Laat ik me dan ook maar ff voorstellen

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Hallo allemaal,

Veel mensen stellen zich hier voor en laten dan meteen hun "kitlist" zien. Dus bij deze stel ik mij ff voor, en laat ik even zien wat ik wel niet allemaal in huis heb (niet schrikken), ik heb namelijk:

Yamaha cs1x
Gem px5 (huis tuin en keuken keyboard):)

Zoals je ziet heb ik dus nog niet echt veel apperatuur, maar ja je moet ergens beginnen toch? Ik ben een paar jaar geleden begonnen met muziek met het programma Impulse Tracker, wat toch wel zijn beperkingen heeft (alleen samples, geen filters, efecten etc etc). Later ben ik dus maar overgestapt op Buzz wat opzich wel aardig is alles werkt met softsynths en plugins (geen VST!). Maar ook dit programma had zo zijn nadelen. Dus ben ik aan het echte werk begonnen en heb ik maar een synth aangeschaft.

Zelf vind ik dat de cs1x om mee te beginnen een leuke synth is, maar met een enkele cs1x kom je niet ver, ik ben dus uiteraard van plan om in de toekomst deze "kitlist" te gaan uitbreiden.

Greetz Bob
 
Wijze woorden van een dom ventje

Wijze woorden van een dom ventje

Mijn persoonlijke ervaring is dat je muzikaal gezien met je setup moet meegroeien.. en andersom ook.

Als wij (JohnnyBusca en ik) begonnen waren met de spullen die we nu hebben staan.. dat hadden we echt tussen de bomen het bos niet meer kunnen zien..

We zijn (qua dance/techno) eigenlijk allebei begonnen met een MC-303. Een heel beperkt apparaat met een niet al te geweldig geluid. Maar doordat je zo'n bak van voor tot achteren leert kennen (omdat je niet veel ander spul hebt.. en toch het maximale eruit wilt halen).. kun je er op een gegeven moment mee lezen en schrijven.

Langzaam (en later wat sneller) is onze collectie spul gegroeid.. maar toch hebben we steeds genoeg tijd genomen om een apparaat goed te leren kennen. En daar haal je veel winst uit. Beter een kleine setup die je goed kent.. dan de studio-setup van Junkie XL.. en niet weten wat je er mee kunt.
 
Over junkie XL en teveel gear gesproken...

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zag ik 'n tijdje geleden op tv dat die gast live TWEE S6000's meeneemt. Sorry hoor, maar is dat om stoer te doen ofzo? Wat moet je in godsnaam met twee 128-noot polifonische samplers met elk 16 outs en max 256mb???

Natuurlijk moet hij dat zelf weten, maar ik vroeg het me gewoon af.

Oh ja, welkom Blinx
 
En z'n vingertje in de lucht steken..

En z'n vingertje in de lucht steken..

Dat vindt ie zelf zooo coool. Vingertje in de lucht "want dan weten mensen dat de beat er weer aankomt"..

Kots kots kots..

Die vent doet live inderdaad alleen maar wat gerommel op z'n mengpaneel.. en verder niks. Ik noem dat geen live-act.
 
handleiding Gem px5 ?

handleiding Gem px5 ?

Hoi mensen,

ik ben hier net nieuw en eigenlijk ben ik geen gigantisch synthtypje maar ik heb wel een Gem px5 waarvan ik weet dat ie meer mogelijkheden heeft dan ik tot nu toe heb kunnen uitvissen. Heeft iemand toevallig een (kopie van) de handleiding voor mij?

Daar zou je me heeel blij mee maken!
 
Hee Blinx! gelukkig wordt deze draad weer opgepakt.... WELKOM ;)


Heerlijke Avatar wederom Alexander..... :halleluja

Merit, ik zou als ik jou wsas even een eigen draadje openen......

btw, ook jij Welkom!
 
Sjesus das alweer een tijdje geleden...:D

@Merit, ik heb geen manual meer van de px5 sorry...
 
Back
Top