Kaidi Thatham (Bita Sweet, UK) en Reel People Met Maiya James (Papa, UK).
 
Aight, ik ga proberen nog kaarten te krijgen voor Herbie. Kindred spirits klinkt ook goed, en met Chris en Antal boven ben ik vast ook van de partij.
 
zie ik je misschien daar... of niet...

maar in paradiso kun je elkaar eigenlijk niet mislopen, tenminste als je weet hoe de ander er uit ziet..

oh ja, als je die commercials nog wil zien, dan moet je naar schiphol! heb alleen ranzige VHS versies, lukte maar niet om ze op SP of Digibeta te krijgen!
 
Als je denkt dat die avatar een foto van mij is moet ik je teleurstellen...:)
 
nieuwe held: Kaidi Tatham

nieuwe held: Kaidi Tatham

Lo-fi,

Was je afgelopen zaterdag nog naar kindred spirits in paradiso?

zoja heb je kaidi tatham zien minimoogen en drummen tegelijk? ongeloofelijk, speelde met rechterhand hihats en snare, rechterbeen kick, en linker hand vette bassline grooves op de minimoog!!! en keek er niet eens moeilijk bij maar heel ontspannen, met veel plezier. natuurlijk kwamen er erg leuke geluiden uit Mark de Clive-Lowe's rhodes en MS2000 (lekkere vocoder, uit de ms2000?), maar Kaidi stal voor mij de show...Kaidi speelt trouwens ook op de cd's van o.a. Nathan Haines & IG Culture en heel veel andere tracks... ook eigen producties..

Herbie vond ik vergeleken met north sea dit jaar een heel klein beetje tegenvallen.. het was muzikaal allemaal erg goed, (lees: zeer goed!) alleen de sfeer op het podium was minder, normaal lacht ie constant en is ie altijd grappen aan het maken, was dit keer erg serieus..
 
Nee, zeer spijtig. Ik heb het hele weekend gewerkt, en ik probeer ook zoveel mogelijk m'n geld in m'n zak te houden voor al die hardware die ik wil kopen... Zucht. Toch wel zonde eigenlijk als ik het zo hoor.

Ik wilde zondag ook nog naar Sonar Lodge en DJ Morpheus in de Zuidas, maar ik ben op het laatste moment toch maar bekaf in m'n mand gekropen.

Volgens mij wordt ik nu echt 'n nerd. Meer binnen zitten en met knoppies en computers spelen dan uitgaan. En al je geld uitgeven aan nog meer speelgoed.
 
Dat ken ik.. ik zit ook zo een hele week achter slot en grendel...
vergeet ik soms zelfs te eten en te drinken.. zal helemaal moeilijk zijn als straks mijn studiootje af is... kan ik zelfs de hele nacht door...
maar 1x in de maand zit ik tot minstens 5 uur in paradiso (vooral kindred spirits, KC en Wix)..
SOms MOET je gewoon wat inspiratie opdoen, concerten, uitgaan..

wat wil je allemaal nog kopen dan?
 
Back
Top