X

Intreduksjon

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Intreduksjon

Ik ben hier net nieuw, dus zal me effe introduceren..

Ben al tijdje bezig met muziek e.d. Maar het echte werk begon in 95, toen ik de DJ skills onder de knie kreeg. Het duurde niet lang voordat ik zelf dat soort dingen wilde maken, en kocht voor mijn eerste gear (buiten de draaitafels die ik had) en MC303.
    Lekker mee gerputst, en heb mijn setup nu:
    Behringer 2425
    Novation Nova
    Pioneer EFX
    MC303
    TR606
    Korg ET R
    Ensoniq ASRX Pro
    Alesis compressor (type ben ik vergeten)

...en nog wat computing gear

Ik ben nog niet tevreden (dat is niemand) maar het gaat lekker zo..

gr.
    Arvey

Welkom op het forum!

Kun je wat vertellen over je ervaringen met de ASR-X en je Nova?

Of iets over je muziek stijl?

Groeten
    JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
    http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
    Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
    Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

Comment

Welkom Averyman !!!

Comment

En post eens een track...

Ja.. en post eens een track op de DSF Dbase.. ik vind het altijd leuk om te horen wat een ander maakt !

Comment

Iets over de ASRX en de Nova?

ASRX is een leuk ding voor het eenvoudige samplewerk. Als hardware MIDI sequencer is ie wat minder, hij klinkt niet rete-strak en hikt een beetje bij instellingen van de filters e.d tijdens het afspelen. Het was misschien te optimistisch om hem met een MPC te willen vergelijken?

De Nova is een mooi klinkende synth voor het all-terrain werk. Hij is kortgeleden ge-update, waardoor ie 1 stem erbij heeft gekregen en een 'double sawtouth' oscillator! Lekker rauw kan ie dus ook zijn mannetje (of vrouwtje, daar ben ik nog niet uit) staan. Heeft 6 aparte outs, volledige instelbaar.
          Dit is mijn eerste echte synth, en heb er tot op heden nog geen spijt van!

greetz
          Arv

Comment

Kijk, daar hebben we wat aan! Aan eerlijke antwoorden.
            Ik vraag niet voor niets iets over een ASR-x. Ik heb hem namelijk nog steeds op een oud verlanglijstje staan.

thx for the information.
            JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
            Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4

Comment

ASRX pro

De ASRX is niet slecht als je hem midimatig aanstuurt. Ik heb hem gekocht voor 1400 piek, en daar heb je niet zo snel een professionele sampler voor. De effectprocessor is een goeie heb ik gehoord en natuurlijk zijn de pads zeer handig voor als je een drumpartij live wilt inrammen!! Aanslaggevoelig enzo.
              O ja, je kan over de kast heenrijden en dan blijft ie nog heel!.
              :-)

gr.
              Arv

Comment

ook van deze kant:

Arveyman wees welkom!
                Certified MoogPro by Moog Music inc. - Founder of www.gearjunkies.com- Teacher at www.bambamopleidingen.nl - Main website www.bambamstudio.nl

Comment

Re: ASRX pro

Orgineel geplaatst door Arveyman

O ja, je kan over de kast heenrijden en dan blijft ie nog heel!.
                  :-)

gr.
                  Arv
                  Van harte Welkom, mede ASR-X genoot
                  computers don't right the wrongs,
                  in poems,
                  nor in songs

Comment

van harte welkom op dit mooie forum !

(en ook in de tsjet, dus )

Comment

Alsnog van harte welkom op dit mooie forum, Arv!

FUNK INSURANCE

www.soundcloud.com/shortwave

Variety is the spice of life .....

Comment

waarom gaan we arv nu ineens welkom heten :confused:

http://soundcloud.com/protohuman
                        TE KOOP: Malekko EKKO BBD delay, EHX Germanium overdrive, TC Electronics M-One, Emu 2x2 MIDI interface

Comment

jij bent vast het nieuw lid met het meeste aantal berichten bij entree
                          Bobby Smiles

Comment

Origineel geplaatst door ProtoHuman
                            waarom gaan we arv nu ineens welkom heten :confused:

geen idee, maar welkom iig

Comment

ik voel me vereerd door deze herintroduktie

hehe, er zijn nog maar twee apparaten in het lijstje die ik nog wel heb..

Comment

Origineel geplaatst door Arv
                                ik voel me vereerd door deze herintroduktie

Vroeger was je nog een Arv zonder RS-7000 ...

Comment

Origineel geplaatst door Arv
                                  ik zie het idd...! erm... de Annuit Caeptis... en erm... de...Nous Orda Seclarum...

klinkt interestink... hoeveel oscs? env's, lfo's hebben die bakken? ...doe anders ff een mp3 demootje...

Comment

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
                                    Vroeger was je nog een Arv zonder RS-7000 ...

Nu ben ik ook veeeeeeeeel gelukkiger!

Comment

Working...
                                    X