DUs dan stel ik me ook even voor :)

Rivetlicker

Nieuwkomer
Lid sinds
12 december 2017
Berichten
9
Locatie
Kerkrade (ZL)
Hey!

Rivetlicker hier... of in het dagelijks leven Mario. 35 en afkomstig uit het zonnige Zuid-Limburg (Kerkrade)

Euh ja, verder; de afgelopen 15 jaar (ofzo) vooral op en af actief geweest met wat electronica in metalbandjes (sampling, synths). Laatste uitstapje was toetsenist in een progressive metal(core) band, maar na zoveel jaar met andere muzikanten heb ik toch echt gerealiseerd dat ik niet zo'n teamplayer ben zeg maar... en nu begon het sowieso steeds meer te kriebelen om solo iets te gaan doen dus werk ik nu "druk" aan een eerste EP-tje voor een industrial/witch house projectje met wat lichte sludge invloeden (ooit in een grijs verleden was ik vocalist in een metalband en ik speel soms ook riedeltjes op een gitaar) onder de naam The mollusque (er stond in de planning om een halloween release te doen; een enkel nummer, maar "family emergency" zeg maar) (https://www.facebook.com/Themollusque/ al is d'r nu alleen een kleine EP teaser te zien/horen)

Dus ja, muzikaal zit ik meer in het hoekje ambient, industrial, al dan niet met wat (metal) gitaren en waar ik voorheen vooral met FL studio werkt en VST's begin ik steeds meer over te stappen op hardware (wellicht voor live gigs in de toekomst dan ook hooguit een ipad als midisequencer om alle hardware aan te sturen ipv een laptop met vst's)
 
Welkom. Hoe heb je die teaser voor de EP op je Facebook gemaakt? Ik denk een soort Solina string ensemble te horen in het begin. En een flanger (ik ben gek op flangers).
 
Welkom. Hoe heb je die teaser voor de EP op je Facebook gemaakt? Ik denk een soort Solina string ensemble te horen in het begin. En een flanger (ik ben gek op flangers).

Als het, het stukje is wat ik denk dat je bedoeld, is het een Jupiter 8 (uit de V collection van Arturia) en als het dat andere stukje is (dan is dat een analog presetje uit Omnisphere 2)

No Solina's were harmed here ;) (al snap ik wel waarom het die indruk wekt; nooit een Solina ergens voor gebruikt, maar bij een 1e indruk ervan hoor ik het gelijk)
 
Als het, het stukje is wat ik denk dat je bedoeld, is het een Jupiter 8 (uit de V collection van Arturia) en als het dat andere stukje is (dan is dat een analog presetje uit Omnisphere 2)

No Solina's were harmed here ;) (al snap ik wel waarom het die indruk wekt; nooit een Solina ergens voor gebruikt, maar bij een 1e indruk ervan hoor ik het gelijk)
Bedankt voor de info! Ik bedoelde het stukje dat op ong. 20 seconden begint in je teaser. Zowel de 'V Collection' als 'Omnisphere' zijn software instrumenten. Ik lees dat je tot nu toe vooral een software-man was en dat je wat meer hardware wilt. Welke hardware heb je? Welke hardware zou je willen kopen? Als je echt gek bent op de string ensemble sound uit de 70's zou een Waldorf Streichfett misschien wat voor je zijn (nieuw of 2e hands hooguit een Euro of 200 met kortingscode).

Succes met je lekkere donkere elektronische muziek die me wat doet denken aan Roger Waters' zijn nieuwe album qua donkere sfeer. Hou ik wel van. :)
 
Bedankt voor de info! Ik bedoelde het stukje dat op ong. 20 seconden begint in je teaser. Zowel de 'V Collection' als 'Omnisphere' zijn software instrumenten. Ik lees dat je tot nu toe vooral een software-man was en dat je wat meer hardware wilt. Welke hardware heb je? Welke hardware zou je willen kopen? Als je echt gek bent op de string ensemble sound uit de 70's zou een Waldorf Streichfett misschien wat voor je zijn (nieuw of 2e hands hooguit een Euro of 200 met kortingscode).

Succes met je lekkere donkere elektronische muziek die me wat doet denken aan Roger Waters' zijn nieuwe album qua donkere sfeer. Hou ik wel van. :)

M'n huidige hardware set-up is een Korg X50, Novation Ultranova, Akai XR20, Korg Volca bass en een Roland SP606. Voorlopig nog even een laptop als midi sequencer, maar die hoop ik vervangen met een MPC500/1000 (dan kan die 606 er ook tussenuit). En; niet geheel synth; een Line 6 POD x3 voor de gitaren. Dat zou dan ook m'n eventuele live rig moeten worden, mochten er in de toekomst optredens in de planning staan.

Vooralsnog staat alleen die MPC op m'n verlanglijst, maar kijkend naar FB synth groepen, is het maar zelden dat er niet massaal word uitgebreid, haha. En met dat ik dit zeg, heb ik ook al zitten kijken naar een Alesis Samplepad pro :P
 
Welkom
 
Vooralsnog staat alleen die MPC op m'n verlanglijst, maar kijkend naar FB synth groepen, is het maar zelden dat er niet massaal word uitgebreid, haha. En met dat ik dit zeg, heb ik ook al zitten kijken naar een Alesis Samplepad pro

Ja, dus niet te vaak op het forum komen want dat kan gevaarlijk voor je portemonnee zijn. ;)
Welkom in ieder geval!
 
Back
Top