New here

Vintsent

Nieuwkomer
Lid sinds
5 januari 2018
Berichten
11
Locatie
Brussel
Hey Music-freaks!

Zoals het hoort, stel ik me even voor.
Vintsent is de naam, 29 (bijna 30 =( ) is de leeftijd.

Mijn passie voor elektronische muziek is gestart in het uitgaansleven.
Wanneer ik op mijn 14e over de hekken van Groove City (een festival in Groot-Bijgaarden) kroop en Jeff Mills zijn alomgekende track The Bells hoorde inzetten was ik een techno-fanaat pur sang.

Nu is het tijdperk van ieder weekend in de Fuse of andere te zitten wat over.
Daarom startte ik een jaar geleden met Dj'en. De jaren vinyl-verslaving komt mij nu wel ten goede (al draai ik over het algemeen digitaal). Met enkele boekingen tot gevolg.
Al snel bleek dit niet voldoende en nu zit ik met een dressing die meer op een muziek-studio lijkt en waar de kleerkast al lang niet meer welkom is. Deze heeft een nieuwe plaats in de gang gekregen.
Mijn vriendin vraagt zich luidop af of zij niet de volgende is dat wordt buiten gezet en vervangen zal worden door een leuke synth...
(Op dit ogenblik is ze nog safe.)

Natuurlijk zit ik met 1001 vragen en maar slechts enkele antwoorden..
het leek mij dan ideaal om in te schrijven op een Nederlandstalig forum, waar alles 100% duidelijk is!

Tot binnenkort!
 
welcome vintsent

aha nog een techno freak :okdan:
Nu is het tijdperk van ieder weekend in de Fuse of andere te zitten wat over.
Daarom startte ik een jaar geleden met Dj'en. De jaren vinyl-verslaving komt mij nu wel ten goede (al draai ik over het algemeen digitaal). Met enkele boekingen tot gevolg.
Al snel bleek dit niet voldoende en nu zit ik met een dressing die meer op een muziek-studio lijkt en waar de kleerkast al lang niet meer welkom is. Deze heeft een nieuwe plaats in de gang gekregen.
Mijn vriendin vraagt zich luidop af of zij niet de volgende is dat wordt buiten gezet en vervangen zal worden door een leuke synth...
Zo herkenbaar ;):D

Mijn vrouw noemt mijn synthesizers mijn minaressen. ;)

Van waar ben je ?

Alvast veel success.

Grt K
 
welcome vintsent

aha nog een techno freak :okdan:

Zo herkenbaar ;):D

Mijn vrouw noemt mijn synthesizers mijn minaressen. ;)

Van waar ben je ?

Alvast veel success.

Grt K
Hey Kenneth,

Ikzelf ben van Brussel - Sint-Agatha-Berchem.
Jijzelf van Gent zie ik?

Momenteel al heel de tijd aan het neuzen tussen de verschillende secties van het forum..
Voldoende leesvoer.
Enkel van de marktplaats blijf ik nog even weg... te dangereux voor mijn portefeuille.
 
...
Mijn vriendin vraagt zich luidop af of zij niet de volgende is dat wordt buiten gezet en vervangen zal worden door een leuke synth...
(Op dit ogenblik is ze nog safe.)...


:D nice

Welkom!!

Wat voor synths gebruik/heb je?
 
Enkel van de marktplaats blijf ik nog even weg... te dangereux voor mijn portefeuille.
:D:D:D

ik vermijd bewust die pagina ook,

Jep ik ben van Gent.

Vind jij dat te ver voor een eventuele samenwerking?

Wat heb je nu zo al staan in uw dressing ?
Werk je otb of it?
 
:D nice

Welkom!!

Wat voor synths gebruik/heb je?
Thx, momenteel is alles nog in opbouw.
Zo heb ik mijn studio-kamer al voor het grootste deel geluidsdicht gemaakt.
Muren geïsoleerd met soundblock platen + isolatie ertussen.
Next up is een zelfdragend plafond en vliegende vloer.

Daarin een sta-tafel met met mijn DJ-spullen.
Verschillende (lees: veel controllers) , draaitafels, mixer.

Daarnaast een sta-tafel met:
Laptop, beatstep, mixer, korg bass, maschine mikro, 2 novations launchkontrol XL en een roland tr-09.
2 KRK 5 monitors.

De Roland tr-09 zou ik graag op termijn willen verkopen en vervangen door een Tr-08.
Ik heb ook nog enkele guitar pedals on the way, ik krijg ze van een kameraad voor een prijsje maar die wacht tot zijn nieuwe aankopen beslist zijn.

Daarnaast zou een microbrute niet mistaan.
Ik hou enorm van het geluid en het feit dat het een semi-modulaire synth is opent perspectieven.
ook een sampler, ....

Ik vrees dat de meeste op dit forum het herkennen... meer... meer.. meer.
Maar ik probeer vast te houden aan een stramien zodat ik niet met een hoop ongebruikte synths kom te zitten.
Ook is het digitale in afbouw, éénmaal ik de volca Bass had was de beslissing om van digitaal af te stappen een snel gemaakte keuze.

Doel: over 2 jaar een volledige hardware setup met enkel een DAW voor opnamegebruik.
 
Back
Top